BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Portekiz modernizmi

Portekiz modernizmi

Yapı Kredi Kâzım Taşkent Sanat Galerisi, üç hafta boyunca Portekiz’in yaşayan en büyük ressamı Julio Pomar’ın retrospektif sergisine evsahipliği yapıyor.



Yapı Kredi Kültür Merkezi sezona unutulmayacak bir sergiyle adım attı. Önceki akşam Portekiz’in yaşayan en büyük ressamı Julio Pomar’ın retrospektif sergisine kapılarını açan galeri, aynı zamanda bir Cumhurbaşkanını da ağırlamış oldu. Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezer’in resmi konuğu olarak Türkiye’de bulunan Portekiz Cumhurbaşkanı Jorge Sampaio’nun açılışını yaptığı sergi, 3 hafta boyunca Kazım Taşkent Sanat Galerisi’nde açık kalacak. 1926 yılında Lizbon’da doğan ve hayatını 1963’ten bu yana Paris’te sürdüren Julio Pomar, sanat kariyerine toplumsal içerikli bir gerçekçilik anlayışıyla başlayıp, kısa sürede Portekiz’in çağdaş sanatla ilişki kurmasında öncü rolü üstlenmiş bir sanatçı. Modern şiirin en büyük isimlerinden Fernando Pessoa’nın izinden giderek ülkesine yeni resmi getiren Julio Pomar, Portekiz’in yaşayan en büyük modern ressamı. Kırk yılı aşan sürekli bir değişim içinde, uzun bir yolculuğun kesin sonucu olan sanatçı, kendi prensibi, zaman anlayışı ve kişisel öğretisi sayesinde ülkesinin unutulmazları arasında yer alıyor. Simgeler, ilişkiler Pomar’ın en önemli özelliği, genel olarak eserlerini bir takım temalarla ilişkilendirmesi: sanat hayatı boyunca ele aldığı ve ısrarla çeşitlendirmeyi sürdürdüğü temalardan bazıları şunlar: Don Quichotte, Rugby, Mayıs 68, Metro ve Picasso’nun Minotauros ve Corrida izlenimlerini birleştirmek amacıyla uydurduğu “La Minotauromachie” sözcüğünü çağrıştıran Tauromachies. Pomar’ın en çok tanınan resimleri, sanat ve edebiyat tarihiyle kurduğu sıkı ilişkileri de yansıtan iki sıradışı dizi: Ingres, Van Eyck, Delacroix gibi kült ressamların eserlerinin yorumları ve dünya edebiyatının dört dev isminin, Pessoa, Baudelaire, Mallarme ve Poe’nun portrelerine adanmış olan “Kargalar”. Sanat tarihçi Pierre Cabanne, Pomar için şu yorumu yapıyor: “Onun resmi, tuvali kuşatan, bozan, yeniden düzenleyen, sorgulayan hem üretken hem de yıkıcı etkiler silsilesidir. Ritimlerin, renklerin, ışığın ve uzamın birbiriyle çarpıştığı, yan yana geldiği, sıradışı bir biçimde hareketli birçok unsurun oluşturduğu, kendinizi bıraktığınız ama sürekli hükmetmeniz gereken bir dünyadır. Dizginlerinin sıkı tutulması gereken bir dünya.”
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 107243
    % 0.39
  • 3.5175
    % -0.01
  • 4.1329
    % 0.05
  • 4.5244
    % -0.27
  • 146.476
    % 0.31
 
 
 
 
 
KAPAT