BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > İsimsiz kahramanlar

İsimsiz kahramanlar

Bir çoğumuzun adını dahi duymadığı orman ürünleri sanayicileri, sessizce ilerledikleri yollarında Türk ekonomisinin gizli kahramanları ünvanını kazanmış durumda.



İSTANBUL- Dünya ticaret dengelerini çok hassas bir şekilde gözeten, aynı oranda moda trendlerini çok yakından takip eden bir sektör diye söze başlansa, herkesin aklına ilk olarak tekstil ve konfeksiyon sektörü gelir herhalde. Ancak, belki de bir çoğumuzun adını dahi duymadığı orman ürünleri sanayicileri, sessizce ilerledikleri yollarında Türk ekonomisinin gizli kahramanları ünvanını kazanmış durumda. Ülkeye sıfırları bol ihracat geliri kazandıran orman ürünleri sanayicileri, bunun yanısıra ithalatı da düşük seviyede tutarak döviz gelirlerimizin artmasına vesile oluyor. Yurtdışından Türkiye’ye ucuz hammadde temin ederek, dünyanın moda merkezlerine mobilya imalatı için mamül ürünler satan isimsiz kahramanlar, TÜYAP Beylikdüzü Fuar Merkezi’nde biraraya geldi. 29 ülkeden 591 firmanın biraya geldiği fuara, siyasilerin, bürokratların ve sivil toplum örgütlerinin ilgi göstermemesi hayretle karşılandı. Bölgesel gücüz Orman ürünleri ticaretinin tüm dünyada bölgesel bir alışveriş sistemi üzerine oturtulduğunu söyleyen yetkililer, bu ürünlerin pahada ucuz, yükte ağır olduğunu dile getirdi. Navlun ve nakliye ücretlerinin yüksekliğinden yakınan sanayiciler, “Türkiye kendi bölgesinde yetişmiş işgücü ve hammadde kaynaklarına yakınlığı sebebiyle lider bir güç halindedir. Çevremizdeki orman zenginliğine sahip ülkeler (Rusya, Ukrayna, Romanya ve Bulgaristan) yetişmiş işgücüne sahip değiller. Bu yüzden Türkiye bu avantajlarını çok iyi kullanıyor” dedi. İhracatı keşfettik Türkiye’nin özellikle 2000 yılından sonra mobilya ihracatçısı bir ülke konumuna geldiğini hatırlatan fuar katılımcıları, “Mobilya ihracatında 2001 yılından 2002 yılına kadar yüzde 35 oranında büyüme gösterdik. Bu Türkiye’nin önemini ve lojistik değerini gösteriyor. Rusya, Türk Cumhuriyetleri, İran, Suriye ve Lübnan’a mamül, ara mamül ve hammadde ihracatı yapıyoruz. Biz de olan değerlerle Avrupa’nın da ihtiyacını karşılayabiliriz. Tıpkı konfeksiyonda olduğu gibi. Çünkü Avrupa otomasyon olmayan tüm işlerden elini ayağını çekiyor” dediler. Orman bol ama... Türkiye’nin eski bir orman ülkesi olduğunu ve bunun yanısıra yetişmiş insan gücüne de sahip olduğunu aktaran orman ürünleri sanayicileri şöyle devam etti: “Irak ve İran’da orman yoktur. Bunun yanısıra yetişmiş insan gücü de yoktur. Rusya’da ise orman bakımından zenginlik var, ama insan gücü yok. Şimdiye kadar hep masif ve ahşap mobilyaları tercih etmişler. Dolayısıyla bizler Rusya’nın MDF ve sunta bazlı ürün ihtiyaçlarını da karlışıyoruz. Dünyada MDF ve sunta pazarının büyüklüğü yüzde 85, kalan yüzde 15 ise masif ve ahşaptan oluşuyor. Dolayısıyla bizim daha gidecek çok yolumuz var.” Odun yakma geleneğinin Avrupa ve Balkan ülkelerinde terkedildiğini söyleyen Eron AŞ. Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Kılıçer, Türkiye’de ormanların azalmasına rağmen, bu geleneğin devam ettiğini söyledi. Odunu yakacak olarak kullanmanın ülke kaynaklarını sorumsuzca harcamak olduğunu dile getiren Kılıçer, “Ne kadar ormanımız kaldı ki? Türkiye’de yakacak olarak odunun kullanılması engellenmelidir. Bunun yerine doğalgazın kullanımı yaygınlaştırılmalıdır” dedi. Ford ve Dacia’ya çalışıyoruz Gentaş Orman Ürünleri AŞ. Genel Müdürü Kahraman ise ‘lif levha’ ürünlerini otomotiv sanayi için geliştirdiklerini ifade etti. Otomobil bağajlarında kullanılan bu ürünü imal eden dünyadaki 3-4 fabrikadan birisi olduklarını söyleyen Kahraman, “Özellikle Ford ve Romanya’daki Dacia otomobilleri için lif levha üretiyoruz. Fabrikamızda, yılın sadece iki ayını Ford otomobilleri için yaptığımız ürünlere ayırıyoruz. Ayrıca Romanya’daki Renault Dacia firmasına da direct biz satış yapıyoruz” diye konuştu. Samet, dünya 6’ncısı Dünyada 72 ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini belirten Samet AŞ. Genel Müdür Yardımcısı Ufuk Kızıltan ise Çin’le bile rekabet edebilecek teknolojik seviyeye ulaştıklarını ifade etti. Kızıltan, Samet AŞ.’nin dünyadaki 6’ncı büyük mobilya aksesuar fabrikası olduğunu söyleyerek, çok yakın zamanda İran, Rusya ve Güney Afrika’da da yatırımlar yapacaklarını aktardı. Irak’taki problemlerin çözülmesi durumunda, bu pazara da 2-3 milyon dolarlık mal satacaklarını dile getiren Kızıltan, Doğu ülkelerinden son zamanlarda büyük talep artışı geldiğini sözlerine ekledi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 108594
    % -0.02
  • 3.4937
    % -0.05
  • 4.1108
    % -0.52
  • 4.4876
    % -0.5
  • 144.69
    % -0.36
 
 
 
 
 
KAPAT