BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > ‘Güler yüz’le turist çektik

‘Güler yüz’le turist çektik

Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü Selami Karaibrahimgil, 2004 yılında Almanlar’ın en çok tercih ettiği 10 tatil destinasyonu arasında Antalya’nın ilk defa birinci olduğunu belirterek, “Güler yüzlü reklamla turizmde 12’den vurduk” dedi.



ANKARA - Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü Selami Karaibrahimgil, 2004 yılında Almanlar’ın en çok tercih ettiği 10 tatil destinasyonu arasında Antalya’nın ilk defa birinci olduğunu belirterek, “Güler yüzlü reklamla turizmde 12’den vurduk” dedi. Dünya Güzeli Azra Akın’ın güler yüzlü portrelerinin yer aldığı billboardların Almanya’da en çok beğenilen reklam afişi seçildiğini bildiren Karaibrahimgil, Ocak-Temmuz ayları arasında Türkiye’yi ziyaret eden yabancı sayısında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 37.06’lık artış yaşandığına dikkat çekti. Karaibrahimgil, yılın 7 ayında OECD ülkelerinden gelen ziyaretçi sayısının da yüzde 36.5’lik bir artışla 5 milyon 728 bin 308 olduğunu hatırlattı. Karaibrahimgil, bu yıl başında uygulanmaya konulan 3 dev tanıtma projesinin bu artışın sağlanmasında en büyük etken olduğunu ifade etti. Dünya Güzeli Azra Akın’lı tanıtım kampanyalarının çok büyük ilgi uyandırdığını bildiren Karaibrahimgil, şunları söyledi: “Dünya televizyonlarında yılın ilk yarısında Azra’lı 21 bin 433 TV spotumuz yayınlandı. ‘Güler yüzümüz sizi bekliyor.. TÜRKİYE’ sloganıyla Azra Akın’ın güler yüzlü portrelerinin yer aldığı billboardlarımız Almanya’da en çok beğenilen reklam afişi seçildi. İlk altı ay içinde Almanya’nın her köşesine toplam 7 bin 784 billboard yerleştirildi. Ayrıca, 2004 yılında Almanlar’ın en çok tercih ettiği 10 tatil destinasyonu arasında Antalya ilk defa olarak birinci oldu.” Troy filmi tam isabet Karaibrahimgil, Eurovision Şarkı Yarışması’nın zamanlamasının tanıtma kampanyaları açısından çok isabetli olduğunu da vurgulayarak, Eurovision için TRT ile anlaşma yapan Bakanlığın yarışmanın yayınlandığı 36 ülkede Türkiye’nin turizm görüntülerinin kullanılmasının sağladığını hatırlattı. Karaibrahimgil, Truva filmi ile eş zamanlı olarak gazete ve dergilerde yer alan reklamlar ile filmden önce ve arasında Türkiye reklamlarının gösterilmesi gibi tanıtımların da ‘tam isabet’ olduğunu kaydetti.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 95953
    % -0.94
  • 5.8268
    % -0.21
  • 6.5545
    % -0.3
  • 7.5597
    % -0.05
  • 238.589
    % -0.11
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT