BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Koç % 5 hedefle akü piyasasına girdi

Koç % 5 hedefle akü piyasasına girdi

Otomotiv sektöründe genişleyen ürün çeşitliliğiyle dikkat çeken Koç Grubu, şimdi de akü piyasasına girdi. Birmot Akü, yüzde 50’si merdivenaltı üretim olan akü piyasasında ilk 2 yılda yüzde 5 pay hedefliyor.



ADANA- Koç Holding’in otomotiv sektörüne hizmet veren ve 11 şirketin bir araya gelmesiyle oluşan Birmot (Birleşik Motor Sanayi ve Ticaret A.Ş.), yedek parça ve aksesuardan sonra akü pazarına da iddialı girdi. Birmot Genel Müdür Yardımcısı Dr. Faik Öztunç, geçen yıl haziran ayında “Koç” amblemi ile piyasaya sürdükleri “Birmot” markalı akü ile ilk 2 yılda pazarın yüzde 5’ine hakim olmayı hedeflediklerini belirtti. Öztunç, Tofaş, Fiat, Otoyol, İveco ve Alfa Romeo araçlarının satış, teknik servis ve yedek parça işlemlerini yürüten Birmot’un, aksesuar ve yedek parçadan sonra akü pazarına da ilk kez kendi logosuyla girdiğini bildirdi. Talep çok büyük Birmot markalı akünün yurt genelinde tanıtımına henüz yeni başlamalarına rağmen “Koç” amblemine olan güvenin de etkisiyle büyük talep geldiğine işaret eden Öztunç, Türkiye’de akü pazarında Mutlu, İnci ve Yiğit markalarıyla üretim yapan 3 büyük firma olduğunu, kendilerinin Yiğit Akü’ye üretim yaptırdığını söyledi. Patenti Birmot’a ait olan aküde teknolojinin son yeniliklerinin kullanıldığını ifade eden Öztunç, “Üretimin kalitesi sayesinde ilk 2 yılda Türkiye’de yılda 3 milyon adet olan akü pazarının yüzde 5’ine hakim olmayı hedefliyoruz. Birmot markasını oluşturmadan önce de yılda 50 bin adet akü sattık. Ancak bu aküler kendi logomuzu taşımıyordu. Markaya güven sayesinde bu rakamı kısa sürede katlayacağımıza inanıyoruz” diye konuştu. Merdivenaltı dert Türkiye’de toplam akü üretiminin yüzde 50’sinin bir başka ifadeyle 1.5 milyon adedinin merdivenaltı tabir edilen ortamlarda ve teknolojik gelişmeden uzak üretildiğini ifade eden Faik Öztunç, sözlerini şöyle sürdürdü: “Türkiye’de toplam otomobil satışının yüzde 60’ına sahip olan 12 ilde Birmot olarak faaliyet gösteriyoruz, temsilciliklerimiz ve şubelerimiz var. Bunun yanında 2 bin 600 adet yedek parça bayimiz ile yurt geneline yayılmış durumdayız. Yedek parça ve aksesuarda ürün yelpazemizi her geçen yıl geliştiriyoruz. Markamıza olan güvende bir başka önemli etken de satış sonrası hizmetin kalitesidir.”
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 95953
    % -0.94
  • 5.8268
    % -0.21
  • 6.5545
    % -0.3
  • 7.5654
    % 0.02
  • 238.458
    % -0.16
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT