BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Bataklıktan 38 trilyona

Bataklıktan 38 trilyona

Krizde marka giyinen kesimin kendilerine yöneldiğini, mevcut müşterinin ise pazara kaçtığını anlatan Tiffany Genel Müdürü Cem Mergen, “Krizde bize gelen müşteriyi tutmayı başardık. Ve bugün 38 trilyon ciroya dayandık” dedi.



İSTANBUL- Tiffany Tomato’nun 1997’de batmasıyla birlikte bu şirket için ürettiği binlerce gömleği elinde kalan Modateks, bugün mecburen satın aldığı Tiffany ismi ve 38 trilyona dayanan cirosuyla yepyeni bir marka oluşturmanın heyecanını yaşıyor. Tiffany Genel Müdürü Cem Mergen, bataklıktan çıkardıkları şirketin bugün 300 model ve 1300 kalemden oluşan kendi koleksiyonuyla Türkiye’nin en saygın giyim markaları arasında girdiğini söyledi. “Krizde doğduk” Tiffany Tomato için gömlek üretimi yapan Modateks’in sahibi Engin Tayfun, elindeki binlerce gömleği eritebilmek amacıyla çaresiz bu şirketi satın almaya karar vermiş. Nakliyatçılık yapan Horoz Grubu’yla birlikte markanın sadece Tiffany kısmını satın alan Modateks, Marka Tekstil adlı yeni bir şirket kurarak Tiffany ismiyle tekrar tekstil hayatına atıldı. Tiffany’nin krizden çıkış politikasını anlatan Genel Müdür Cem Mergen, Tiffany’nin 1999’dan 2003 yılına kadar cirosunu hızla artırarak sessiz sedasız bir büyüme gerçekleştirdiğini ifade ederek şunları söyledi: “Tiffany tam anlamıyla krizde doğdu denilebilir. İşe başladığımızda dağ gibi stoklar ve marka kavramına ihanet eden bir mağazacılık anlayışıyla karşı karşıya idik. Herşeyi yıkıp sil baştan kurduk.” “Gelen müşteriyi kaçırmadık” Türkiye’de en üst marka giyinen kesimin ekonomik krizle birlikte bir alt gelir grubuna yönelik markalara yöneldiğini aynı şekilde orta seviye markaların müşteri portföyünün de pazara kaçtığını vurgulayan Tiffany Genel Müdür Cem Mergen, şöyle konuştu: “Kriz herkesi vurduğunda bir baktık ki marka giyinen kesim bize akıyor. Satışlarımız yüzde 50 artmıştı. Mağaza sayımızı 7’den 12’ye çıkarmıştık. Tabii bu arada bizim müşteri portföyü de pazara gitmişti. Oradan giyinmeyi tercih ediyordu. Bize gelen müşterinin bir gün geldiği gibi kriz sonrasında gideceğini biliyorduk. Bu kesimi nasıl tutarız diye plan yaptık. Amerikalı bir danışmanlık şirketinden kurumsal kimliğimizi oluşturmasını istedik. Trout&Partners şirketinin sahibi Jack Trout’la anlaştık. Şimdi renklerimiz, çizgilerimiz belli oldu. Artık kime hitap edeceğimizi biliyoruz. Amacımız krizde bize gelen müşteriyi kaçırtmamaktı. Bunu da marka konseptini oturtarak başardık. Bugün “Hayatı Tüm Renkleriyle Yaşa” felsefesiyle kendini genç hisseden herkese hitap ediyoruz. Tiffany ürünleri Türkiye genelinde 200 noktanın yanı sıra kendisine ait 37 ayrı mağazada da satılıyor.”
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT