BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Tasarrufa ‘kaçak’ düşman / Otomobil Dünyası / Ahmet Enes Açıkay

Tasarrufa ‘kaçak’ düşman / Otomobil Dünyası / Ahmet Enes Açıkay

Düzenli bakım yapılmayan araç daha fazla yakıt tüketip gereksiz masrafa sebep oluyor. Buna bir de kaçak kalitesiz akaryakıt eklendiğinde ‘havaya uçan para’nın haddi hesabı olmuyor.



Akaryakıt fiyatlarının bir hayli yüksek olduğu ülkemizde, bir de araç bakımsız kullanıldığında cebimizden çıkan para da katlanarak artıyor. Bütün bunlara yurtdışından gelen kalitesiz kaçak akaryakıt eklendiğinde saydığımız olumsuzlukların etkisi daha da artıyor. Araç bakımsız olduğunda özellikle, ateşleme ve yakıt sistemleri ihmal edildiğinde hem egzozdan çıkan zararlı atıkların miktarı artıyor, hem aracın performansı düşüyor hem de fazla yakıt tüketimine sebep olunuyor. Makine Mühendisleri Odası (MMO) Gaziantep Şube Başkanı Ali Peri de, motorlu araçlarda yakıt sarfiyatını artıran sebeplerin başında kalitesiz yakıt kullanımının geldiğini söylüyor. Yurtdışından kaçak yollardan getirilen ya da yurt içinde üretilen kalitesiz benzin ve motorinin araçların motorunu olumsuz etkileyerek yakıt giderini artırdığını belirtti. Çeşitli katkı maddeleri ilave edilerek üretilen kaçak yakıt ucuza satılıyor ancak araçta ciddi arızalara sebep olduğu için sonuçta üç-beş kuruş fazla ödemek istemeyen vatandaşın başına daha çok masraf çıkartıyor. * Bujilerin ayarsız, bozuk ya da kirli olması miktar bazında yakıt tüketimini yüzde 10 artırıyor. * Karbüratörün ayarsız ve kirli olması, jikle kelebeğinin randımanlı çalışmaması da yüksek oranda yakıt tüketimine sebep oluyor. * Enjektörlerin kirli ve ayarsız olması hem performansı düşürüyor hem de fazla tüketime sebep oluyor. * Lastik havalarının az olması sürtünmeyi artıracağından yakıt tüketiminde artışa yol açar. * Olması gerekenden düşük vitesle seyretmek. * Trafik ışıklarında motoru durdurup yeniden çalıştırmak. * Kalkışta gaz pedalına fazla basmak, pompalamak, aniden hızlanmak. * Aşırı hız yapmak ve frene gereğinden fazla basmak. MAN 2005’te vites büyütüyor MAN Türkiye İç Satış Grup Müdürü Tuncay Bekiroğlu, bu yıl 320 milyon euro ciro elde ettiklerini belirterek, gelecek yıl bunu 380 milyon euroya çıkarmayı hedeflediklerini açıkladı. Kamyon satışlarında 2004 yılında en iyi yıllarından birini yaşadıklarını belirtirken, toplam pazarın 29-30 bin civarında olacağını beklediklerini söyleyen Tuncay Bekiroğlu, MAN’ın 2003 yılında 1800 olan özel sektöre yapılan kamyon satışlarının 2004 yılında 2 bin 250’ye çıktığını anlattı. Bu yıl 1260 civarında otobüs satışı beklediklerini açıklayan Bekiroğlu, iç satışların 150 adetten 190’a çıktığını belirtti. 2004 yılında 320 milyon euro ciro beklediklerini söyleyen Bekiroğlu, bunun 135 milyon euroluk bölümünün ihracattan geleceğini kaydetti. 2005 yılında MAN olarak yeni bir model piyasaya sürmeyeceklerini anlatan Bekiroğlu, ancak Neoplan’ın Tour Liner modelinin piyasa şartlarına göre son çeyrekte gündeme gelebileceğini açıkladı. Toledo Classic’le yola devam ediyor Seat’’ın sedan anlayışının sembolü haline gelen yeni Toledo, Türkiye’de sadece Classic modeliyle pazardaki yerini alıyor. 1.6 16V 105 HP’lik motor seçeneği ile satışına devam edilecek olan Toledo Classic , Stella ve Signo paketlerini içeriyor. Toledo Classic, Stella paketinde bulunan ABS, sürücü, yolcu ve yan hava yastıkları, immobilizer, uzaktan kumandalı merkezi kilit, radyo/CD, katlanır elektrikli ısıtmalı yan aynalar, otomatik ön ve arka cam ve alüminyum jant gibi standart aksesuarlar taşıyor. Toledo Classic’ler, 32.199 YTL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT