BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Turizm vizyonumuz

Turizm vizyonumuz

Turizm çok hareketli ve kabarık bir para sirkülasyonuna sahip. 40’a yakın sektörle ilgisi ve uluslararası boyutu bu sektörü global-özerk bir yapıda şekillendiriyor.



Turizm çok hareketli ve kabarık bir para sirkülasyonuna sahip. 40’a yakın sektörle ilgisi ve uluslararası boyutu bu sektörü global-özerk bir yapıda şekillendiriyor. Ana unsuru ‘hizmet’ olan turizmde yatırım araçları basit ve ucuz. Konaklama tesislerinin kalitesi, yatak sayısı, ikram, ulaşım ve nitelikli personel gibi temel girdilerde hükümet uluslarlarası standardın sağlanması için geniş tedbirler almakta ve zaman zaman teşvikler uygulayarak yatırımcının önünü açmaktadır. Turizmi üreten ana unsur tarihi değerler ve coğrafi yapıdır. Bu unsurlar açısından ise ülkemiz sanırım dünyada ilk sırada yer alır. AB ve Amerika bazlı turizm hareketliliği ve sonuçları açısından yapılan değerlendirmelerde ülkemizin zaman kaybı çok fazla. Sektör argümanları açısından ne Fransa’dan, ne İspanya’dan, ne İngiltere’den, keza Almanya’dan hiç de geri kalmaması gereken ülkemiz yıllardır patinaj yapıp duruyor. Milletimiz 2002 seçimlerinde istikrarı ‘evet’liyerek AK Parti’yi bu işe ‘memur’ etti de şimdilik patinaj bitti. Bildiğiniz gibi bizzat sayın Erdoğan geçen yıl başlarında Türkiye’nin 2010 yılı ve ilerisi için Turizm vizyonunu açıkladı. Buradaki en önemli sonuç hükümetin turizme dört elle sarıldığını bütün dünyaya ilan etmesidir. Nitekim bu çalışma sonuçlarını vermiş, bu sene ülkemiz tarihinde ilk kez 17 milyon turisti ağırlamış, 13 milyar doları aşkın gelir elde etmiştir. Şubat ayı içerisinde İstanbul’da iki önemli fuar vardı. İlki, 12-20 Şubat’ta yapılan 24. Uluslararası Boat Show fuarı, ikincisi geçen hafta Tüyap’taki EMİTT ve HOTEQ Fuarı. İlkinde 200’ün üzerinde firma, 1000’den fazla yerli ve yabancı markanın temsilcisi yer aldı ve fuarı yaklaşık 50 bin kişi ziyaret etti. EMİTT Uluslararası Doğu Akdeniz Turizm Fuarı ise 1500 firma, yurt dışından bakanlık ve turizm ofisleri altında 27 ülke yer alırken, 18 ülke de çeşitli kurum, kuruluş ve firma nezdinde temsil edildi ve 4 gün süren fuarı 140 binden fazla yerli yabancı kişi ziyaret etti. Yanda da okuduğunuz gibi turist hareketliliğinin bir yıllık parasal değeri 500 milyar dolar. Bu parayı harcayan insan sayısı 800 milyon civarında. Dünya nüfusunun 6 ya da 7’de biri kadar. Türkiye’de turizm adına gerçekten güzel gelişmeler olurken şimdi gözler Berlin’deki ITB fuarına çevrildi. Bu yıl 11-15 Mart tarihleri arasında yapılacak olan Berlin ITB Fuarı’na Türkiye 2000 metrekarelik stand ile katılıyor Berlin’de fuar alanında sunulacak etkinliklerle Türkiye’nin sadece deniz ve güneş tatili yapılan bir ülke olmadığı tüm ülkeye yayılmış kültürel ve tarihi değerlerinin yanısıra yatçılık, kruvaziyer, kongre, kış turizmi, golf, wellness gibi alanlarda da tüm yıl boyunca dünyada bu alanda rakipsiz olduğu anlatılmaya çalışılacak. Turizmde söz sahibi olan ülkelerin Türkiye’deki gelişmeyi tedirginlikle izlediğini ve şimdiden rekabet için kolları sıvadığı düşünürsek millet olarak, hükümet olarak neleri yapmamız gerektiğini, önceliklerimizi ve Antalya Valisi sayın Alaaddin Yüksel’in bahsini etiği ‘ortak akıl’ın ne olduğunu çok iyi anlarız. Örnek tesisler Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu tarafından hizmete açılan karayolu dinlenme tesisleri, hem şoförlerin hem de yolcuların takdirini kazanıyor Kulu (Konya), Sivrihisar (Eskişehir), Kırşehir ve Kırıkkale’de Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu (TŞOF) tarafından açılan dinlenme tesisleri kara ulaşımımızda en belirgin ‘sorumlu işletmecilik’ örnekleri sunuyor. Tesisler bu güzergahı kullananlar için ‘konaklama noktası’ olarak seçilirken, şoför ve yolcular bu tür tesislerin yurt genelinde yaygınlaştırılmasını istiyor. TESK ve TŞOF Genel Başkanı Derviş Günday ve ekibinin geceli-gündüzlü çalışmaları sonucu hizmete sokulan tesislerde kâr amacı güdülmüyor. Son derece modern tesislerde, hizmet için en ince ayrıntılar düşünülmüş. Özellikle ilk yardım ekibi ve sağlık istasyonu yöre sakinleri ve güzergahta seyreden şoförler tarafından takdirle karşılanıyor. Özürlülerin de düşünüldüğü tesislerde hem araç hem de özel yol oluşturulmuş. Sembolik ücretler... Uzun yola giden kamyoncu esnafı bu tesislerde verilen hizmetlerin bir bölümünden ücretsiz olarak, bir bölümünden ise sembolik ücretler karşılığında yararlanmakta. Ticari Taşıt Kullanma Belgesi’ne sahip olan bütün kamyoncular şoför evinde veya motelinde konaklamak istemeleri halinde sabah kahvaltısı dahil gecelik 8.80 YTL gibi cüzi bir miktar ücret ödüyor. Ayrıca tesislerde yemek yiyen şoförlere yüzde 20 oranında indirim uygulanıyor. Kazalara anında müdahale Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu Genel Başkanı Derviş Günday’ın yoğun çabaları sonucu yapılan örnek tesislerin bir özelliği de trafik kazalarının yoğun olduğu bölgelerde kurulması. Tesislerde ve yakınlarında meydana gelen trafik kazalarına karşı TŞOF tarafından 112 Acil Sağlık Servisleri oluşturularak doktor, hemşire, ambulans, kurtarıcı ve çekici hizmetleriyle birçok insanın trafik kazalarında hayatı kurtarılıyor. Günday’dan sürekli denetim Bütün bunların yanında dinlenme tesisleri Genel Başkan Derviş Günday tarafından sürekli denetleniyor. Günday, “Kaliteli ve sağlıklı hizmet için ne gerekiyorsa yapılıyor. İlkemiz, tesislerde konaklayan herkesi en iyi şekilde rahat ettirmek ve bunun için hiç bir masraftan kaçınmamak. Çünkü bu tesisler federasyonumuzun ve artık Türkiye’nin göz bebeği konumundaki örnek yerler’’ diyor. Tesislerde konaklayan şoför esnafı ve yorgunluk atan vatandaşlar ise hizmetlerden son derece memnun olduklarını ifade ederek, bu hizmetlere sahip çıkılmasını istediler. Şoför evlerinden ambulansa kadar ne ararsan var TŞOF Genel Başkanı Günday’ın özel ilgi ve takibi ile kısa sürede hizmete sokulan tesislerde ne yok ki; 5 yıldızlı otelleri, Şoför Evleri, İlk Yardım Sağlık İstasyonları, tam donanımlı ambulansları, kurtarıcı servis araçları, temiz akaryakıt istasyonları, alt yapısı ve çağdaş çizgileriyle belirlenmiş mimarisiyle, restoran-kahve ve çarşısıyla, ücretsiz sağlık şartlarına uygun tuvaletleri, şoför esnafının, yolcuların tüm yol yorgunluklarını unutturan tesisler, sunulan konforlu hizmetin yanısıra çevre sakinleri için istihdam alanı da oluşturmuş. Federasyonun hizmete soktuğu tesislerde 300 kadar kişi çalışırken dolaylı hizmet bağlantısı ile binlerce insan gelir sağlıyor. Turizmde çıta 60 milyona yükseldi Bu yıl 24-27 Şubat 2005 tarihleri arasında 9’uncusu gerçekleştirilen ve yurt dışından bakanlık ve turizm ofisleri altında 27 ülke ile toplam 1500 firmanın katıldığı; yabancı ziyaretçi sayısının bini, profesyonel ziyaretçi sayısının 25 bini, toplam ziyaretçi sayısının ise 140 bini aştığı EMİTT Fuarı turizmcimizi ve sektör yatırımcısını memnun etti. Fuarda stand açan Antalyalı turizm kuruluşlarını ziyaret eden Vali Alaaddin Yüksel bu tür fuarların bir borsaya dönüşmesi gerektiğini söyledi. EMİTT Fuarı’na Antalya’nın en üst seviyede katıldığını belirten Yüksel, “Hem turist kabülü itibarı ile hem tesisler itibarı ile Antalya önemli bir turizm merkezi durumunda. 21. yüzyılın en gözde sektörü turizmdir. Ve de bu endüstride çok büyük paralar dönmektedir. Sadece bu yıl 800 milyon insan 500 milyar dolar para harcayarak dünyayı dolaştı. Şimdi bütün dünya bu pastadan pay almaya çalışıyor. Türkiye’nin de sürdürülebilir turizm anlayışını iyi kullanarak 17 milyon olan turist sayısını 30 milyona, 2020 yıllarında ise 60 milyona çıkarması gerekiyor. Burada hepimizin yapması gereken şey turizmde ortak akılda buluşmaktır” dedi. Antalya’nın hedefi 2010’da 15 milyon turist olduğunu ifade eden Vali Yüksel, “1985 yılında ortalama 70 bin turist kabul eden Antalya, giderek 1 buçuk milyona, oradan 2 buçuk milyona, oradan 4 milyona ... Şimdi 6 buçuk milyona çıktı. Bizim 2010 yılındaki hedefimiz 15 milyon turisttir. Yani ortalama yüzde 28-29 büyüme hesaplıyoruz. Bunu mutlaka gerçekleştireceğiz” diye konuştu.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 98455
    % 1.69
  • 5.3279
    % -0.7
  • 6.0542
    % -0.85
  • 6.8869
    % -0.64
  • 220.305
    % -0.61
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT