BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Bosch’un feryadı...

Bosch’un feryadı...

Bosch Türkiye Genel Müdürü Gürcan Karakaş, Türkiye’nin geleceğine olan inançlarının devam ettiğini ancak yabancı yatırımları ürkütecek düzenlemelerden kaçınılması gerektiğini söyledi.



“Sabah uyandığımızda bir bakıyoruz önümüze yeni ek maliyetler konmuş. Şimdi de enerji verimliliği diye bir şeyi karşımıza çıktı. Türkiye’de hergün değişen şartları kimseye anlatamıyoruz. Türkiye bu yüzden hızla yatırım cazibesini kaybediyor” “Fikri ve sınai hakların korunmasında hukuk çok yavaş. 2003’te açtığımız 700 davadan ancak 59’u sonuçlandı. Türkiye’de etkili ve iyi işleyen bir hukuk istiyoruz. Know-how transferi için Almanya’dan adam getirmeye kalktık.” İSTANBUL- Bosch Türkiye Genel Müdürü Gürcan Karakaş, Türkiye’nin geleceğine olan inançlarının devam ettiğini ancak yabancı yatırımları ürkütecek düzenlemelerden kaçınılması gerektiğini söyledi. Karakaş, Türkiye’nin eski doğu bloku ülkeleriyle yatırım yönünden mukayese edildiğinde hızla cazibesini kaybeden bir ülke durumunda kaldığını ifade ederek, “Global rekabet ortamında yarışırken, sabah uyandığımızda maliyetlerimizin arttığını gördüğümüzde bunu kimseye anlatamıyoruz. Benim endişem Türkiye’de yabancı sermayeyi ürkütücü adımların atılmaya devam edecek olmasıdır. Eğer Türkiye yatırım cazibesini kaybederse bu ülkeye yatırımcı olarak gelmiş şirketler gelecekte yapmayı planladıkları ilave yatırımları başka ülkelere kaydırırlar. Böyle bir tablo karşısında Bosch’un Almanya’daki merkezi de Türkiye’ye yapmayı düşündüğü yatırımı İran’a kaydırabilir” diye konuştu. “Sabah uyandığımızda şartlar değişiyor” Bosch Grubu’nun Türkiye’deki 2004 yılı performansı ve 2005 hedefleriyle ilgili düzenlenen basın toplantısında konuşan Genel Müdür Gürcan Karakaş, yabancı yatırımcı olarak karşılaştıkları engellerden bahsetti. Bürokrasinin azaltılıp, teşvikler ve yatırım kolaylıklarının geliştirilmesini beklerken enerji verimliliği adı altında yeni bir düzenlemeyle karşı karşıya kaldıklarını anlatan Karakaş, şöyle konuştu: “Sabah bir uyandık ki, enerji bakanlığı şirketlere ek maliyet getirecek yeni bir düzenleme yapmış. Belli bir miktarın üzerinde enerji tüketen işletmeler şirket cirolarının binde ikilik bölümünü maliye bakanlığına devreceklermiş. Rekabet esnekliğinin son derece önem kazandığı bir ortamda karşılaştığımız bu ek maliyeti kime nasıl anlatacağız?” Bosch Türkiye Genel Müdürü, yabancı şirketlerin önüne çıkartılan diğer engeller konusunda ise şunları aktardı: “Almanya’dan know-how transferi yapabilmek için kritik elemanları getirip Türkiye’de geçici bir süre çalıştırmak istedik. Ama oturum izinleri 3 aydan fazla verilmedi. Birçok engel ve bürokrasiyi karşımıza çıkardılar. Türkiye’nin dezavantajlarından başka biri de fikri ve sınai hakların korunamaması. Biz 2003’te 700’den fazla dava açtık. Sadece 59 tanesi sonuçlandı. Hukuk çok yavaş işliyor. Halbuki iyi işleyen etkili bir hukuk sistemine geçilmesi şart. “ Araç navigation sistemi geliyor Bosch Türkiye Genel Müdürü Gürcan Karakaş, Türkiye’de otomobil içinde adres gösteren navigation sistemine 2005 yılı ortalarında geçileceğini bildirdi. Bu konuda Bosch olarak yaptıkları çalışmayı anlatan Karakaş, harita bilgilerinin işlenmesi ve doğruluğunun kontrolü konusunda oluşturdukları ekibin 8 aydır çalışma yaptığını ifade ederek şöyle konuştu: “Araç navigation sistemi ilk olarak İstanbul’da başlayacak. Arkadaşlarımız ev ve sokak numaralarına kadar harita bilgilerini kontrol ediyorlar. Adres ve harita bilgileri doğru şekilde sisteme yükleniyor. Yıl ortasında da uygulamayı başlatacağız.” 100 milyon euro yatırım yapacağız Bosch Grubu’nun Türkiye’de otomotiv teknolojileri alanında faaliyet gösteren şirketi Bosch Sanayi ve Ticaret A.Ş.’nin Genel Müdürü Gürcan Karakaş, şirketin bu yılki ciro hedefinin 500 milyon euronun üzerinde olduğunu bildirdi. Karakaş, Bosch Grubu’nun geçen yıl Türkiye’de 1.5 milyar euroluk ciro gerçekleştirdiğini bildirdi. Karakaş, Bosch Sanayi ve Ticaret’in 2004 yılındaki cirosunun ise 487 milyon euro, ihracatının 393 milyon euro ve yatırım miktarının 100 milyon euro olduğunu kaydetti. Şirketin 2005 yılı hedeflerini ise Karakaş 500 milyon euronun üzerinde ciro, 400 milyon euronun üzerinde ihracat ve 100 milyon euronun üzerinde yatırım olarak sıraladı. Gürcan Karakaş, şirket olarak Türkiye’nin yanı sıra 2003 yılından bu yana İran’ın da sorumluluğunu aldıklarını belirterek, Türkiye’deki başarıların buraya taşınması için çalışmalar yaptıklarını söyledi. İran’ın otomotiv ana sanayiinde bölgenin en güçlü pazarlarından biri olduğuna dikkat çeken Karakaş, yılda 1 milyon adet araç üretimi yapan ve her yıl ortalama yüzde 20 büyüyen İran pazarında büyük bir potansiyel gördüklerini kaydetti.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT