BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > ‘Her şey dahil’in faturası 6 milyar dolar

‘Her şey dahil’in faturası 6 milyar dolar

TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, “Her şey dahil sistemi bugün kalksa turist başına gelir 250 dolar artar. Bu ise turizm gelirlerimizi 6 milyar dolar daha yükseltir” dedi.



> Mehmet Gel ANTALYA/KEMER-Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Başkanı Başaran Ulusoy, Türk turizminin yavaş yavaş ‘her şey dahil’ sisteminden kurtulması gerektiğini ifade ederek, “Bugün bu sistemi terk edelim; turist başına gelirimiz 250 dolar daha artar. Turizm gelirimiz 6 milyar dolar daha artar. 13 milyar dolar yerine 19 milyar dolar kasamıza girer” diye konuştu. “Şehir içinde bu sistem olmaz” Yaklaşan turizm sezonu öncesinde Antalya Kemer’de gazetemize özel açıklamalar yapan TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, dünyanın hiçbir yerinde ‘her şey dahil’ sisteminin şehir merkezlerinde uygulanmadığını söyledi. Turizmciler olarak ‘her şey dahil’ sisteminden vazgeçilebilmesi için arz ve talep dengesi oluşturmaya çalıştıklarını anlatan Ulusoy, “Her şey dahil sistemi dünyada tatil köylerinin şehir merkezlerinin uzak olduğu yerlerde yapılmıştır. Porto Rico’da, Hawai’de, Maldivler’de şehre uzak tatil köylerinde bu sistem uygulanıyor. Kemer’de bu sistem olabilir ama Anlatya’nın içinde, Bodrum’da, İzmir’de bu yanlış. Ama biz bu sene 13 milyar dolar parayı kazanmak mecburiyetindeyiz. Onun için her şey dahilden yavaş yavaş çıkılması hususunda arz-talep dengesi gözetiyoruz” şeklinde konuştu. “Sokak da 5 yıldızlı olmalı” Gelen turistin otelden çıkıp sokakta alışveriş yapabilmesi için alt yapı ve üst yapı eksikliklerinin süratle giderilmesi gerektiğini vurgulayan TÜRSAB Başkanı, şunları söyledi: “Her şey dahil sisteminin kalkması devletin yatırımlarına bağlı. Otelinde 5 yıldızlı standardı yaşayan turist sokağa çıktığında şoke olmamalı. Yollar, alt yapı, parklar, caddeler turiste çile çektirmemeli. Ayrıca turist sokağa çıktığında yüzlerce marka ile karşılaşarak rahatsız olmamalı. Yani sokağın da 5 yıldızlı olması lazım. Onun için imardan başlayarak şehirlerin turiste hazır hale getirilmesi gerekiyor. Esnaf perişan ‘Her şey dahil’ sistemi sayesinde ‘çok ye, az öde’ anlayışıyla tatil yapan turistin otelinden sokağa çıkmaması yüzünden esnaf kan ağlıyor. Turiste doğrudan satış! Turizmde oteller, aradaki acenteleri devreden çıkartarak hem fiyat avantajı sağlamayı hem de markalaşma çabasını birlikte veriyorlar. Antalya’da 3 bin yatağıyla faaliyet gösteren IC Group oteller zinciri ‘direct marketing’i benimseyen turizm kuruluşlarından bir tanesi. Antalya Kemer Fantasia Resort’ta da aynı strateji benimsenmiş. Genellikle Alman ve Rus turistlerin tercih ettiği bu oteller, Berlin ve Moskova’daki fuarlara katılarak turiste doğrudan pazarlama yapıyorlar. Ayrıca kadın dergilerine sezonluk reklamlar vererek turistin acente kullanmadan Türkiye’ye gelmesini sağlıyorlar. Bu şekilde markalaşan oteller, aradaki acentenin aşırı fiyat kırdırmasının da önüne geçiyorlar.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT