BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Ferrolİ Türkiye’ye göz kırpıyor

Ferrolİ Türkiye’ye göz kırpıyor

Ferroli Türkiye, 2004 yılında cirosunu yüzde 133 oranında artırarak Avrupa’daki 17 Ferroli şirketi içerisinde ‘en iyi performans’ gösteren firma oldu. Bu başarıyı değerlendiren Ferroli Grubu, Türkiye’yi yatırım konusunda ‘mercek’ altına aldı.



> Osman Sağırlı > Türkiye’deki gelişmeler Ferroli Grubu’nun dikkatini çekince öncelikle Ferroli Türkiye Genel Müdürü Çetin Çakmakçı, Grubun 5 kişilik Yönetim Kurulu’na alındı. Yeni yatırımlar için Türkiye’yi inceleyen grup, çok yakında bunlara start vermeyi planlıyor. VERONA-Türkiye’deki ısıtma-soğutma pazarının önde gelen markalarından olan Ferroli Türkiye, Ferroli Grubu’nun Avrupa’daki en hızlı ve en yüksek ivmeyle büyüyen firması oldu. Ferroli Türkiye, yüzde 133 ciro artışıyla Avrupa’daki 17 Ferroli şirketi içerisinde ‘en iyi performans gösteren’ şirket ünvanını kazandı. Şirket 2004 yılındaki bu ciro artışıyla yüzde 45’lik bir büyüme elde etti. Ferroli Türkiye’nin elde ettiği bu başarılar sonucu Ferroli Türkiye Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Çetin Çakmakçı, Ferroli Grubu’nun 5 kişilik Yönetim Kurulu’na girdi. Krizde bayiler unutulmadı Çetin Çakmakçı, 2003 yılında 8.5 milyon euro, 2004 yılında ise 20 milyon euro ciro gerçekleştirdiklerini belirterek, 2005 yılında ciro hedeflerinin 30 milyon euro olduğunu belirtti. Kriz döneminde bayi ağına yatırım yaptıklarını ve hiçbir bayiyle ilişkilerini kesmediklerini söyleyen Çakmakçı, özellikle bayi ve teknik servis ağının gücü sayesinde bu büyümeyi gerçekleştirdiklerini ifade etti. Bayi sayılarının 250’ye, teknik servis sayısının ise 80’e ulaştığını kaydeden Çakmakçı, üretimin yüzde 4’ünün Türkiye pazarında eritildiğini söyledi. Türkiye’yi tercih edecekler Ferroli Türkiye’nin elde ettiği başarıların Ferroli Grubu’nda dikkat çektiğini söyleyen Çakmakçı, “Öncelikle beni grubun 5 kişilik yönetim kuruluna aldılar. Ayrıca, Türkiye’de kısa vadede yatırım yapılması planlanıyor. Türkiye ile birlikte Ukrayna ve Romanya gibi ülkeler de mercek altında. En uygun yatırım şartlarının olduğu ülkede karar kılınacak” diye konuştu. Türkiye’de doğal gaz kullanımının yaygınlaşmasıyla Ferroli Türkiye’nin de ısıtma sistemlerinde payının artacağını dile getiren Çakmakçı, “Doğal gaz dağıtım ihalelerinin yapılacağı bölgelerde bayi ağımızı önceden belirliyoruz. Bu da gelişmemizi kolaylaştırıyor” dedi. Çin’de fabrika satın aldı 1955 yılında İtalya’nın Verona kentinde kurulan Ferroli Grubu, ısıtma kazanıyla başladığı serüvende bugün Avrupa’nın önde gelen ısıtma ve soğutma markalarından biri haline geldi. 2004 yılında 532 milyon euro ciro elde eden grubun satışlarının yüzde 87’sini merkezi ve bireysel ısıtma sistemleri, yüzde 11’ini klima ve yüzde 2’sini ise diğer ürün grupları oluşturuyor. Yılda 400 bin adet kombi üreten Ferroli’nin 2 bin 200 çalışanı var. Ferroli Bölge İhracat Direktörü Maurizio Foglia, Aralık 2002 tarihinde Lamborghini Grubu’nun satın alındığını hatırlatarak, geçen yıl da Çin’de bir fabrika satın alındığını ve böylece grubun İtalya’nın yanı sıra Fransa, İspanya, Almanya ve Çin’de toplam 10 adet üretim tesisine ulaştığını belirtti. 2005 yılında 550-560 milyon euro ciro hedeflediklerini söyleyen Foglia, özellikle Batı Avrupa’da ısıtma ve klima sektörünün bir durgunluk içine girdiğini, bu nedenle Ferroli’nin Doğu Avrupa’ya öncelik verdiğini söyledi. Bugüne kadar ihracat yapan bir firma olarak tanınan Ferroli’nin son yatırımlarıyla global bir firma olmaya başladığını anlatan Foglia, Çin’deki yatırımların bunun ispatı olduğunu söyledi. Ekimde Türkiye’ye geliyor Ferroli’nin kurucusu Dante Ferroli bugün 75 yaşında ve hâlâ işinin başında. Çin’deki yatırımlar için bile kalkıp Çin’e kadar giderek, incelemede bulunan Ferroli, ekim ayında Türkiye’ye gelecek. Ferroli Türkiye’nin elde ettiği rekor büyümeden oldukça etkilenen Dante Ferroli, Ferroli Türkiye Genel Müdürü Çetin Çakmakçı’yı, kızının yerine Yönetim Kurulu’na aldı. İtalyanlar ona ‘ısıtma bankası’ diyor Ferroli, 1950 yılında Sante Ferroli tarafından İtalya’nın Verona şehrinde kuruldu. İleri görüşlülüğü ve öncü kişiliğiyle Sante Ferroli, İtalya’nın demir ve bakır işleme geleneğiyle meşhur Friuli bölgesinden olan Ferroli ailesinin tecrübesini, ev ve sanayiye yönelik kazan üretimine yönlendirdi. Oğulları Dante, Leonardo ve Luigi Ferroli’yi ise şirketin yönetimine getirdi. İlerleyen yıllarda yönetimini sadece Dante Ferroli’nin yürüttüğü şirket “ısıtma bankası” adıyla anılır oldu. Ferroli’nin ilk siparişi olan ve bir atölyede üretilen 500 doğal gaz kazanından bugünkü 2 milyon kazan üretimine geçişin başlangıcı ise oldukça zorluydu. Gündüzlerini satş ve sipariş alımına ayıran Dante Ferroli, öğleden sonra ve çoğunlukla da akşamları kazanların üretimini gerçekleştiriyordu. Dante Ferroli’nin tutkusu, kararlılığı ve enerjisi Ferroli isminin kısa zamanda bilinir ve takdir edilir olmasını sağladı. Büyüme isteği, teknik alt yapı ve Dante Ferroli’nin doğru kararları ise gerisini getirdi. İlk üretimin yapıldığı aynı atölyenin yerinde bugün 100.000 m2’lik bir alanda Ferroli’nin dört ürün grubunun ürünleri tasarlanıyor ve üretiliyor: Havalandırma, ısıtma, elektrik motorları ve hidro-masaj. Bugün ise geniş ürün grubu, teknolojisi gelişmiş, güvenli ve ideal kalite-fiyat dengesine sahip ürünleri, 2200 çalışanı, 200 ülkeye yayılan satış ağı ve sürekli büyüyen cirosuyla Ferroli hikayesi devam ediyor.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT