BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Çocuk fuarı başladı

Çocuk fuarı başladı

İhlas Fuarcılık tarafından düzenlenen 11. Çocuk Giyim ve Aksesuarları Fuarı, dün açıldı. Açılışa katılan İHKİB Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, “Çocuk modası konusunda özellikle gelişmekte olan ülkelerde büyük bir potansiyel var. Bunu çok iyi değerlendirmeliyiz” diye konuştu.



> Hasan Basri Özaydın Fuarın açılışı İhlas Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Yavuz Özgün, Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Aynur Bektaş ve İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu ve İhlas Fuar Hizmetleri Genel Müdürü Hüseyin Boz tarafından yapıldı. İSTANBUL- İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, hazır giyim, konfeksiyon ve tekstilde 1994’te başlayan global liberalleşmenin Türkiye’yi de etkilediğini belirterek, “Öngörülerimize göre birim fiyatlar ve kâr marjları düşecek. Ancak farklılaşma yoluyla rekabet ön plana çıkacak. Farklılaşarak rekabet gücü kazanmada Türkiye’nin muazzam bir potansiyeli var” dedi. İstanbul Dünya Ticaret Merkezi’nde İhlas Fuarcılık tarafından düzenlenen 11. Çocuk Giyim ve Aksesuarları Fuarı’nın açılışında konuşan İHKİB Başkanı Orakçıoğlu, çocuk modasının tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de hızlı bir büyüme dönemi yaşadığını belirtti. Çocuk da markayı izliyor 18-20 Ağustos 2006 tarihleri arasında düzenlenen ve ülkemizin ilk ve tek çocuk moda fuarı olan 11. Çocuk Giyim ve Aksesuarları Fuarı, bir kez daha sektörü buluşturmayı başardı. Fuarın açılışı İhlas Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Yavuz Özgün, Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Aynur Bektaş ve İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu tarafından yapıldı. Açılış konuşmasını yapan Yavuz Özgün, Türkiye’de hızlı bir nüfus artışı ile birlikte 20 milyonun üzerinde çocuk nüfusunun yaşadığını, bunun da çocuk giyiminde büyük potansiyel oluşturduğunu belirtti. Özgün, teknolojinin geliştiği bu dönemde çocukların da markayı takip eder duruma geldiğini belirterek, firmaların markalaşma ve kaliteye yatırım yapmaları gerektiğini söyledi. Dünya pazarına taşıyacağız Anadolu’da her yöreye has renkli çocuk modası olduğunu hatırlatan Orakçıoğlu da, bunu dünya pazarlarına taşımanın önemine dikkat çekerek, “Çocuk modası ile ilgili gelişmiş ülkelerden ziyade gelişmekte olan ülkelerde büyük bir potansiyelin olduğu bilinmektedir. Bu durum farklılaşmanın başka bir boyutunu oluşturmaktadır. Tabii çocuk denince akla koruma ve üzerine titreme gelir. Çocukların her türlü zararlı etkilere karşı korunması gelir. Bunun için hem ulusal düzeyde hem de uluslararası düzeyde, çocuk giysilerinin emniyet ve hijyen standartları konusunda düzenlemeler vardır. Rekabet edebilirliğin önemli unsurlarından biri de bu standartlara uyumda gösterilen hassasiyet olacaktır” diye konuştu. Liberalleşme yapıyı değiştirecek Dünyadaki liberalleşme eğiliminden en fazla etkilenen sektörün tekstil ve hazır giyim sektörü olduğunu belirten ve 1960-1995 arasında bütün dünyada korunan sektörün 1994’ten itibaren hızla serbestleşmeye başladığını ifade eden Orakçıoğlu, “2005 yılı başı itibariyle gelişmekte olan ülkelerden gelişmiş ülkelere mal akışını düzenleyen kotalar tamamen kaldırıldı. Birçok sanayi sektöründe 30-40 yıldır devam eden liberalleşme hareketi bizim sektörde daha onbirinci yılını yaşıyor. En esaslı dönemi daha yaşamadık. 2008’de ve 2009’dan itibaren bu dönemi de göreceğiz. Hepimiz biliriz, uzun zamanda yapılacak bir işi kısa bir zaman dilimine sıkıştırırsak pek çok sıkıntıyla karşılarız. Tekstil ve hazır giyimde de durum aynen böyle. Uzun yıllar ertelenen liberalleşme, kısa sürede yapılmaya başlanınca bazı sıkıntılarımızın olacağı muhakkaktır” dedi. Yeni rekabet ortamının etkilerinin gelecek on beş yılda daha iyi görüleceğini savunan Orakçıoğlu, önümüzdeki dönemde sektörün neler yaşayacağına ilişkin akademisyenler ve stratejistlerle birlikte bir öngörü yürüttüklerini belirterek bu öngörüyü şöyle anlattı: “Her şeyden önce birim fiyatlar ve kâr marjları düşecek, zaten bu süreç halihazırda dünyada devam ediyor. Uluslararası pazarlarda farklılaşma yoluyla rekabet ön plana çıkacak. Farklılaşmanın kapsamı çok geniş olabilir. Mamulde, hammaddede, tedarikte, pazarda, markada, ne derseniz deyin farklılaşabileceğimiz birçok boyut bulunuyor. Rekabette kümeleşme önemli bir unsur haline gelecek. Yeni koruma yöntemleri can yakıcı olabilir. Tanıtımın daha genel ifade ile iletişimin önemi daha da artacaktır. Farklılaşma ve kümeleşme boyutuyla Türkiye’nin muazzam bir potansiyeli olduğunu düşünüyorum”. > Aynur Bektaş: Çocuklarla güçleniyoruz Açılışta konuşan Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Aynur Bektaş da iç piyasada ve ihracatta güçlü çocuk markalarının doğmaya başladığını söyledi. Bektaş, Türkiye’nin çocuk konfeksiyonunda Çin ve İtalya’dan sonra dünya üçüncüsü olduğunu ifade ederek, “Gönül ister ki dünyaya sattığımız rengarenk çocuk giysilerini kendi çocuklarımızın da üzerinde görelim” diye konuştu. Çocuk ve bebe giyimi, ayakkabı, çocuk güvenlik malzemeleri ve aksesuarların sergilendiği fuar, 20 Ağustos tarihine kadar ziyaretçilere açık olacak.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT