BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Ülker’den yeni açılım

Ülker’den yeni açılım

Gıda sektörünün lideri Ülker kişisel bakım ve temizlik sektöründe de hedef büyüttü. Baby Star markasıyla çocuk bezi pazarına giren Ülker, dağıtımını sağladıkları Komili’yi almak için de pazar araştırması yapıyor



> Mustafa Sezer İSTANBUL- Ülker Grubu Başkanı Ali Ülker, kişisel bakım ve temizlik sektöründe de hedefleri olduğunu belirterek, şu anda dağıtımını yaptıkları Komili markasını satın almalarının söz konusu olabileceğini açıkladı. Ülker, Baby Star markasıyla bebek bezi sektörüne girerken yeni ürünün tanıtım toplantısında konuşan Ali Ülker, kişisel bakım kategorisinde, kozmetik alanına da girebileceklerini ve böyle alanlara ortaklıklarla gitmeyi tercih ettiklerini söyledi. Ülker, “Kişisel bakımda, konusunda uzman, belli bir pazar payına, belli bir büyüklüğe gelmiş ama daha fazla işi büyütmekte zorlanan firmalarla stratejik iş birliğine gitmeyi düşünüyoruz” dedi. Dağıtımını yaptıkları Komili markasıyla ilgilendiklerini vurgulayan Ülker, “Komili markasının müşterilerle iletişimi nedir, tüketiciler için ne gibi değer ifade ediyor? Bunu araştırıyoruz. Bizi tatmin ederse Komili markasını satın alma söz konusu olabilir” dedi. Çocuk bezinde iddialıyız Girdikleri çocuk bezi pazarında da 63 yıllık tecrübeyle iddialı olduklarını kaydeden Ali Ülker, 5 senedir mama üretimiyle bebek ürünleri kategorisinde olduklarını hatırlattı. Ali Ülker, “Şimdi de çocuk bezi üretiyoruz. Türkiye’de bebek bezi pazarı hızla büyüyor ve biz de bu pazarda iddialıyız” dedi. Hedeflerinin bebeklerin hayatını kolaylaştırmak olduğunu söyleyen Ali Ülker, büyüklerin gıda alanından çekilmesi veya küçük kalmalarıyla ilgili gazetecilerin sorularını da şöyle cevaplandırdı: “Kurucumuz Sabri Ülker’in ilk girdiği alanda devamlı ilklerle ve yeniliklerle büyüdük. Biz kuruşlarla ürün satıyoruz ve yüksek volümden kazanıyoruz. Büyükler bu yüksek volümü bulamadığı için bu alanı kendilerine yeterli görmüyor.” Ali Ülker, 1 milyon çocuk bezini de Çocuk Esirgeme Kurumu’nda muhtaç çocuklara hediye etmeyi düşündüklerini sözlerine ekledi. 25 milyon dolarlık yatırım Ülker’in yeni ürünü hakkında bilgi veren Ülker Grubu Pazarlama Müdürü Babür Çelebi de, bu yatırımın 25 milyon dolara mâl olduğunu ifade etti. Çelebi, en son İtalyan teknolojisinin kullanıldığı Gebze’deki 14 bin metrekarelik fabrikada 4 bebek üretim hattının bulunduğunu dile getirdi. Hedef pazar liderliği Çelebi, “Çift katlı emici ve dağıtıcı katmanı ilk kez biz kullandık. Çok hızla emiş gücü sayesinde anne ve bebeklerin rahat edebileceği bir ürün geliştirdik. Çocuk bezi, 20 Ar-Ge uzmanının yoğun çalışmalarıyla ortaya çıkarıldı” dedi. Çelebi, ilk yıl içinde yüzde 10 pazar payı, 5 yıl içinde de yüzde 30 ile çocuk bezi pazarının lideri olmayı hedeflediklerini söyledi. Türkiye’de 4 milyon bebek olduğunu anlatan Çelebi, “Yılda 2.7 milyar adetlik bebek bezi kullanımı var. Bu pazar her yıl hızla büyüyor. İçinde bulunduğumuz yılda da en az yüzde 10’luk bir büyüme bekliyoruz” dedi. > Ali Ülker: Enerjide geç kaldık Gazetecilerin girmeyi düşündükleri başka sektörler olup olmadığı yönündeki sorularını Ülker Grubu Başkanı Ali Ülker, “Bazı sektörler için geç kalmış olabiliriz. Mesela enerji. Ama bu sektörde yine de yapılacak bazı şeyler olduğunu düşünüyoruz. Bu konuda çeşitli çalışmalar yapıyoruz” şeklinde cevaplandırdı. Cola Turka ile ilgili sorular üzerine de, Ali Ülker, Cola Turka’nın bugün üç büyük şehirde ikinci sırada olduğunu aktardı. Halka arzlara ilişkin bir soru üzerine Ali Ülker, bu yöndeki çalışmaların devam ettiğini, öncelikle Ülker Çikolata’nın, daha sonra da İdeal Kek’in halka arz edilmesinin planlandığını söyledi. Ali Ülker, Migros’un muhtemel satışında, yerli sermaye gruplarından, kendi tedarikçileri içinden bir konsorsiyum oluşması halinde, bu konsorsiyuma iştirak edebileceklerini bildirdi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 103310
    % -1.48
  • 5.471
    % -0.15
  • 6.2116
    % -0.1
  • 7.2201
    % -0.63
  • 228.954
    % -0.48
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT