BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > OTO DÜNYASI

OTO DÜNYASI

Marka ve prestij arayan bayanlar otomatik vitesli ve küçük hacimli araçlara yönelince otomobil firmalarında rekabet kızıştı



EDİTÖR: MEHMET GEL Bayanların gönlünü kaptırdığı arabalar Son yıllarda trafikte bayan kullanımındaki artışla birlikte ortaya iştah kabartan bir pazarın çıkması otomotiv firmalarını harekete geçirdi. Renault, Toyota, Honda ve Suzuki bayan kullanıcıların hassasiyetlerini dikkate alarak hazırladıkları yeni modelleriyle kadınlara en çok araba satan markalar oldular. ÇEKİRDEK AİLE ETKİSİ Bayanların büyük çoğunluğunun metropollerde yer alması sebebiyle yoğun şehir ve park probleminin yaşandığı bölgeler için kadınların talebine paralel şekilde tüm üreticiler daha kompakt otomobiller üretmeye yöneldi. Bu otomobillerin konsepti öncelikle küçük dış hacme rağmen çoklu kullanım alanları ve geniş iç hacimden oluşuyor. Büyükşehirlerde yaşayan yeni evli ya da tek çocuklu aile yapısının gitgide yaygınlaşmakta olması bu trendi önümüzdeki süreçte daha da artıracak. Çekirdek aile içinde bayanların tercih ettiği B ve C segment hatchback modellerin piyasadaki ağırlığının gün geçtikçe artacağı öngörülüyor. OTOMATİK VİTES TERCİHİ Hanım sürücüler artık otomobil şirketlerinden birçok özelliği bir arada sunmasını bekliyorlar. Ekonomik yakıt tüketimi, performansı, güvenliği, kullanım kolaylığını, tasarımı ve prestiji bir otomobilin tamamında görmek istiyorlar. Ama bayanların otomobil alırken üzerinde en ısrarlı durdukları seçenek otomatik vites opsiyonu. Bayanların otomatik vitesten sonra en çok dikkat ettikleri seçenek renk. En çok tercih edilen renkler; beyaz, mavi, metalik gri, gümüş gri ve siyah. Kadınlar Yaris’e bayılıyor Toyotasa’nın son bir yıl içerisinde tüm modeller bazında gerçekleştirdiği satış rakamları, Toyota’nın kadınların da gözdesi olduğunu ortaya koyuyor. Toyota’nın toplam satışlarının yüzde 28’i kadınlara yönelik gerçekleştirilirken, kadınların en çok tercih ettiği model yüzde 56 ile Toyota Yaris oldu. İl bazında Toyota markasının tercih eden kadın kullanıcı oranlarına bakıldığında, İzmir yüzde 38’le ilk sırada geliyor. Muğla yüzde 32, Eskişehir yüzde 32, İstanbul yüzde 31’lik paya sahip. Kadın kullanıcıların yüzde 47’si tercihini multimode şanzımandan yana kullanırken, dizel model tercih eden kadın kullanıcı oranı yüzde 36. Kadın kullanıcılar özellikle Auris, Yaris ve Corolla model seçenekleri arasında yüzde 37 ile 1.6 litre, yüzde 36 ile de 1.4 litre motor seçeneğini satın alıyor. Modeller arasınde en çok tercih edilen renkler, metalik gri, gümüş gri ve siyah. HONDA JAZZ FARKI Honda’nın Jazz ve Civic Hatchback modelleri sunduğu geniş iç hacmi, park kolaylığı, modern yapısı ve ekonomik motorları ile bayanlardan büyük talep görüyor. Özellikle bayanların en çok ilgi gösterdiği model otomatik şanzımanlı Jazz. Jazz’da bayan kullanıcı oranı yüzde 45 lere ulaşıyor. Zengin donanımlı Avrupalı tüketicilerin beklentileri doğrultusunda tepeden tırnağa yenilenen Swift’in otomatik vites versiyonu kadınların en çok tercih ettiği Suzuki modeli oldu. Zengin donanım ve üstün yol tutuş özelliklerinin yanı sıra güçlü motoruyla performanstan ödün vermeyen otomatik Swift, kullanıcılarına birçok ayrıcılığı da bir arada yaşatıyor. 5 kapı seçeneği ile Türk tüketicisiyle buluşan Swift’in otomatik vites versiyonu, 102 HP’lik gücünü 1.5 litrelik motordan alıyor. Bu gücü 5 bin 900 devirde üreten ileri teknoloji ürünü otomatik Swift’in motoru 4 bin 100 devirde 113 Nm tork üretiyor. Otomatik vitesli Swift şehir dışı kullanımda 100 kilometrede 5.6, şehir içinde 9.3 ve karma yakıt tüketiminde ortalama 6,9 litre ile sınıfındaki cimri otomobiller kategorisine giriyor. Swift’in otomatik vites seçeneği, 28 bin 630 YTL anahtar teslim fiyatıyla satılıyor. HİNTLİ MAHINDRA Anadolu yollarında İLÇE Otomotiv Servis ve Ticaret A.Ş, Hintli Mahindra ile (resmi olarak) Türk otomotiv pazarına giriş yaptı. Radisson SAS otelinde gerçekleştirilen basın toplantısına katılan Hindistan İstanbul Başkonsolosu H.E Praveen Verma Hindistan ile Türkiye arasındaki ticaretin hareketlendiği şu dönemde bu iş birliğinin önemini belirterek “6.7 miyar dolar cirosu ve 800 bayisi ile 37 ülkede 40 binden fazla çalışanıyla faaliyet gösteren Mahindra Hindistan’ın önemli gruplarından biridir” dedi. İLÇE Otomotiv adına konuşan Yönetim Kurulu Başkanı İlhan Çetinkaya da, Türkiye ve Hindistan’ın gelişen ve büyüyen ekonomileri ile tüm yatırımcıların dikkatini çektiğini dile getirerek “Mahindra’nın Avrupa ve Amerika’da iddialı bir araç, uygun fiyatı ile Anadolu insanının ihtiyaçlarına da cevap verecek. Tırmanma kabiliyeti ve yüksek yol tutuşu ile hem yük taşıma hem de hobi amaçlı kullanılabilecek. İyi bir satış bekliyoruz” dedi. Mahindra Goa 2609 cc CRDe 108 hp gücünde, 1800-1900 dv./dak. aralığında 270 Nm tork üreten bir dizel motorla sunulan Goa iki çeker ve dört çeker olarak sunuluyor. Tüm modellerinde ABS, klima, eve kadar takip et aydınlatması, dört cam otomatik, merkezi kilit, uzaktan kumandalı alarm, MP3/CD çalar, direksiyon ve far yükseklik ayarı standart olarak bulunuyor. Kıroğlu 500 Levend XL sattı > İrfan Özfatura Kıroğlu Otomotiv bir yılda 500 adet Levend XL satarak büyük bir başarıya imza attı. 500’üncü minibüsün tesliminde bir konuşma yapan BMC Yönetim Kurulu Üyesi ve Murahhas Azası Mehmet Demirpençe, BMC’nin artık bir dünya markası olduğunu belirterek “İstikrarlı bir şekilde büyüyoruz, birçok segmentte lider markayız. Bugün 70’i aşkın ülkeye ihracat yapıyoruz ve 10’u Avrupa’da olmak üzere 19 ülkede distribütörlerimiz var. 44 yıllık tarihimiz boyunca 300 bin adet araç ürettik ve Türk ekonomisine 10 milyar dolar katkı yaptık ” dedi. Demirpençe, Kıroğlu Otomotiv’in ortakları Sezai Akay ve Selami Değer’e plaket verdi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT