Dolandırıcı korkusu 100 milyonu unutturdu

Düzenleyen:
Dolandırıcı korkusu 100 milyonu unutturdu

Ekonomi Haberleri

Hayat poliçesinde biriken parası ile hasar alacağı olup unutanlar, son 3 yılda sigorta şirketlerine 100 milyon lira para bıraktı. Hak sahibi ise uyarıları, dolandırıcı korkusu sebebiyle dikkate almadı

Bankadaki hesabını unutarak buradaki parasını almayan vatandaşlar, sigorta şirketlerindeki birikimlerini de hatırlamadı.  Hayat poliçesinde biriken parası ile aracı sebebiyle bir hasar alacağı olup da almayı unutanlar, son 3 yılda sigorta şirketlerinde 100 milyon liradan fazla parasını bıraktı. Tüketici Hak Arama Derneği Genel Başkan Nihat Altay, sigorta şirketlerinin, son yıllarda artan dolandırıcılık olaylarından dolayı hak sahiplerini alacağı olduğuna inandıramadığını, çoğu kişinin dolandırıldığını sanarak ya telefonlara cevap vermediğini ya da parasını almak istemediğini belirtti. Telefonla kendisini arayarak, para isteyen kişilere itibar etmeyen vatandaşın zaman zaman geçekten bilgilendirilmek için arandığını dile getiren Altay, dolandırılacağını sanıp sigorta şirketlerinde olan paralarını almayan binlerce hak sahibi olduğunu söyledi.

Altay, son 3 yılda sigorta şirketlerinden alınmayan paranın 100 milyon lira olduğunu vurgulayarak, “Vatandaşlar geçmiş yıllarda yaptırdıkları hayat sigortalarını unutuyorlar. Hayat sigortası satan şirketler de her yılın ocak ayında, paralarını unutan sigortalıların listesini açıklıyor, ardından kişileri 15 Haziran’a kadar paralarını almaları için mektup ve telefonla bilgilendiriyor” dedi.

Altay, sigorta şirketlerinden telefonla aranan vatandaşların dolandırıldığını sanıp, parasını almadığına işaret ederek, şunları kaydetti: “Sigorta şirketleri, son yıllarda artan dolandırıcılık olaylarından dolayı hak sahiplerini alacağı olduğuna inandıramıyor. Çoğu kişi, dolandırıldığını sanarak ya sigorta şirketinin aramalarına cevap vermiyor ya da parasını almak istemiyor. Sigorta şirketleri, ‘sigorta şirketinden arıyoruz, şu kadar paranızı unutmuşsunuz’ diyerek TC kimlik numarasını, adresini ve banka hesap numarasını istiyor. İşin kötü yanı, dolandırıcılar da aynı metodu kullanarak aradıkları binlerce kişiden TC kimlik numarasını, adresini ve banka hesap numarasını istiyor. Dolandırıcılar bu metodu uyguladığı için sigortacılar vatandaşı ikna edemiyor, vatandaş da sigorta şirketinde para unuttuğuna ve bu parayı alacağına inanmıyor.”

POLİÇESİNİ UNUTAN DA İZİNİ KAYBETTİREN DE VAR

Tüketici Hak Arama Derneği Genel Başkan Nihat Altay, zaman zaman ilginç durumlarla da karşılaştıklarını ifade ederek, bir tüketicinin 15 yıl önce poliçe yaptırdığını, sonra unuttuğunu ve birikiminin 100 bin liraya kadar ulaştığını ancak sigorta şirketinin kendisini ikna edemediğini anlattı. Sigorta şirketlerinin poliçe yaptıran vatandaşlara ulaşamadığı durumların da yaşandığını belirten Altay, “Hayat sigortaları 10 yıl ve daha uzun süreli sigortalar olduğundan kişiler poliçe yaptırdıklarını unutuyor. Hem adres hem de ulaşım bilgilerinin değişikliği sebebiyle de şirketler, sigortalıya ulaşamıyor. Bir diğer sebep ise sigortalı kişinin, vefat etmesi ve va-rislerinin sigortadan haberdar olmaması” diye konuştu.

2015'TE 29 MİLYON LİRAYI KİMSE SORMADI

Unutulan bu paralar sigorta şirketleri tarafından yılda bir kez Güvence Hesabı’na devredilirken, bu yıl söz konusu hesaba gelir olarak kaydedilen rakam 28 milyon 819 bin lirayı geçti. Güvence Hesabı Müdürü Abdülkadir Küçük, sigorta şirketlerinde örneğin 10 yıllık, 20 yıllık hayat poliçe yaptırıp, söz konusu tarihler sonunda hayat poliçesinde biriken parasını unutup almayanların bulunduğunu söyledi. Aynı şekilde aracından dolayı bir hasar alacağı olup da bu alacağını da unutanların olduğu bilgisini veren Küçük, vatandaşların bu tür sigorta alacaklarını unutabildiğini veya vefat eden kişinin mirasçılarına ulaşılamadığını dile getirdi.

DOLANDIRICILAR YÖNTEM DEĞİŞTİRİYOR

Nihat Altay, dolandırıcıların günün şartlarına göre metot değiştirdiğini hatırlatarak, “Gerçek sigortacı dahi arasa, kişisel bilgiler verilmeden ilgili sigorta şirketi aranarak gelen mesajın, mektubun veya arayan kişinin doğruluğu araştırılsın. Karşı taraftan bilgi teyit edildikten sonra hak sahibi ücretini talep etsin. Çünkü vatandaşı arayan dolandırıcılar profesyonel oldukları için vatandaş hangisinin dolandırıcı veya hangisinin gerçek sigortacı olduğunu ayırt edemez” şeklinde konuştu.

 

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...