BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > GM VE OPEL TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ ÖZCAN KEKLİK: Ya ÖTV kademeli inmeli ya da hurda indirimi gelmeli

GM VE OPEL TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ ÖZCAN KEKLİK: Ya ÖTV kademeli inmeli ya da hurda indirimi gelmeli

GM Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, 15 Haziran’da sona erecek ÖTV indiriminin ardından otomotiv sektöründe şok yaşanmaması için ÖTV’nin kademeli indirilmesi ya da hurda indiriminin hayata geçirilmesi gerektiğini söyledi



OTO DÜNYASI İNAN AR­VAS inan.arvas@tg.com.tr GM Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, 15 Haziran’da sona erecek ÖTV indiriminin ardından otomotiv sektöründe şok yaşanmaması için ÖTV’nin kademeli indirilmesi ya da hurda indiriminin hayata geçirilmesi gerektiğini söyledi Malum 15 Haziran yaklaşıyor, bu tarih otomotiv sektörü için çok önemli bir gün. Çünkü Hükümetin devreye soktuğu yaklaşık 3 aydır devam eden ÖTV indirimi sona eriyor. İndirim ile birlikte firmalar stoklarını eritti bununla kalmayıp sipariş yetiştiremedi, bazen fabrikada bantlardaki araçlar bile satıldı. Şimdi ise 15 Haziran sonrası ile ilgili birçok senaryolar yazılıyor. Satışların bıçak gibi kesileceği ve ciddi bir şok yaşanacağı gibi. Kabine revizyonundan sonra otomotiv sanayii’ne çok büyük katkısı olan Zafer Çağlayan’dan sonra Sanayi ve Ticaret Bakanlığı koltuğuna oturan Nihat Ergün’ü otomotiv temsilcileri geçtiğimiz gün ziyaret ederek ÖTV sonrası yeni bir paket ile otomotiv sektörünün desteklenmesini istediler. Çiçeği burnunda Bakan da sektörü sahipsiz bırakmayacağını belirterek destek sözü verdi. Biz de bu teşvik konularını sektörün çok başarılı ve deneyimli isimlerin General Motors (GM) Türkiye’nin ilk Türk Genel Müdürü Özcan Keklik ile konuştuk. Keklik, hem GM, hem de Opel’in şuanki durumları ve hedefleri hakkında çarpıcı açıklamalarda bulundu. > ÖTV indirimi sonrası dğerlendirme ve GM’nin yıl sonu hedeflerine yönelik öngörüleriniz nelerdir? Ekonomik paket kapsamında ÖTV indirimi, otomotivde fiyatların olabilecek en cazip seviyeye gelmesine imkan tanıdığı için özellikle iç pazarı canlandırmıştı. Bu teşvikin 15 Haziran tarihinde sona ereceğini göz önünde bulundurduğumuzda özellikle bu sürecin sonuna yaklaştığımız haftalarda satışların daha yükselen bir grafik içine gireceğini ancak hemen bu teşvikin sona ermesine ve mevsimsel etkilerle de ekim ayına kadar durağan bir satış trendi içine gireceğimizi düşünüyoruz. Pazardaki canlılık dört aydır ertelenen satın alma kararlarının hayata geçmesi ve talebin mevcut cazip şartlar altında öne çekilmesi olarak okunabilir. > 15 Haziran sonrası sektörde yaşanabilecek yeni bir şok’un önlenebilmesi için ne gibi önlemler alınabilir? 15 Haziran sonrasına yönelik iki önlem alınabilir. Birincisi; hurda araç teşvikinin hayata geçirilmesi ve bu yolla pazara ekstra bir potansiyel ortam oluşturmak. (1978 ve daha eski model yılına sahip araç sayısının 1 milyon adetin biraz üzerinde olduğu tahmin ediliyor. Bu araçların en az yüzde 10’unun kullanılamaz halde bulunduğunu ve teşviklerden de bu tür araçlara sahip olan vatandaşların yararlanacağını düşünürsek bu sektörümüz için 30-50 bin adetlik bir ekstra potansiyel doğmasına imkan tanıyabilir) İkincisi; Mevcut ÖTV indiriminin yıl sonuna kadar kademeli olarak azalan bir indirim ile yıl sonuna kadar devamı olabilir. > Hükümetin bu sene içerisinde hurda indirimi benzeri bir yeni teşvik sunmasını bekliyor musunuz? 2003 yılında otomotiv sektörü, 2001 ekonomik krizinin açtığı yaraları saramamıştı. Hükümet, piyasayı canlandırmak ve eski araçların yerine yeni araçların alımını teşvik amacıyla, 20 yaşın üzerindeki araçları hurdaya çıkararak yeni araç alanlara ÖTV indirimi getiren yasayı uygulamaya sokmuştu. Yasayla yeni araç alımına 2003 yılı sonuna kadar 3.5 milyar lira, 2004’te de 4.5 milyarlık ÖTV indiriminden faydalanması öngörülmüştü. Uygulama 26 Mayıs 2004’e kadar bu şekilde sürdürülmüştü. Resmi yetkililerin sektörümüzdeki gelişmeleri yakından takip ettiğini biliyoruz. Hurda teşviki hayata geçip geçmeyeceğine yönelik kesin bir yargıda bulunmamız şuan itibariyle doğru olmaz. > GM olarak Türkiye’ye üretim için geri dönecek misiniz? GM için Türkiye her zaman önemli bir pazar olarak değerlendirilmiştir. Ancak şu an yeni bir üretim planına yönelik masa üzerinde bekleyen bir projemiz söz konusu değil. Üretimin yanı sıra diğer farklı alanlara baktığımızda GM Avrupa’nın Türkiye pazarına olan güvenini gösteren aksiyonları görmemiz mümkün. Bunlarda biri 2006 yılı içinde kamuoyuna açıkladığımız yerli tedarikçilerden artan oranlarda yedek parça alım kararını hayata geçirmemiz ve bu amaçla İstanbul’da GM’e ait global bir satın alma ofisi açılmasına yönelik kararımızdır. Bu satın alma ofisini açmamız yerli tedarikçilerimizin dünyanın değişik noktalarında bulunan üretim merkezlerimize satışını daha kolay hale getirmek ve onlara en iyi yönlendirmeyi yapabilmek amacını da taşımaktadır. > Pazarda daralmalar yaşanırken Türkiye hâlâ cazip pazar olma özelliğini sürdürüyor mu? Bu sorunuza farklı bir çerçeveden yaklaşıp cevap vermeye çalışacağım. Türk ve Avrupalı tüketicileri karşılaştırdığımızda, Avrupalı tüketiciler ile Türk tüketicilerin beklentileri büyük ölçüde örtüşüyor. Çünkü Avrupa ve Türkiye’de en büyük yatırım aracı hâlâ otomobil olduğu için de beklentiler çok yüksek. Türkiye gelişmekte olan bir pazar. Tüketici en büyük donanımı bekliyor. Hatta şunu söyleyebiliriz: Avrupa’ya kıyasla birçok model Türkiye’de daha zengin donanımlı olarak satılıyor. Şu anda Sedan, HB ve binek versiyonlu ticari otomobillere karşı tüketicinin talebi devam ediyor. Ancak uzun vâdede bu ve buna benzer taleplerde hayat standartlarının değişmesine paralel olarak değişmler olacak. Sektör Türkiye’de adım adım ileriye gidecek. Zaman, zaman yavaşlanma ve dalgalanmalar olması bu süreci olumsuz etkilemez. MARKAMIZ UZUN VADEDE GÜÇLENECEK Kısa vadeli çalışmalar yerine uzun vadeli çalışmalar yaptıklarını dile getiren Keklik, hedeflerinin Opel, Saab ve Chevrolet markaları ile binek otomobiller serisi sunmaya devam etmek olduğunu söyledi. Bir şey yokmuş gibi işimize bakıyoruz GM’nin global bağlamda yaşadığı sorunlara ilişkin sorumuzu cevaplayan Keklik çalışmalarına hiçbirşey yokmuşcasına aynen kriz öncesi süreçteki gibi devam ettiklerini ve tek odak alanlarının işleri olduğunu belirterek şunları söyledi; “Gerek Opel, gerekse Chevrolet markalarımızın yatırımları hız kesmeden devam etmekte. Opel Insignia ve Chevrolet Cruze modellerimiz bu konudaki çalışmalarımızın en güzel örnekleri. 2010 başında pazarlara sunacağımız Yeni Astra ile ürün yelpazemiz daha da genişleyecek. Bu gelişmelere paralel olarak geleceğe yön verecek ve elektrikle çalışan Opel Ampera modelimiz, 2010 yılında bu alanda Avrupa’da yollara çıkacak ilk seri üretim otomobil olacak. Cruze modelimiz ile Chevrolet’in Türkiye pazarındaki yükselişi devam edecek. Bu ve benzeri yatırımlarımız Opel’in geleceğe yönelik uzun vadeli bakış açısının en güzel örneklerini oluşturmakta. Mart ayında (3.211 adetlik satışla) yüzde 266 artışla en fazla satışı Opel markamız yaparken, Chevrolet markamızda (832 adet satış) gerçekleştirdiğimiz artış yüzdesi yüzde 170’dir. Bunlar markamıza olan müşteri güvenini somut olarak ortaya koyan birkaç örnekten bir tanesi. “ Özcan Keklik Insignia 6 ayda 80 bin adet sattı Insignia modeli hakkında bilgiler veren Özcan Keklik Opel markasındaki değişimin ipuçlarını veren Insignia’nın uluslar arası “Yılın En İyi Otomobili” ve “En İyi Tasarım” ödüllerine layık görüldüğünü belirterek, “Insignia Avrupa’da pazarlara sunulduğu 2008 yılı Kasım tarihinden bu yana yaklaşık 80 bin adetlik satış rakamına ulaşmıştı. Türkiye pazarında da Insignia daha pazara sunulmadan 300 adede yakın sipariş almayı başarmıştı. Bu ekonomik dar boğazda böyle bir başarıya imza atmamız Avrupa genelinde markamıza gösterilen güvenin güzel bir yansıması” dedi. Yeni Fiat Sedici artık daha güçlü Pazara sunulduğu 2006 yılından bu yana 74 bin adetten fazla satış rakamına ulaşan ve İtalyan otomobil üreticisinin kompakt SUV sınıfındaki temsilcisi olarak dikkat çeken Fiat Sedici yenilendi. Özellikle dış tasarımında yapılan yenilikler ve Euro 5 normlarına uyumlu 1.6 litre 120 HP benzinli ve 2.0 litre 135 HP’lik Multijet teknolojili yeni motorlarıyla ön plana çıkan yeni Fiat Sedici, hem 4x2 hem de 4x4 çekiş tipleriyle üretiliyor. Yeni Fiat Sedici, hem metropol hem de hafif arazi şartlarına uygun yapısı ve kompakt boyutlarıyla ideal bir aktivite aracı olarak dikkat çekiyor. Yenilenen Note satışa sunuldu Nissan’ınMPV segmentindeki otomobili olan Note yenilenerek satışa sunuldu. Piyasaya sunulduğu 2006 yılından beri ilgiyle karşılanıp bugüne kadar yaklaşık 5 bin adede yakın satılan Note, şimdi yeni iç ve dış tasarımıyla daha iddialı. Yeni Note’da teknik açıdan da bazı revizyonlar yapıldı. Visia ve Tekna versiyonlarından oluşan yeni Nissan Note, 1.4lt benzinli düz vites, 1.6lt. düz/otomatik vites ve 1.5lt dCi düz vites seçenekleri ile 30 bin 290TL’ den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor. Peugeot’larda mayıs bereketi 15 Haziran’da sona erecek olan ÖTV avantajı ile ilgili Peugeot’da geri sayım başladı. Peugeot 407 modelinde ayda 407 TL ödemeli finansman kampanyası ve 308 modelinde ÖTV indirimine ek olarak sunulan 2 bin 700 TL’ye varan indirimler dikkat çekiyor. 206 Sedan modeli de 19 bin 900 TL anahtar teslim fiyatla sunuluyor. Ayrıca 1.4 lt’den 2.0 lt’ye uzanan HDI motor seçenekleri, üstün teknik ve konfor donanımıyla Peugeot Ticari Araçları için de benzersiz fırsatlar sunuluyor, ÖTV indirimine ek olarak 2 bin 500 TL’ye varan avantajlar ile cazip bol seçenekli krediler tüketicileri bekliyor. Chery Kimo ilk filosunu verdi Chery, Türkiye’de Nisan ayında satışı başlayan Kimo’nun 17.649 TL değerindeki yüksek donanımlı Lusso modeli’nden tam 25 otomobil ile ilk filo satışını gerçekleştirdi. Satıştan duydukları memnuniyeti dile getiren Chery Türkiye’den Sorumlu Genel Müdürü James Guo, yıl sonunda en iyi satışı yapan ve en iyi yedek parça hizmetini sunan yetkiliye birer Kimo ve Şangay gezisi hediye edeceklerini açıkladı.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT