BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > 30 ülkeye giren BİODER’in gözü dünya liderliğinde

30 ülkeye giren BİODER’in gözü dünya liderliğinde

Dünyadaki tüm eczanelere girme hedefine gittikçe yaklaşan Bioder, global marka olma yolunda hızla ilerliyor. Bioder, Polonya pazarı ile birlikte 3 yılda 30 ülkede boy göstermeye başladı



> VARŞOVA - İnan ARVAS 2006 yılından itibaren başarılı bir grafik çizen Bioder, yurt dışında Bioxet adıyla 3 yılda 30 ülke pazarına girmenin haklı gururunu yaşadı. Nisan ayında Ukrayna ve İspanya pazarına giren Bioder’in 30. ülke durağı, dünya kozmetik sektöründe önemli bir yere sahip olan Polonya oldu. İspanya ve Ukrayna pazarına gireli daha 3 ay olmasına rağmen stokları eriyen Bioder, girdiği tüm ülkelerde kısa sürede büyük satış rakamlarına ulaşıyor. Lider dermokozmetik firması B’iota Laboratuarları tarafından üretilen ve Türkiye’nin ilk bitkisel tüy azaltıcı kremi olarak 3 milyon dolarlık bir Ar-Ge yatırımı sonucu geliştirilen Bioder, 2006 yılında İran, Ürdün, Lübnan, Suudi Arabistan, Suriye, Bahreyn, Umman, Kuveyt ve Birleşik Arap Emirlikleri ile Orta Doğu pazarına adım attı. Burada yakaladığı başarıyı Hollanda, Belçika, Portekiz, Lüksemburg, İrlanda ve Makedonya gibi Avrupa ülkelerinde de sürdüren Bioder, Polonya’da da tüy azaltıcı ürünler alanında yeni bir kategori oluşturuyor. HEDEF 1 MİLYAR $’LIK İHRACAT Bioxet’i Polonyalı tüketicilere tanıtmak için Varşova’da düzenlenen ve 50’ye yakın Polonyalı gazetecinin izlediği toplantıda konuşan B’iota Laboratuvarları Genel Müdürü Cihat Dündar, Anadolu topraklarında yetişen bitkilerden ürettikleri Bioder ile tüy problemine kalıcı, pratik, acısız, ekonomik ve aynı zamanda sağlıklı bir çözüm getirdiklerini belirtti. Dündar, ileriye yönelik hedeflerini 5 yıl içinde dünyadaki tüm eczanelere girerek 1 milyar dolarlık ihracat rakamına ulaşmak şeklinde açıkladı. 190 milyon nüfuslu Brezilya’nın yanı sıra Almanya, Amerika, Rusya, Kanada ve Şili pazarları için görüşmeler yaptıklarını ve prensipte anlaştıklarını, Türk Cumhuriyetler ile de temas halinde olduklarını söyleyen Genel Müdür Dündar, 2009 yılında hedeflerinin Türkiye’de 100 milyon TL, dış pazarda ise 50 milyon dolar olduğunu açıkladı. Hayalim kelliğe çare bulmak En büyük hayalinin kelliğe çare bulmak olduğunu söyleyen Cihat Dündar şunları söyledi: Şu anda 200 çeşit bitki kullanıyoruz. Ve sürekli araştırma içindeyiz buna paralel olarak bir vakıf kurduk. Benim en büyük hayalim kelliğe çare bulmak. Bu da mümkün çünkü ölümden başka herşeyin bir çaresi var. Ben bu kellik sorununu çözerek hayyallerime kavuşacağıma inanıyorum. Biz sürekli araştırmalar yapıyoruz. Geliştirdiğimiz formüller ile ürün yelpazemizi geliştiriyoruz. İlerde yeni ürünlerimizin piyasaya çıkacağı müjdesini verebilirim” dedi. Yeni tesiste bin kişiye iş imkanı Yüzde 80’i yabancı markaların elinde bulunan Türkiye dermokozmetik sektöründe yeni bir kategori oluşturarak kısa sürede büyük bir pazar payı elde eden Bioder, 2004’te 8 milyon TL olan cirosunu 2007’de 52 milyon TL’ye çıkararak, son 4 yılda yaklaşık yüzde 650 büyüme gösterdi. Yıllık üretiminin yüzde 70’e yakınını dünya pazarına ihraç eden firma, Dudullu Organize Sanayi Bölgesi’nde 35 bin metrekarelik kapalı alana sahip üretim tesislerinin yapımı tamamlandığında bin kişiye istihdam sağlayacak.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT