BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Rabbimiz yazmadıkça

Rabbimiz yazmadıkça

Sual: Bir beyitte şöyle deniyor: İnsana bela gelmez, Rabbimiz yazmadıkça, Rabbimiz bela yazmaz, insanlar azmadıkça.



Sual: Bir beyitte şöyle deniyor: İnsana bela gelmez, Rabbimiz yazmadıkça, Rabbimiz bela yazmaz, insanlar azmadıkça. Bu ifadeler, Ehl-i sünnete aykırı değil midir? Bu, cebriye fırkasının itikadı değil mi? CEVAP: Hayır, bu iki mısra, hem cebriye, hem de mutezile fırkasına cevaptır. Mutezile, (Kaderini herkes kendi belirler) diyor. Birinci mısra buna cevap olarak, (Takdirde olmazsa insan bir şey yapamaz) deniyor. Cebriye ise, (Her şeyi bize zorla yaptıran Allah’tır) diyor. İkinci mısrada da, (Allah’ın takdiri insanların amellerine göredir) deniyor. İki satırla, iki fırkaya da cevap verilmiştir. PİS YEMEĞİ YEMEK Sual: İki Müslümandan biri bir yemeğe pis, diğeri temizdir dese, o yemek yenir mi? CEVAP: Temiz diyene itibar edilir. (İbni Abidin) TEMİZ KABUL EDİLİR Sual: Döven hayvanı, buğdayın bir yerine idrarını yapsa, bu kısım tam bilinemeyip tahmin edilen yeri yıkamakla, bu buğday temiz kabul edilir mi? CEVAP: Evet. (Hadika) DOMUZ ETİ KESİLEN BIÇAK Sual: Domuz eti kesilen bıçakla koyun eti kesiliyor. Böyle eti yemek caiz midir? CEVAP: Bıçağı yıkadıktan sonra, koyun etini kesmelidir. Domuz eti kesilen bıçakla kesilen koyun etini, yıkadıktan sonra yemelidir. ETLERİN ÜSTÜNDEKİ KAN Sual: Kasabın kestiği etlerden üzerine sıçrayanlar necis midir? Etlerin üzerinde kan olduğu halde, kıyma yapmak caiz midir? CEVAP: Dalak, ciğer ve etlerin üzerinde bulunup akmayan kanlar temizdir. Kesilmiş bir hayvanın etindeki kanlar temizdir. Etleri keserken üstümüze sıçrayanlar necistir. Sıçramayıp et üzerinde kalanlar temiz olduğu için, böyle etleri kıyma yapmakta mahzur yoktur. YEMİNE İNANMAMAK Sual: Salih bir Müslümanın yeminine inanmamak haram mıdır? CEVAP: Evet, haramdır. Yalan yere yemin ediyorsun demektir ki, suizan olur, günah olur. >> Tel: 0 212 - 454 38 20 www.dinimizislam.com - www.mehmetalidemirbas.com
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT