BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > TÜKETİCİ artık plansız harcamalardan kaçınıyor

TÜKETİCİ artık plansız harcamalardan kaçınıyor

Krizin etkilerini ortaya koyan GfK’nın yaptığı araştırmaya göre, tüketiciler artık plansız harcama yapmıyor, daha dikkatli, bilinçli ve akıllı hareket etmeye özen gösteriyor.



Tüketicilerin ekonomik krizle birlikte tüketimlerinde daha akıllıca ve bilinçli hareket etmeye başladığı ortaya konuldu. GfK Türkiye tarafından gerçekleştirilen “Kimlerin Krizi?’ araştırmasında krizin tüketiciyi nasıl etkilediği değerlendirildi. Araştırmaya göre, tüketicinin hayatındaki krizin başlıca göstergeleri maaşların geç ya da eksik ödenmesi, uzun süre zam alamama ya da işten çıkarılma oldu. İş bulamama halinde erkekler askere gidiyor. Kamuda çalışmanın cazip hale geldiği, KPSS başvurularında artış olduğu ortaya çıkan bulgular arasında. YENİ AYAKKABI ALMIYOR Araştırmaya göre giyim ve ayakkabı giderleri yüzde 27 ile en fazla kısılan harcamaların başında geliyor. İkinci sırada temel gıda gelirken, üçüncü sırada kişisel bakım ürünleri yer alıyor. Akıllı tüketicinin ortaya çıkmasında sadece krizin etkisi olmadığı, krizin bu gelişimi hızlandırdığı belirtiliyor. Tüketiciler krizin de etkisiyle daha dikkatli bilinçli ve akıllı hareket etmeye özen gösteriyor. Yüzde 17’lik kesim “Daha önceki krizler nasıl yaşamamız gerektiğini öğretti” diye fikir belirtiyor. KRİZ DAVRANIŞLARI * Plansız harcamalardan kaçınıyor. * Marketleri geziyor, ucuzunu arıyor. * Seyahat, tatil planlarını erteliyor. * Yemeğini dışarıda değil, evde yiyor. * Ufak tefek tamiratları kendisi yapıyor. * Saçını kuaför yerine kendisi boyuyor.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 102459
    % 0.88
  • 5.6399
    % -0.71
  • 6.3294
    % -0.71
  • 7.0547
    % 0.08
  • 260.991
    % -0.06
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT