BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Renault sanal liderliğe oynuyor

Renault sanal liderliğe oynuyor

Renault, Avrupalı otomobil üreticileri arasında lider konuma gelmek amacıyla büyük bir girişim başlattı. 2000 yılı içinde hayata geçirilecek olan strateji kapsamında, halen 36 internet sitesine sahip bulunan Renault, ürün ve hizmetleriyle ilgili “Renault.site” adlı tek siteye geçiyor.



Renault Grubu, yeni stratejileri çerçevesinde, Avrupalı otomobil üreticileri arasında elektronik ticarette lider konuma gelmek amacıyla büyük bir girişim başlattı. Renault Genel Müdür Yardımcısı ve Ticaret Direktörü François Hinfray tarafından bir basın toplantısıyla duyurulan “e-ticaret” stratejisinin, halen varolan ticari şebekenin yerini almayacağı ve onu tamamlayacağı vurgulandı. Oyak-Renault’dan yapılan açıklamaya göre, ticari faaliyetlerde internet teknolojisini kullanan strateji için bu yıl yarım milyar franklık (42.2 trilyon lira) yatırım planlanıyor. RENAULT.SITE... 2000 yılı içinde hayata geçirilecek olan strateji kapsamında, halen 36 internet sitesine sahip bulunan Renault, ürün ve hizmetleriyle ilgili “Renault.site” adlı tek siteye geçiyor. Sitenin bu yıl sonundan itibaren Fransa, İngiltere ve Almanya’da hayata geçirilmesi öngörülüyor. Ayrıca, Avrupa’da bir ilk olan “carevia.com” adlı çok markalı bir ikinci el araç sitesi kurulacak. Bu site de yıl sonundan itibaren İspanya, Almanya, İngiltere ve İtalya gibi başlıca Avrupa ülkelerinde hayata geçirilecek. Site, Renault tarafından 1999’da kurulan ve ilk şubeleri 2000 yılı sonunda açılacak olan yeni çok markalı şirket Carevia’nın ikinci el araç merkezleriyle işbirliği içinde geliştirilecek. “Renault.net” ile Renault’un tüm ticari şebekesine profesyonel hizmetler sunulması hedeflenirken, intranet alanında “bure@u.net” ile firmanın ortakları, her türlü yenilikçi ve tepkisel bilgi, alışveriş aracından yararlanabilecekler. Bunların yanı sıra 2001 yılı içinde Renault, büyük filolu önemli müşterilerinin yetkililerine, interaktif alışverişe imkan tanıyacak bir bağlantı hizmeti sunacak. Böylece, firmalar bu bağlantı aracılığıyla araçlarını seçebilecek, siparişleri direkt olarak Renault’a iletebilecekler, ayrıca araçların bakımı gibi gerekli verilere de ulaşabilecekler.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT