BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Danıştay’dan cep telefonu sahiplerini sevindiren karar: "Sabit ücret yasal değil"

Danıştay’dan cep telefonu sahiplerini sevindiren karar: "Sabit ücret yasal değil"

Telefon abonelerinden alınan sabit ücretler hakkında Danıştay’ın verdiği karar vatandaşın yüzünü güldürdü.



Telefon abonelerinden alınan sabit ücretler hakkında Danıştay’ın verdiği karar vatandaşın yüzünü güldürdü. Haber-Sen Genel Başkanı İsmail Çınar’ın, Telekom’un tahsil ettiği sabit ücretler aleyhine açtığı davada, Danıştay sabit ücretlerin yasal olmadığına karar verdi. Telekom’un abonelerinden aldığı aylık sabit ücretlerin yasal olmadığını kaydeden Danıştay kararı, cep telefonu abonelerinin iptal davalarına da emsal teşkil edecek. Danıştay’ın, Telekom’la ilgili aldığı, “Sabit ücretler yasal değildir” kararı cep telefonu sahiplerini direkt olarak kapsamıyor. Ancak, Danıştay’ın bu kararı, cep telefonu sahiplerinin mahkemelerde açacakları iptal davalarında örnek teşkil edecek olması açısından son derece hayati bir önem taşıyor. Cep telefonu (GSM) piyasası, ocak ayında çıkardığı astronomik faturalar yüzünden zor bir dönemece girdi. Cep telefonlarında konuşma ücretinin yanısıra, sabit ücret ve ek vergiler sebebiyle faturaların şişmesi üzerine, cep telefonlarını kapatmak isteyenlerin sayısında büyük bir patlama meydana geldi. Turkcell Kurumsal İletişim Direktörü Okşan Atilla Sanön, ocak ayı faturalarının yüklü gelmesinin ardından, cep telefonlarını kapatanlarının sayısında bin kat artma olduğunu açıkladı. Ulaştırma Bakanlığı ise, cep telefonu (GSM) faturaları konusunda vatandaşların şikayetlerini dinleyecek bir kriz merkezi oluşturdu. Ulaştırma Bakanı Enis Öksüz, yaptığı yazılı açıklamada, son günlerde GSM (cep telefonu) faturalarıyla ilgili gelen şikayetler üzerine Telekom Başmüdürlüğü ve bakanlıkta kriz merkezi oluşturulduğunu belirtirken, abonelerin ellerindeki faturaları ödemek zorunda olduğunu ifade etti. Öksüz, şunları kaydetti. “Her iki şirkete itirazını yapan aboneler, ödenilen faturalarla birlikte konuyla ilgili dilekçe ve faturalarının fotokopilerini bulundukları yerdeki Telekom müdürlüklerine verebilirler. Ayrıca bakanlıkta ve Telekom’da oluşturulan kriz merkezlerine fakslayabilirler.” Bakan Öksüz, yapılan tüm başvuruların bakanlıkta toplanıp değerlendirmeye alınacağını da vurguladı. Cep telefonu aboneleri, Ulaştırma Bakanlığı Kriz Merkezi’nin 0 312 212 35 46 veya 212 68 77 nolu telefonları ile 0 312 212 45 77 nolu faksına, Telekom Kriz Merkezi’nin 0 312 309 79 15-16 nolu telefonu veya 0312 312 27 64 nolu faksına şikayetlerini iletebilecekler. Cep telefonlarına getirilen ek vergiler aboneleri çileden çıkarırken, Doğu Anadolu Bölgesi’nde aboneliklerini iptal etmek isteyenleri ise ayrı bir sıkıntı bekliyor. Turkcell abonelerinin, cep telefonu kartını iptal etmek için birçok işlem ve belgenin yanı sıra, en yakın bölge ofislerine bizzat müracaat etme zorunlulukları bulunuyor. Aboneler, iptal veya devir işlemleri için Türkiye’de sadece Ankara, Trabzon ve Diyarbakır’da bulunan Turkcell bölge ofislerine bizzat müracaat etme zorunluluğu karşısında ne yapacaklarını şaşırırken, “Önceleri çok cazip olan cep telefonlarını aldık. Ancak artık faturaların altından kalkamadığımız için, kartlarımızı iptal ettirmek istedik. Yaptığımız müracaatlar kabul edilmeyerek bizzat Diyarbakır, Trabzon veya Ankara’ya gitmemiz gerektiğini söylediler. Şimdi ne yapacağımızı şaşırdık. İptal edemiyoruz. Hiç konuşma yapmazsak bile her ay yüklü faturaları ödemek zorunda kaldık. Yetkililerden bu konuda yardımcı olmalarını bekliyoruz” şeklinde konuştular. Öte yandan Van, Hakkari, Bitlis, Bingöl, Muş, Ağrı, Siirt, Elazığ, Erzurum, Kars, Ardahan, Iğdır gibi illerde bulunan cep telefonu sahiplerinin, aboneliklerini iptal işlemi için ortalama 50 milyon lirayı gözden çıkarmaları gerektiği belirtiliyor.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT