BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Arçelik’ten dört yılda 800 milyon TL yatırım

Arçelik’ten dört yılda 800 milyon TL yatırım

Dünyadaki olumsuz şartlara rağmen 2009’da faaliyette bulunduğu ülkelerde pazar payını artırıp 503 milyon TL kâr açıklayan Arçelik, bu sene yüzde 10 büyüyüp, 4 yıl içinde 800 milyon TL yatırım yapacak



Dünyadaki olumsuz şartlara rağmen 2009’da faaliyette bulunduğu ülkelerde pazar payını artırıp 503 milyon TL kâr açıklayan Arçelik, bu sene yüzde 10 büyüyüp, 4 yıl içinde 800 milyon TL yatırım yapacak > İnan ARVAS - İSTANBUL Krize rağmen faaliyette bulunduğu ülkelerde pazar payını artırarak yılı 503 milyon TL net kârla kapatan Arçelik’ten önümüzdeki 4 yıl için 800 milyon liralık yatırım müjdesi geldi. Arçelik Genel Müdürü Levent Çakıroğlu, konsolide cirolarının yaklaşık 6.6 milyar TL olarak gerçekleştiğini açıkladı. Dünyada beyaz eşya pazarının geçen yıl yüzde 3 gerilediğini söyleyen Çakıroğlu, “2009’da faaliyette bulunduğumuz ülkelerde pazar payını artırmaya devam ettik. Ana pazarlarımız olan ve dünya beyaz eşya pazarının yüzde 40’ını oluşturan Batı ve Doğu Avrupa’da pazar payımızı artırdık” dedi. Çakıroğlu Türkiye’de beyaz eşya pazarının 5 milyon adet civarında olduğunu belirterek Arçelik olarak, 2009’da toplam 9 milyon beyaz eşya sattıklarını söyledi. YÜZDE 10 BÜYÜYECEĞİZ 2009’un Arçelik adına hedeflere ulaşılan, başarılı bir yıl olduğunun altını çizen Çakıroğlu, Arçelik’in halen beyaz eşya, TV ve klima pazarlarındaki liderliğini sürdürdüğünü belirtti. 2010 yılında satışları yüzde 10 artırmak istediklerini söyleyen Çakıroğlu, “Türkiye’deki fabrikalarımızda 4 yıl içinde yaklaşık 800 milyon TL’lik bir yatırımı hayata geçirmeyi planlamaktayız. Bunun 200 milyon dolarlık kısmını 2010’da yapacağız” dedi. BEKO markası Avrupa’yı fethetti 2009 yılında Arçelik’in konsolide cirosunun yüzde 52’lik kısmının uluslararası satışlardan oluştuğunu belirten Arçelik Genel Müdürü Levent Çakıroğlu, “Uluslararası satış ciromuzun yaklaşık yüzde 80’ini markalı ürünlerin satışından elde ediyoruz” dedi. Arçelik bünyesinde bulunan Beko markasının Batı Avrupa’da pazar payını en çok artıran marka olduğunu vurgulayan Çakıroğlu, Beko’nun İngiltere pazarında buzdolabı, dondurucu ve pişiricilerde lider konumda olduğunu açıkladı. Aynı pazarda çamaşır makinesinde payını iki kat artırarak yüzde 16.9 seviyesine ulaştığını söyleyen Çakıroğlu, “Bu zor dönemde Beko markası ile Fransa, Almanya, Belçika, Rusya, Polonya, Litvanya, Hırvatistan ve İspanya’da pazar payını artırma başarısını gösterdik” dedi. Çakıroğlu Arçelik’in Türkiye, Romanya, Rusya ve Çin’de sahip olduğu 11 üretim tesisi ve yurt dışında faaliyet gösterdiği çok sayıda satış ve pazarlama şirketi ile yaklaşık 17 bin çalışanıyla, 100’den fazla ülkeye ürün ve hizmet sunduğunu söyleyen Levent Çakıroğlu, “Gücümüzü teknolojimizden ve kültürel farklılıklardan alıyoruz” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT