BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > TV yayıncılığı mı, reklâmlar mı?!..

TV yayıncılığı mı, reklâmlar mı?!..

Ekonomi ve sanayide gelişmiş ve gelişme sürecinde olan ülkeler, özellikle 2. Dünya Savaşının ardından TV yayıncılığı alanında bir hedef belirlediler. Amaç, seyirciye haber bültenlerini, haber programlarını, çeşitli tartışma, yarışma, müzik ya da belgesel yapımlar ile film ve dizileri izlettirerek; bilgilendirmek, eğlendirerek eğitmek ve keyifli dakikalar mı yaşatmaktı dersiniz?!...



Ekonomi ve sanayide gelişmiş ve gelişme sürecinde olan ülkeler, özellikle 2. Dünya Savaşının ardından TV yayıncılığı alanında bir hedef belirlediler. Amaç, seyirciye haber bültenlerini, haber programlarını, çeşitli tartışma, yarışma, müzik ya da belgesel yapımlar ile film ve dizileri izlettirerek; bilgilendirmek, eğlendirerek eğitmek ve keyifli dakikalar mı yaşatmaktı dersiniz?!... Muhakkak ki reklâmsız bir TV yayıncılığı doğal olarak yürümezdi, TV yayıncılığı dipsiz bir kuyuydu ve reklâmsız ayakta kalması da asla mümkün olamazdı. Aradan çok uzun yıllar geçti... Peki günümüzdeki durum ne?!... Yani amaç, seyirciye çeşitli TV kanalları aracılığıyla her türden TV yayın, program ve haberi mi, yoksa reklâmları mı izlettirmekti?... Hiçbiri değil!... Hiçbiri değil de ne?!... Kalkınan ve kalkınmakta olan her ülkenin birçok kamu ya da özel kuruluşu var. Bu kuruluşlar kendilerini nasıl ve hangi yolla tanıtabilecekler?... Elbette ki, kitle iletişim araçları içerisinde en etkin güce sahip olan TV yayınları aracılığıyla... İşte bunun adına ‘reklâmlar’ diyoruz. Yani 2. Dünya Savaşından sonra ve günümüze kadar devam eden amaç ve anlayış değişmedi. Başka bir ifâde ile; izlediğimiz bütün film, dizi, haber, belgesel, müzik, yarışma ve daha aklımıza gelmeyen hangi türden program varsa, aslında şu izlediğimiz reklâmlar sayesinde bize birer promosyon (hediye) olarak sunuldu ve sunulmaya da devam ediyor!... Televizyon yayıncılığının günümüze kadar olan bu oturmuş sisteminden, alan da razı oldu, veren de...(‘Şu reklâmlar hiç olmasa’ diyenleri de çok iyi duyuyorum tabii ki!...) Ancak ve ancak; katlanmak zorunda olduğumuz, olduğu gibi kabul etmemiz gereken ya da şu veya bu şekilde izlemek zorunda kaldığımız reklâmlar, yayına girmez ise, hiçbir şekilde bir şey izleyemez dolayısıyla da bir TV kuruluşu ayakta duramaz gerçeğiyle de karşı karşıyayız efendim!... Bu arada, ilginizi çekebilecek başka bir gerçekle bitirelim bugünkü yazımızı: Herhangi bir TV kuruluşunun herhangi bir yapımının arasına ‘reklâmlar’ girdiğinde, o yapımın, % 50 civarında reyting kaybına uğradığını da biliyor muydunuz, değerli okurlarım?... Hayırlı pazarlar ve haftalar temennisiyle!!...
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 102715
    % 0.57
  • 5.2851
    % -0.34
  • 5.9555
    % -0.47
  • 6.7956
    % 0.67
  • 224.132
    % 0.63
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT