Tesettür Giyim Modası Sektörü Hızla Büyüyor

Düzenleyen:
Tesettür Giyim Modası Sektörü Hızla Büyüyor

Ekonomi Haberleri

İslam ülkelerinin küresel pazardaki etkinliğiyle birlikte tesettür giyim sektörünün 2020 yılına kadar 220 milyar euro’luk bir hacme ulaşması bekleniyor. Yurt dışına açılan Türk markaların pazardaki payı büyük olacak.

Muhafazakar kadınların giyim tercihi olan “hicab” yani tesettür giyim modası tüm dünyada hızlı bir şekilde yayılmakta. Özellikle Dolce & Gabanna ve H&M gibi küresel moda devlerinin bu alandaki potansiyeli keşfedip koleksiyonlarına eşarp ve vücudu bütünüyle kapatan bol kesim spor giysileri eklemeleri, bu giyim tarzına olan talebin günden güne artış gösterdiğini işareti niteliğinde. Elbetteki tüketiciye ihtiyaç duymamasına rağmen sürekli yenisini satın aldırma fikrini aşılama amacı güden moda endüstrisinin hayatın her alanda daima tasarrufu ve mütevaziliği ön plana çıkartan İslami değerlerle ne kadar örtüştüğü ise bu alanda sıklıkla tartışılan bir konu.

Tesettür giyim tarzını benimseyen kadınların bu seçimi yapmalarındaki sebepler ise ülkeden ülkeye değişiklik gösteren kültürel bir ölçekte mana kazanmakta. Çoğu müslüman kadın inançlarının gereği olarak kapalı giyinmeyi tercih ediyor. Öte yandan  bazı kadınlar ise giyindikleri muhafazakar kıyafetlerle kültürel kimliklerini vurgulayarak adeta Batı toplumlarındaki ön yargılara karşı direniş gösterme ihtiyacı duyuyor. Tüm bu kültürel ve geleneksel sebeplerden bağımsız bir şekilde bütünüyle farklı ve yeni bir giyim şekli olarak eşarp gibi aksesuarları kullanmaya başlayan Amerikalı ve Avrupalı kadın sayısı da azımsanmayacak ölçüde büyük.

Türk Mağazaları Dünyaya Açılıyor

Tesettür giyim sektöründeki bu ticari değere Türk markaları da elbette ki kayıtsız kalmıyor. Uzun yıllardır geleneksel butik mağazalar altında mütevazi satış rakamlarına ulaşan markalar E-ticaretin sunduğu geniş etkinlik alanı sayesinde çok daha geniş ölçekte ürünlerini sergileme ve bu alandaki trendleri belirme şansına erişti. Başlangıçta Trendyol ve Markafoni butik mağazaların katkısıyla şekillenmeye başlayan sektör artık sadece tesettür giyim üzerine yoğunlaşan ve kendi başlarına ayakta durmaya başladı. Avrupanın en büyük indirim kuponu ve fırsat takip platformlarından birisi olan  Alerabat’ın Türkiye e-ticaret pazarına ilişkin paylaştığı 2016 yılı verilerine göre  Modanisa, Fulyan ve Sefamerve  gibi mağazalar Asya ve Avrupa pazarında bu alanda en ektili promosyon yapan e-ticaret sitelerinin başında geliyor. Bu mağazalar çoklu dil hizmeti ve vererek küresel pazarda şimdiden söz sahibi olmaya başladı bile.

Online Mağazalar Daha Hızlı Büyüyor

Her ne kadar satış temelli karşılaştırmalarda aksi gözükse de,yatırımlarını e-ticaret sektörüne aktaran tesettür giyim mağazalarındaki büyüme oranlarının geleneksel mağazacılığa nazaran daha hızlı olduğu görülüyor. Hem internet kullanımının hem de mobil teknolojideki gelişmelerin tüketicinin alışveriş yapma alışkanlıklarına doğrudan etki ettiği şüphesiz bir gerçek. Online alışverişte müşteriyi satın almaya heveslendiren indirim kuponu, hediye çeki gibi etkili pazarlama araçlarını kullanan  Modanisa ve Sefamerve gibi mağazalar tüm bu pazarlama stratejileri sayesinde bir manada internetten yapılan alışverişin her zaman  daha kazançlı olacağı fikrini yayarak uzun vadede sektörün canlılığına katkıda bulunmaktadırlar.

Avrupa’da Yaşayan Türklerden Büyük İlgi Var

Online tesettür mağazalarının yurt dışındaki en önemli müşteri profilini gurbetçi kadın müşteriler oluşturuyor. Yaşadıkları ülkelerde kendi dünya görüşlerine ve giyim tarzlarına göre kıyafet bulmakta zorlanan kadın tüketiciler için online alışveriş siteleri hayatı kolaylaştıran en büyük araçlardan birisi olma niteliği taşımaktalar. Yabancı ülkelerdeki kadın Türk müşterilerini kazanmak isteyen birçok tesettür mağazası özellikle gönderim masraflarında çıkan ciddi yükü üstlenerek belirli dönemlerde “yurt dışına ücretsiz kargo” kampanyaları düzenlemekte.

Bu haber alerabat.com’un Türkiye’ye pazarına ilişkin paylaştığı bilgilere göre hazırlanmıştır.

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...