BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Gıdada çok olduk Paris’e sığamadık

Gıdada çok olduk Paris’e sığamadık

Avrupa’nın, Türk gıda sektörünü ciddi rakip gördüğünü söyleyen İTO Başkanı Yalçıntaş, “Gıda fuarında istediğimiz alanı vermediler” dedi.



> PARİS - Mustafa SEZER Paris’te bu yılki SIAL 2010 Uluslararası Gıda Fuarı’nda, 5 bin metrekarenin üzerinde yer isteyen Türkiye’ye 4 bin 350 metrekare yer verildi. İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Murat Yalçıntaş, “Gıdada Türkiye çok yol aldı. Bizi rakip olarak gördükleri için engel çıkarıyorlar. SIAL’da 5 bin metrekarelik alanımız verilmediği için 40 firmamız gelemedi” dedi. İki yılda bir yapılan fuara 128 şirket İTO bünyesindeki millî heyette, 41 firma ise bireysel olarak katıldı. 2008 yılında 2 bin 6 metrekarelik bir alanda yer alan Türk standı bu seneki fuarda 4 bin 350 metrekareye yükseldi. İTO, Türk firmalardan gelen yoğun talep üzerine fuar şirketinden 5 bin metrekare yer istedi ancak bu talep sonuçsuz kaldı. İTO KENDİ STANDINI VERDİ Bu arada fuara daha fazla firmanın katılımını sağlamak isteyen İTO, önceki fuarda 150 metrekare olan kendi standını da 30 metrekareye indirdi. İTO ayrıca fuar için 2.5 milyon euroluk harcama yaptı. Bu yılki fuara büyük ilgi olduğunu kaydeden Yalçıntaş, fazla yer alabilmek için fuar yönetimiyle adeta “kavga ettiklerini” vurguladı. Yalçıntaş, şöyle devam etti: “Sunum, paketleme, tasarım anlamında çok ciddi aşama kaydettik. Ürünlerimiz hijyen, lezzet ve sunum açısından Avrupalı rakiplerinin ilerisine geçti. Bu yüzden engel çıkarıyorlar.” YENİ LOKOMOTİF OLABİLİR Türkiye’nin 200’den fazla organik ürünü ihraç eder hale geldiğini anlatan İTO?Başkanı Murat Yalçıntaş, “Ekonomik kriz döneminde bir bankacılık sektörü bir de gıda içecek büyüdü. Şu anda toplam istihdamın yüzde 26.5’ini bu sektör karşılıyor. Böyle devam ederse gıda ve içecek sektörü de otomotiv ve tekstil gibi Türkiye’nin stratejik sektörlerinden biri olacak” dedi. Fransızların kestanesi Kafkas’tan SIAL’de Türk firmaları birçok yeni ürünü sergiledi. Sarıkız sodalarını üreten Alasu Gıda, dünyada ilk olan kahve aromalı maden suyunu tanıttı. Emin Gıda, 30 çeşit baharatla saf zeytinyağından oluşan sosu ve içinde eldiveni bile olan katkısız çiğ köfte setiyle dikkat çekti. 130 yıllık, güllaç ve kemalpaşa tatlısı üreten Saffet Abdullah ise Almanya’ya ihracata başladı. Aytaç, Avrupa’nın Türkiye’den işlenmiş et ihracatına yönelik yasağını Belçika’da kurduğu fabrika ile delerken Hacıbozanoğulları kuru baklava ile Fransız marketlerine girdi. Fuara katılan firmalardan Kafkas Pasta Şekerleme de, Fransızların damak tadına uygun kestane şekeri ile ülkedeki tüketimin üçte birini karşılar hale geldi.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT