BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Süt içerek boyunuz uzayabilir

Süt içerek boyunuz uzayabilir

Büyüme çağında alınan kalsiyum ve mineraller gelişme çağındaki çocukların boylarının uzamasında etkili oluyor. Kalsiyum bakımından en zengin gıda ise süt ve süt ürünleri...



Beslenme ve Diyet Uzmanı Dr. Yasemin Bradley, boy uzamasında genetik faktörlerin yanında büyüme çağında alınan kalsiyumun çok önemli olduğunu söyledi. Kalsiyum bakımından en zengin gıdaların başında ise süt ve süt ürünleri geliyor... Beslenme şeklimiz ve sporun boyumuzun uzun mu kısa mı olacağı üzerinde çok önemli etkisi var. Anne ve babamız uzunsa, büyük ihtimalle biz de uzun boylu oluruz. Kısa boylu bir anne ve babanın uzun boylu bir çocuğu olması çok nadir bir durumdur. Fakat imkansız bir durum değildir. Büyüme çağında alınan mineral ve kalsiyumdan zengin doğal gıdalar ve yapılan spor özellikle gelişme çağındaki çocukların boylarının uzamasında çok etkilidir. Beslenme ile alınan kalsiyum ve mineralleri içtiğimiz sudan da alabiliriz. Doğal mineralli ve pH değeri yüksek su tüketilmesi beden sağlığı açısından yararlarının yanı sıra kemik gelişiminde de yararlıdır. kalsiyum depolayın... İyi beslenmezsek anne babalarımızın boyuna bile ulaşamayabiliriz. Bizler 20’li yaşlara gelinceye kadar uzamaya devam ederiz. Bu yaşlara kadar kemiklerimize ne kadar kalsiyum depolarsak o kadar iyi! Bir bankada para biriktirir ve sonra çeker gibi; bu yaşlara kadar kemiklerimize ne kadar çok kalsiyum koyarsak sonradan yavaş yavaş buradaki kalsiyumu harcarız. Bu yüzden büyüme çağında kalsiyumdan zengin beslenme çok ama çok önemlidir. Kalsiyumu en fazla bulunduran gıda ise süt ve süt ürünleri... Yani süt, peynir ve yoğurt! Ayrıca kalsiyum yönünden zengin doğal mineralli suyu da eklemeyi unutmayalım.” kemikler sertleşir Spor yaptıkça kaslarımız hareket eder. Kaslarımızın kemiklere tutunduğu yerlerde kemiği iter ve çeker. Yani kemiklerimiz de spor yapmış olur. Böylece daha çok sertleşirler, uzarlar, sağlamlaşırlar. Şu kesinlikle unutulmamalıdır ki boy uzamasında genetik faktörler kadar çevresel ve fiziksel faktörlerin de etkisi büyüktür. Spor yapmak, bol süt ve kalsiyumdan zengin su içmek, yiyecekler boyunuzun daha çok uzamasına yardımcı olur!” Mineralli su alırken özellikle şişenin üzerindeki etikete dikkat edilmesi gerekir. Çünkü her su mineral bakımından zengin değildir.” İNCİ “Özellikle yoğun çalışan insanların, vücutlarının savunma sistemlerini destekleyebilmek için beslenmelerine daha çok önem göstermeleri gerek. Güne başlarken en önemli adım kahvaltıdır. Özellikle tam tahıllı ürünlerin daha yoğun tüketilebileceği bu öğün ofiste tam tahıllı peynirli bir sandviç bile olabilir. Bunu yapacak vakti olmayanlar meyve ve sütün yer aldığı kolay bir kahvaltı da yapabilirler...” (...Nilay Topçam Zihnioğlu / Beslenme ve Diyet Uzmanı) PÜF NOKTASI... Balık kızartırken unu etrafa saçmamak için derin bir kaba un koyup burada unlayın. Böylece balıkların unları etrafa saçılmaz ve daha çabuk unlanırlar. SİZDEN GELENLER TARİFİNİZ - (...Emine Birtan’ın damak zevki) ÇILDIR KÖFTE Malzemeler: * 400 gram kekik ve baharatla hazırlanmış köfte * 18 adet 30 gramlık pide * 200 gram patates püresi * 1 su bardağı et suyu * 50 gram tereyağı * Domates sosu * Yoğurt sosu Hazırlanışı: Önce küçük hamburger köftesi şeklinde hazırladığınız köfteleri ızgarada pişirin. Tereyağını bir tavada eritin. Pideleri tereyağında alt üst ederek kızartın. Et suyu ve biraz domates sosu ilave edin. Servis tabağına alın. Izgara köfteleri üzerine dizin. Köftenin üzerine patates püresi yayın. Yanında ılık yoğurt sosuyla servis yapın. Domates sosu için ince kıyılmış 1 adet soğan ve 1-2 diş sarımsağı 1 çorba kaşığı margarinde sote edin. Rendelenmiş domatesi ilave edin. Salçayı ekleyip ezin. Defne yaprağı ve tuz ekleyerek pişirin. Servis yapmadan önce defne yaprağını çıkartın. Yoğurt sosu için süzme yoğurt, 4 diş dövulmüş sarmısak, 2 tatlı kaşığı tereyağı ve biraz karabiberi bir kapta spatulayla karıştırın. Afiyet olsun. ŞİİRİNİZ - (...Hüseyin Altın’ın mısraları) ZEYNEBİM Zeynebim uçtu gitti Nazlı bir kuştu gitti Gözleri gözlerimde Yandı tutuştu gitti ... Bu ayrılık yükünü Taşıyamam Zeynebim Ben sensiz bir gün bile Yaşayamam Zeynebim MUHAMMED ENVER BİLİR İki yıl önce 19 Ekimde birlikte “evet” dedik hayata... Bir yıl önce19 Ekimde dünyalar güzeli bir evlat verdi Allah bize... Muhammed Enver dedik O güzele.. Bitanem, birlikte nice mutlu yıllara... Oğlum, doğum günün kutlu olsun... Harun BİLİR... (...Annesi Hatice Bilir’in albümünden) TAVSİYELER Annelere güvenlik konusunda bilgi * Evde bulunan mutfak eşyaları mutlaka çocukların erişemeyeceği noktalarda bulunmalıdır. * Kibrit ve çakmak gibi yakıcı objeler çocuklara oynaması için verilmemelidir. * Evde kullanılan ısıtıcılar da çocuklardan uzak tutulmalı çocuğun bulunduğu alanlarda mutlaka çocuğa dikkat edilmelidir. * Elektrik yanıklarına karşı tüm elektrik prizleri, özel plastik koruyucular ile kapatılmalıdır. * Ütü, saç kurutma makinesi gibi küçük ev aletleri çocuğun ulaşamayacağı şekilde ve fişten çekili durumda tutulmalıdır. * Temizlik ürünleri ve deterjanlar, kimyasal yanıklara sebep olabileceğinden kilitli dolaplarda tutulmalıdır. * Güneş yanıklarına sebebiyet verebileceğinden yaz aylarında öğle saatlerinde çocuklar çıkarılmamalı, diğer saatlerde de koruyucu krem kullanılmalı ve başlık giydirilmelidir. * Bebeklerde kaynar su yanıkları, çay ve kahve gibi sıcak içeceklerden yanma genelde yürüme ve emekle dönemlerinde yaşanır. Bu sebeple ebeveynler bu dönemde daha dikkatli olmalıdır.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT