1 milyar dolarlık paylaşım!

Düzenleyen:
1 milyar dolarlık paylaşım!

Ekonomi Haberleri

Ünlülerin ya da fenomenlerin markaların ürün ve hizmetlerine yönelik Instagram üzerinden yaptığı “paylaşımlar” 1 milyar dolarlık bir ekonomiye dönüşürken, aylık kazançlar 20 bin liraya kadar çıkıyor

Türkiye’de ünlülerin ve fenomenlerin sosyal ağlar üzerinden yaptığı “paylaşımlar” 5 milyar dolara koşuyor. Sadece Instagram’dan yapılan paylaşımların yıl sonunda 1 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaşması bekleniyor. Fenomen pazarlama ve video içerik alanında influencer marketing yani “hatırlı pazarlama” odaklı faaliyet gösteren CC Media House Direktörü Güven Çelikkaya, Türkiye’nin henüz influencer marketingde yolun çok başında olduğunu, markaların yurt dışındaki örneklerden gördükçe ve etkilerini ölçümledikçe bu yöntemi kullanmaya başladığını söyledi. Instagram’la birlikte sponsorlu marka paylaşımlarının yaygınlaşmaya başladığına dikkat çeken Çelikkaya “Sadece Instagram’da sponsorlu influencer marketing pazarının büyüklüğü 2017 yılı sonunda yaklaşık 1 milyar dolar olması bekleniyor. Diğer tüm sosyal ağlardaki influencer marketing harcamalarının 2020 yılına kadar yaklaşık 5 milyar doların üzerinde olması öngörülüyor. Instagram’da 2017 yılı için beklenen pazar büyüklüğü büyük oranda ABD ve Avrupa ülkelerinden gelmekte. Diğer ülkeler daha geriden geliyor” değerlendirmesinde bulundu.
Fenomenlerin aylık kazançlarının takipçi sayısı ve içeriğe göre 100 liradan başlayıp 15-20 bin liraya kadar çıktığına dikkat çeken Çelikkaya “Türkiye’de markaların sadece Instagram üzerinden Influencer Marketing’e harcadıkları miktar 5-10 milyon dolar arasında olduğu tahmin edilmekte. Aynı zamanda videonun yükselişi ile birlikte Youtube da markalar tarafından çok tercih edilen bir metot hâline geldi. Özellikle Youtube’a eklenen ‘canlı yayın’ gibi yeni özellikler ile Youtube kanalları kendi başlarına âdeta ulusal kanallar kadar erişim elde edebilir hâle geldi. Üstelik yapılan bu kampanyalar, TV bütçelerinin neredeyse onda bir fiyatında ve çok daha etkili. Çünkü tamamen ölçümlenebilmekte” ifadelerini kullandı.

Sosyal medyadan reklama 262 milyon lira
Interactive Advertising Bureau (IAB) Türkiye’nin 2016 yılına ait açıkladığı reklam yatırım rakamlarına göre Türkiye’de 2016 yılında sadece dijitale toplamda 1,8 milyar lira civarında yatırım yapıldığını aktaran Çelikkaya, bunun yaklaşık 262 milyon lirasının sosyal medya üzerinden yapılan reklam harcamaları olduğunun tahmin edildiği bilgisini verdi. 

 

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...