BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Otomobilde tercih hem DiZEL hem OTOMATiK

Otomobilde tercih hem DiZEL hem OTOMATiK

Yılın ilk 7 ayında, otomotiv pazarında 333 bin 264 adet olan toplam otomobil satışının yüzde 61’ini dizel, yüzde 33’ünü de otomatik şanzımanlı araçlar oluşturdu.



LÜKSLER BİLE EKONOMİ DEDİ Dizel araçların segment içindeki paylarına bakıldığında; A segmentinde (mini) yüzde 7’sini, B segmentinde (küçük) yüzde 51’ini, C segmentinde (alt orta) yüzde 54’ünü, D segmentinde (üst orta) yüzde 41’ini, E segmentinde (üst) yüzde 81’ini ve ultra lüks segment olan F’de satışların yüzde 82’sini dizel araçlar oluşturdu. SATIŞLAR 2010’U DA GEÇEBİLİR Otomotiv pazarında yıl başından bu yana dizel araç satışına bakıldığında, 203 bin 559 adet ile 2010’un tamamında yapılan satışlara yaklaşıldı. Türkiye otomotiv pazarında bu yılın ocak-temmuz döneminde satılan her 5 araçtan 3’ünü dizel motorlu, 3 araçtan birini de otomatik modeller oluşturdu. Türkiye’deki benzin fiyatlarının yüksekliği, otomobil kullanıcılarını benzine göre daha ucuz ve yakıt tüketiminde ekonomik olan dizel araçlara yöneltti. Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin (ODD) bilgilerine göre, 2011 yılının 7 aylık döneminde dizel otomobil satışları geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 72 artış gösterdi. 2011 yılı ocak-temmuz döneminde 333 bin 264 adet olan toplam otomobil satışının 203 bin 559 adedini (yüzde 61) dizel araçlar oluşturdu. Bu yılın 7 aylık döneminde otomobil satış adetleri geçen yılın aynı dönemi ile kıyaslandığında, tüm sınıflar içindeki dizel payı yüzde 52’den yüzde 61’e yükseldi. 2010’daki toplam otomobil satışlarının yüzde 54’ünü 272 bin 755 adetle dizel motorlu modeller oluşturmuştu. Bu yılın başından itibaren önceki yıla göre beklentilerin tersine yükseliş trendinde giden otomotiv pazarında otomatik şanzımanlı araçların payı da arttı. Büyük şehirlerlerde yaşanan trafik karmaşası otomatik vitesli araçlara olan talebi de artırdı. Türkiye’de 10-15 yıl öncesine kadar sadece lüks otomobiller ve yurtdışından gelen ithal otomobillerde olan otomatik şanzıman kullanımı yüzde 33’e kadar çıktı. Satılan her 3 araçtan birisini otomatik şanzımanlı araçlar oluşturdu. 2011 yılı ocak-temmuz döneminde otomatik şanzımanlı otomobil satış adetleri geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 55 oranında arttı. Bu yılın 7 aylık döneminde 333 bin 264 adet olan toplam otomobil satışının yüzde 33’ne karşılık gelen 108 bin 942 adetini otomatik şanzımanlı araçlar oluşturdu. İSTANBUL AA
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT