BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Hamur ören makine yaptı, İtalya rekor denemesini askıya aldı

Hamur ören makine yaptı, İtalya rekor denemesini askıya aldı

Sakarya’da kurulu Türk firması Kromel, kilometrelerce hamur örebilecek bir makine geliştirdi. Bu makinenin yapıldığını gören?İtalyanlar, Guinness’e girdikleri festivali askıya aldı



KOBİ DÜNYASI Mustafa Sezer mustafa.sezer@tg.com.tr HAMURUN UZUNLUĞUNUN SONU YOK Hamur Örme Makinesi ile istenilen uzunlukta üretim yapılabileceğine dikkati çeken Çalışkan, “Bu makineyle ‘Şu kadar uzunlukta örgü yaparız’ diyemem, herhangi bir uzunluk veremem. Çünkü bununla kilometrelerce, sonsuza kadar durmadan örgü yapabilirsiniz. Bir yıl boyunca hamur getirip koyun makine, bir yıl boyunca durmadan örgü yapabilir” diye konuştu. Süt ve gıda sanayi sektöründe faaliyet gösteren bir firma, hamur örme makinesiyle İtalyanları ‘pes’ ettirdi. Sakarya’da kurulu bir gıda firmasının üretimini gerçekleştirdiği yeni makine, Bursa’da düzenlenen ‘İcatlar 2011 Fuarı’nda görücüye çıktı. Fuara katılan Kromel Makine Sanayi ve Ticaret A.Ş’nin, Ar-Ge Tasarım Sorumlusu Erol Çalışkan, 31 yıllık firma olduklarını, yaklaşık 3 yıl önce süt sektörüne yönelik farklı bir makine geliştirdiklerini, bunu 3 yıl süren yoğun Ar-Ge çalışmaları sonucunda imal ettiklerini anlattı. 4 MAKİNE ÇÖPE GİTTİ Yerli ve kendi öz kaynaklarıyla geliştirdikleri makineyle kilometrelerce hamur ve peynir üretilip, örgü yapılabildiğini vurgulayan Çalışkan, şöyle konuştu: “Önce süt ürünü için başladık ardından hamur yapımını da ekledik. Yüksek harcama yaptık. Hiç dış destek almadık. Çalışmalar sırasında dört makineyi adeta hurdaya gönderdik. Ancak yılmadık, çalışmalara devam ettik. Beşinci makinede başardık ve makineyi tam anlamıyla imal edebildik.” Yaklaşık 3 yıldan bu yana yurt dışına satış yaptıklarını dile getiren Çalışkan, şöyle devam etti: “Ancak makinenin farkındalığı yeni yeni oluşuyor. Dünyanın değişik yerlerindeki fuarlarda makinemizi tanıtıma çıkarıyoruz. Şu anda her geçen gün talep artıyor. Makinemizin görüntülerini çekip, internette yayınladık. Dünyanın değişik yerlerinden bu görüntüleri izleyenler bize ulaşıyorlar. Bugüne kadar 10 ülkeye 20’den fazla ürün gönderdik. Bugüne kadar hiç işbirliği yapmadığımız firmalardan talepler geliyor. Güney Afrika’dan bir müşteri aradı, bizim tulumba tatlısını kendileri elle örüp, üretiyorlarmış. İnternetteki görüntüleri izleyince, hemen bizi aramışlar. Bir makine sipariş verdi. Bunun yanında İtalya, Almanya, Hollanda ve ABD gibi ülkelerden de siparişler alıyoruz.” İTALYA’DAKİ FESTİVAL BİTER Çalışkan, bu makinenin heyecanlı yolculuğunu ve İtalyanların festivalden nasıl vazgeçtiğini de şöyle anlattı: “İnternetten görüntülerin hangi ülkelerden, kaç defa izlendiğini takip ediyoruz. Yorumları, tepkileri izliyoruz. İnternette bulunan görüntülerimizin en çok izlendiği yerlerden biri İtalya. Çünkü onların da bir peynir kültürü var. Bugüne kadar bizim görüntümüz İtalya’dan yaklaşık 3 milyon kez tıklandı. İtalyanların geleneksel olarak her yıl Guinness Rekorlar Kitabı’na girmek için yaptıkları bir festival vardı. 30’un üzerinde insan toplanıp, elle peynir hamurundan dünyanın en uzun hamurunu örüyorlardı. En son yaklaşık 80 metreye kadar örmüşlerdi. Sanırım onlar da bu görüntüyü izledikten sonra bu işi bıraktılar. Bu yıl henüz bugüne kadar bu festivali yapmadılar.” Muratbey Gıda Yönetim Kurulu Üyesi Hamit Erol (sağda) fuarda birçok ülke ile iş bağlantısı yaptıklarını söyledi. Muratbey Araplarla 3 milyon doları bağladı Türkiye’ye ‘inovatif peynir’ tanımını yerleştiren Muratbey Peynirleri farklı, sağlıklı ve doğal 250 çeşit peyniriyle Birleşik Arap Emirlikleri’nde fuara katıldı. Fuarda 3 milyon liralık ihracat bağlantısı yapan Muratbey, ithal peynirlerin daha fazla tüketildiği bu pazarda raflara giren 3’üncü Türk peynir markası oldu. Muratbey Gıda Yönetim Kurulu Üyesi Hamit Erol, “Değişik yörelerin peynirlerinin yanısıra 77 çeşidiyle dünyada bir ilk olan yüzde 100 yerli üretim Muratbey Naturena serisi ürünlerimizle fuarda inovatif ürünler arasında ilk 10’a kaldık ve finale kalan tek Türk markası olduk. Ayrıca gördüğümüz yoğun ilgi üzerine Ortadoğu’nun en büyük gıda fuarı Gulfood’a da katılma kararı aldık” dedi. Muratbey’in BAE’den sonra en çok Suudi Arabistan, Irak, Katar, Bahreyn, Suriye, Mısır ve ABD’ye ihracat yaptığını belirten Hamit Erol, hedeflerinin 250 olan ürün sayısını 300’e çıkarmak olduğunu söyledi. KOBİ’leri Deniz’de buluşturacak Sahip olduğu finansal portal anlayışıyla müşterilerinin ihtiyaçlarına uygun yenilikçi ve özel çözümler sunan DenizBank, KOBİ’ler (Küçük ve Orta Boy İşletme) için yeni ve iddialı bir web sitesini hayata geçirdi. 28 Kasım 2011’de aktif olan www.kobideniz.com’un KOBİ’ler için dijital platformdaki buluşma noktası olması bekleniyor.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT