BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Türk turizmcinin başarısı

Türk turizmcinin başarısı

Türkiye başta olmak üzere Yunanistan, Avusturya ve Tunus’ta turizm yatırımları yapan Cem Kınay, dünyanın en büyük turizm şirketi TUI ile Türkiye’de yüzde 50-50 ortaklık kurdu



Türk turizminin dünya ligindeki temsilcisi Magic Life, dünya lideri Alman TUI ile yüzde 50-50 ortaklık kurdu. Cem Kınay ve Oğuz Serim’in 1987 senesinde bir tur operatörü olarak kurduğu Gulet şirketi, 1990 yılında Magic Life markasıyla otelcilik sektörüne girdi. 10 senede 500 milyon dolarlık yıllık ciroya ulaşan grup, bugün Türkiye, Yunanistan, Avusturya ve Tunus’ta 18 Magic Life otelinin sahibi oldu. 3 bini Türkiye’de olmak üzere toplam 4 bin 500 çalışanı bulunan ve 15 bin yatak kapasitesine ulaşan Magic Life zinciri, Alman TUI ile yaptığı ortaklık anlaşmasıyla gücüne güç kattı. Turc otel Yeni işbirliğiyle Alman TUI, Magic Life’ların Avrupa’daki pazarlamasını üstlendi. Ayrıca Gulet ve TUI, 3’er otellerini sermaye olarak koymak suretiyle, TURC Otel adıyla 300 milyon marklık gayrimenkul varlık şirketi kurmayı kararlaştırdı. Gulet’in büyük ortağı Cem Kınay, Avusturya’nın kayak merkezi ve 2001 yılında yapılacak dünya kayak şampiyonasına ev sahipliği yapacak Anton bölgesindeki Magic Life the Club Arlberg’de düzenlediği basın toplantısında; turizmde bir numara olmayı hedeflediklerini söyledi ve “Türkiye’yi ayağa kaldıracak projelerimiz var” dedi. Her şey dahil Dünya’da ilk defa otel müşterisine, ‘Her şey dahil’ hizmeti getiren Magic Life’ın bu uygulaması bugün çok sayıda otel tarafından uygulanmaya başladı. Avusturya’da tıp tahsili ve bir müddet de doktorluk yapan Cem Kınay’ın hobi olarak ilgi gösterdiği turizm sektöründe bugün zirveye koşmasında en önemli etkenin yeniliklere açık olması gösteriliyor. Megic Life’ı marka yapabilmek için 45 milyon mark harcadıklarını bildiren Cem Kınay, “Her şey dahil sistemi tuttu ve bugün müşterimizin yüzde 65’i daimi misafirimiz oluyor” dedi. Magic Life hakkında bilgi * Magic Life, gelen müşterilerine her şey dahil hizmet veriyor. Otel fiyatının içinde, yeme-içme olduğu gibi spor, sağlık, kayak gibi türlü etkinliklerden de faydalanma imkanı veriliyor. Magic Life müşterisi ilk rezervasyonda ödediği bedelin dışında bir daha elini cebine atmıyor. * Her şey dahil sisteminin içinde olduğu için müşterinin havaalanından alınması ve tekrar yolcu edilmesi için 20 otobüs ve 20 minibüs hizmet veriyor. * 850 bin dolarlık teknoloji yatırımı yaptı. * İnsana yatırıma önem verdi. Eğitim ve toplam kalite için her sene önemli fon ayırıyor. * Çevre için özel faaliyetleri var. * Magic Life’ın 9 bin yatağı Türkiye’de olmak üzere 15 bin yatağı bulunuyor. Bu rakamı 25 bine çıkarmayı hedefledi. * Türkiye’de 9, Tunus’ta 5, Yunanistan’da 3 ve Avusturya’da 1 adet Magic Life oteli bulunuyor. Turizmdeki gelişme Cem Kınay’a göre turizm pazarlaması değişiyor. Bugün ABD’de turistin yüzde 20’si seyahat edeceği yer ve konaklayacağı otel rezervasyonunu internetten yapıyor. 5-6 sene sonra Avrupa’da da aynı oranlarda internet devreye girecek. Türk turizminin bu teknolojik gelişmelere ayak uydurduğu gibi yeni yatırımlara da gitmesi gerekiyor. Cem Kınay’ın turizm hakkındaki görüşleri özetle şöyle: * Türk turizm sektörü Alman müşteriden vazgeçemez. Türkiye’ye gelen 4 turistten biri Alman. Almanların yüzde 14’ü Türkiye’ye gelmiş ve yüzde 72’si gelmeyi düşünüyor. * Turizm sektörü yeniden yapılanmalı. * Türk insanının kültür zenginlikleri ve misafirperverliği çok önemli. Bugün Bodrum’a turist geliyorsa, bu sadece tesislerin kaliteli olmasından değil, Bodrumlu’nun turistin kıymetini bilmesinden kaynaklanıyor. Onun için turizm yörelerindeki vatandaşların şuurlandırılması gerekiyor. * Tanıtımda büyük eksiklik var. Mutlaka yabancı TV, gazete ve diğer medyalarda tanıtım yapılması lâzım. Yabancı tur operatörlerine Türkiye’nin anlatılması gerekiyor. * Turizmde şirket birleşmelerinin olmaması veya yabancı sermayenin Türkiye’ye gelmemesinin esas sebebi, enflasyon muhasebesinin olmamasıdır. Enflasyon ve bürokratik engeller turizmi de engelliyor. * Türkiye’de turizmin çeşitlendirilmesi ve kıyı turizmine, dağ, kültür, tarih ve kış turizminin de ilâve edilmesi lâzım. * Yunanistan ile yapılan anlaşmalarla, bir hafta Türkiye, bir hafta Yunanistan sisteminin işletilmesi gerekiyor.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT