BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > SoLoMo tüketicisinin kalbini fetheden kazançlı çıkar

SoLoMo tüketicisinin kalbini fetheden kazançlı çıkar

Perakende sektörünün karşısında artık sosyal, lokal ve mobil (SoLoMo) tüketici sınıfının bulunduğuna dikkat çeken Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, başarının SoLoMo tüketicisiyle aktif bağlılıktan geçtiğini söyledi



Cüneyt Bitikçioğlu İSTANBUL Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, SoLoMo (sosyal, lokal ve mobil) adından yeni bir tüketici sınıfının doğduğuna işaret ederek, “Şimdi zaman, SoLoMo tüketicileri aktif bağlılığa yöneltme zamanı. Başarının yolu da buradan geçecek” dedi. İstanbul’daki Haliç Kongre Merkezi’nde düzenlenen “Tüketici Ürünleri Forumu’nun Yıllık Toplantısı”nda konuşan Güler Sabancı tüketicilerin son derece bilinçli ve talepkar olduğuna dikkat çekti. Tüketicilerin sosyal, lokal ve mobil medyada, özellikle akıllı telefonlar, tabletler ve diğer mobil iletişim cihazları bağlamında teknolojiyi son derece yakından takip ettiğini anlatan Sabancı, “Bu yeni pazarlama terimine SoLoMo (sosyal, lokal ve mobil) deniyor. SoLoMo tam bir paradigma değişimini temsil ediyor. Türk tüketiciler ise her zamanki gibi bu değişimin ön saflarında yer tutuyor. Türk tüketiciler, derhal ihtiyaç duyduklarını veya istediklerini bulmak için telefonlarını kullanıyor. Türk SoLoMo tüketicileri en son çıkan ürünleri, Batı’daki mağazalarda çıktığı an talep ediyor. Bu ülkede cep telefonlarının ne kadar yaygın olduğuna kendiniz de tanık olmuşsunuzdur. Bu bilinçli ve talepkar tüketici eğiliminden her birimizin dersler çıkarmamız gerekiyor” diye konuştu. Tüketicilerin markalardan hızlı ve çevik olmasını, kendileriyle aktif bir biçimde bağlılık kurmasını istediğini belirten Sabancı şunları söyledi: “Çağımızın adı, ‘tüketiciye aktif bağımlılık’. SoLoMo tüketiciler, markalarıyla tam etkileşim kurmak istiyor. Aslında dünyadaki lider markaların çoğu, aktif tüketici bağlılığı ilkesini uyguluyor. Bu markalar aynı zamanda SoLoMo tüketicisi kavramına olan ilgisini de gösteriyor. Ancak şimdi zaman, SoLoMo tüketicileri aktif bağlılığa yöneltme zamanı! Başarının yolu da zaten buradan geçecek.” PERAKENDEDE DÜNYADA 10. SIRADAYIZ Perakendenin Türkiye ekonomisinde önemli bir yer tuttuğunu ifade eden Sabancı, “Perakende sektörünün büyüklüğü 191 milyar dolar civarında. Bir başka deyişle dünyada 10. sıradayız” dedi. Devletin ekonomi üzerindeki rolü azaldı Türkiye ekonomisinin son 10 yılda üst düzeyde başarılı bir performans sergilediğini belirten Güler Sabancı şöyle konuştu: “Sağlam bir makro ekonomi stratejisi ve ihtiyatlı mali politikalarla birlikte geniş çaplı yapısal reformlar, Türkiye’yi gelişmekte olan önemli ülkelerden biri haline getirdi. Halen ilerleme için yer olsa da, geçtiğimiz 10 yıl içinde gerçekten çok şey başardık. Geçtiğimiz on yıl içinde baskın politika, Türkiye’nin gerçek anlamda serbest piyasa ekonomisine dönüşümü oldu. Bu sürecin ardındaki itici kuvvet özel sektördü. Uygulamaya taşınan belirli sayıda özelleştirme sayesinde devletin ekonomi üzerindeki rolü azaldı. Özellikle enerji ve altyapı alanında gidecek halen çok yolumuz var. Ancak güven aşılayan oldukça iyi bir ortam elde etmeyi başardık. Türkiye’deki girişimci ve risk alan kuvvet daima inanılmaz düzeyde güçlü olmuştur.”
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT