Lüks tüketimde yeni moda logosuz ürün

- Güncelleme:
Lüks tüketimde yeni moda logosuz ürün

Ekonomi Haberleri

Küresel lüks ürün pazarı geçen yıl yüzde 10 büyüyerek, 200 milyar dolara ulaştı.

Bain amp; Company tarafından yapılan 'Lüks Ürünler Dünya Pazarı Bahar 2013' araştırmasına göre tüketimde trend değişti. Artık lükste yeni moda, logosuz ürün... nbsp; Dünyada lüks tüketim çılgınlığı artmaya devam ediyor. Lüks ürün pazarı geçen yıl yüzde 10 büyüyerek 200 milyar doları görürken, trendler de aynı hızla değişiyor. Dünyanın önde gelen yönetim danışmanlık şirketlerinden Bain amp; Company tarafından yapılan 'Lüks Ürünler Dünya Pazarı Bahar 2013' araştırmasına göre, tüketiciler artık logosuz lüks ürünlere ilgi duyuyor. Araştırmada lüks tüketim alışkanlıklarında görülen değişime de değiniliyor. Buna göre artık Dubai, Güney Doğu Asya, Avustralya gibi bölgelere gitmeyi tercih eden zengin turistler harcamalarında daha bilinçli davranıyor.
YENİ POTANSİYEL MÜŞTERİLER
Her sene yüksek gelir grubunda yer alan, ancak en üst zenginler kategorisinde bulunmayan kesim, lüks tüketim için potansiyel müşteri olmaya başlıyor. Bu durum sektörde rekabeti artırırken, üreticiler yükselen üst orta sınıfı da hedefliyor.
HEDEF 250 MİLYAR DOLAR
Kimi ürünlere rağbet artıyor, kimilerine daralıyor. Tekstil ürünlerine yönelim varken, deri ve aksesuar ürünleri revaçta. Saat de o kadar ilgi görmüyor. Araştırmada yer verilen rakamlara göre, küresel lüks ürün pazarı 200 milyar doları buldu. 2012'de 2011'e oranla yüzde 10 artış elde eden pazarın, 5 yıl içerisinde 250 milyar dolara çıkması tahmin ediliyor.
AVRUPA'DA BÜYÜME DÜŞÜK KALDI
Ekonomik krizin pençesinde olan Avrupa lüks tüketim endüstrisi için sorun. Turizmin yavaşlamasıyla daha az harcamaya başlayan turistler nedeniyle Güney Avrupa'daki lüks sektörde büyümenin en fazla yüzde 2 olacağı öngörülüyor.
LÜKSÜN YENİ YILDIZI ORTADOĞU
Ortadoğu'da ise durum farklılık gösteriyor. Bölgenin lüks sektörü Dubai ağırlık merkezi olmak üzere yükselirken, Rus, Hintli ve Afrikalı müşterilerin lüks ürün taleplerinde artış söz konusu.
'TÜRKİYE LÜKSTE BÜYÜME PAZARI'
Bain amp; Company İstanbul Ofisi ortaklarından Serhan Nadir konuyla ilgili olarak şunları ifade etti: "Türkiye'de lüks pazarının bu sene içinde olumlu bir büyüme göstereceğini düşünüyoruz. Turizmdeki büyümenin belirsizliğini koruduğu bu dönemde Türk tüketicilerinin lüks ürün harcamalarına devam edeceğini tahmin ediyoruz. Birçok lüks piyasasında birlikte çalıştığımız uluslararası markaların Türkiye'yi büyüme için hedef gösterdiklerini görüyoruz. Türkiye'deki büyüme oranları Avrupa'dan çok, Orta Doğu'daki büyüme oranlarına benzeyecektir."

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...