BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Bir kıvılcım

Bir kıvılcım

İnsanın aklı da, gönlü de gözünde. Kitabın, telefonun, radyonun, televizyonun, internetin, mobil iletişimin olmadığı devirlerde insan sadece gözüyle gördüğü yakın çevresinden, birebir temaslardan etkilenebiliyordu.



İnsanın aklı da, gönlü de gözünde. Kitabın, telefonun, radyonun, televizyonun, internetin, mobil iletişimin olmadığı devirlerde insan sadece gözüyle gördüğü yakın çevresinden, birebir temaslardan etkilenebiliyordu. Şimdi bambaşka bir dünyadayız. Müthiş bir haber ve bilgi bombardımanı altındayız. Gözümüze kulağımıza, her köşeden o kadar bol miktarda görüntü ve ses ulaşıyor ki, burnumuzun dibindeki çukurları göremez, en yakınlarımızın dediklerini duyamaz olduk. Her haberin, her sıfatın, her tanımın çıplak gerçeklere bir örtü serdiğini fark edemiyoruz. Gözümüzün bile yanılabildiğini düşünmeyip, büyük bir övünmeyle, her gördüğümüzü gerçek sanıyoruz. Gördüklerimizin gerçeklerin kendisi değil, bazı araçlarla, bazı süzgeçlerden ve kanallardan geçip gelen, bazı özel niyet ve maksatlarla bizi kuşatan perdelere (ekranlara) yansıtılmış yapay görüntüler, sesler, illüzyonlar olduğunu unutuyoruz. Bunları bize ulaştıran medya, bireysel, kitlesel ve sosyal bütün araçlarıyla yeni çağın yeni silahları. Dünya, gücünü artık bu silahlarla konuşturuyor. Güçlü olmak isteyen bu silahlara sarılıyor. İcabında bir film bir kıvılcıma dönüşüyor. Orman yangınlarının cam kırıklarından çıkmadığını; bombaların kazayla patlamadığını; bazı buluşma-kucaklaşma ve bazı filmlerin zamanlamasının tesadüf, bazı gazete manşetlerinin hiç de masum olmadığını; yeri, zamanı, vesilesi ve mesajı dikkatle ayarlanmış bir fotoğrafla, kısacık bir videoyla, iki üç köşe yazısıyla, üç-beş manşetle beyinlerin iğfal edilip, duyguların ırzına geçilip kitlelerin hareketlendirilebildiğini ve daha neler ve neleri, bilenler biliyor. Etraf toz duman. Ekranların, perdelerin arkası görünmüyor. Milyarlar, ellerindeki cihazlar dahil akan görüntülerden (video) gözlerini kulaklarını alamıyor. Bir yandan da, medyaya cep telefonuyla görüntü yetiştiriyorlar. Birileri de bunları ayıklayıp bir bir servis ediyor. Hollywood ve medya hâlâ etkili. YouTube ve mobil cihazlar da sahnede yerini alıyor. 1 dakikada 85 saatlik videonun yüklendiği YouTube, pazarlamacıların da gözdesi olma yolunda. Pazarlama, bir zamanlama işi. Doğru mesajı, doğru kişilere, doğru zamanda, doğru bağlamlarda, doğru dozajda iletebilenler maksadına kavuşuyor. Her proje için bir kıvılcım yetiyor. > (Pazarola, pazar günleri yayınlanır.)
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 108953
    % 0.33
  • 3.482
    % -0.35
  • 4.1105
    % 0.01
  • 4.4532
    % -0.62
  • 144.153
    % -0.16
 
 
 
 
 
KAPAT