BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Fasonculara kızınca yeni modelle parladı

Fasonculara kızınca yeni modelle parladı

Ambalajcısı sözünde durmayınca fabrika kuran Salvo Bahar, “Kendi çektiğim sıkıntıları, müşterime çektirmiyorum.?Esnek üretim yapıyoruz” dedi



Müşterilerin taleplerine göre üretimini düzenleyen KOBİ’ler hızlı büyüyor. Üretim yapısını değiştirme yeteneğini kullanan KOBİ’lerden biri de Primo Ambalaj ve Kimya... Değişimini hızlı gerçekleştiren Primo’nun ambalaj tesisleri tamamen “Kötü komşu kiracıyı evsahibi yapar” atasözünün hayata geçmesi gibi... Primo Ambalaj ve Kimya’nın Yönetim Kurulu Başkanı Salvo Bahar, öğrenim hayatını tamamladıktan sonra babasının yanında Tahtakale’de iş hayatına başladı. Traş bıçağı ithalatıyla uğraşan Bahar, ambalajda yeni model geliştirmesinin fason ambalaj yapan bir üreticinin sayesinde olduğunu şöyle anlatıyor: “Traş bıçağını dökme olarak ithal ediyor, ambalajını da fason olarak yaptırıyordum. Ama fason ambalajcılarla sorun yaşamaya başladım. Ben bir müşterime söz veriyorum. Fason ambalaj üreticileri ya zamanında teslim etmiyor, ya istenildiği gibi yapmıyor. Yani sözünde durmuyor. O sözünde durmayınca ben taahhüdümü yerine getiremiyorum. Benim iş yaptığım market sayısı arttıkça daha fazla ambalaj ihtiyacı oluyor ama onlar buna yetişemiyordu. Ben de ambalaj üretimine başladım. O dönemde 15 kişiyle devraldığım bir atölye bugün 200 kişinin çalıştığı fason ambalaj ve kozmetik üretimi yapan modern fabrikaya dönüştü. Şu anda kurumsal müşterilerimizin üretim ve paketlemesini yapıyoruz.” Müşterinin istediklerini şekil ve adet bakımından esnek olarak üretebildiklerini, kalıphaneden vakumhaneye, blister ve frekanstan kozmetik üretim ve dolumuna, iplik üretiminden kumaş dokumaya kadar geniş bir ambalaj yelpazeleri bulunduğunu söyleyen Salvo Bahar, “Özellikle sıvı temizlik üretimi, ambalaj, tekstil gibi konularda A’dan Z’ye tüm yönleriyle üretim gerçekleştiriyoruz. Bir fabrikamız var ama 100 fabrika gibi. Primo Ambalaj’da üretimin sınırı yok. Kim, neyi kaç adet isterse biz yaparız. Önemli olan müşterinin talep etmesi. Bugün hitap etmediğimiz sektöre yarın hitap edebiliyor duruma gelebiliriz. Rusya’ya sıvı sabun ihracatı yapan bir firma geldi, “Sıvı sabunu doldurur musun?” dedi. Bize malzemeleri verdi, biz de böylece kozmetiğe başlamış olduk. Şimdi başkası gelsin, farklı bir üretim istesin, ne isterse yapabilecek durumdayız” dedi. > BİZ ÜRETELİM SİZ SATIN “20 kişi ile üretim yaptığınız fabrikayı kapatın, bize verin. Size daha ucuza mal olur: Siz sadece pazarlama ile ilgilenin” diyen Salvo Bahar, ister 1, ister 1 milyon adet istensin, fiyatın değişmeyeceğini de ifade etti. Sattıkça sipariş verilebileceğini, böylece depolama ihtiyacı da olmayacağını söyleyen Bahar, 2011’i 30 milyon lira ciro ile kapattıklarını, 2012’de de 35 milyon TL’ye ulaşmayı hedeflediklerini söyledi. >> 60 ülkeden 5 bin yatırımcı gelecek Türk takım tezgahları sektörü gücünü bugün başlayacak KOBİ’lere ve alternatif pazarlardaki alıcılara ulaşmak için alanında Avrasya’nın en büyük fuarı olan 2-7 Ekim tarihlerinde düzenlenecek MAKTEK Avrasya 2012 Fuarı’nda gösterecek. Sektörün son yıllarda artan performansında fuarların, sanayicilere yeni teknolojilerin tanıtılması, anlatılması açısından büyük önem taşıdığını belirten Takım Tezgahları İş Adamları Derneği Başkanı Erdal Gamsız, “Yüzde 90’ı bir yıl öncesinden dolan ve bin firmanın katılacağı fuara, 60 ülkeden 5 bin firma özel olarak davet edildi. Fuar öncesi satışlar neredeyse durma noktasına gelirken, fuarın satışları yüzde 25 arttırması bekleniyor. “ dedi. Gamsız, Avrupa ekonomilerinde yaşanan sıkıntıları lehine kullanan Türk takım tezgahları sektörünün , 2011 yılında yıllık bazda yüzde 49 büyüdüğünü vurgulayarak “ . Makine üreten makinalar, Avrupa’ya ihracatını 2011’de bir önceki yıla göre yüzde 21.8, bu yılın ilk beşayında yüzde 12.5 arttırdı. Sektörün Toplam hacmi 1.5 milyar dolara ulaştı” dedi. >> İş çözümleri için Anadolu’yu dolaşıyor İş teknolojileri konusunda tüm şirketlerin çözüm ortağı olan Medyasoft, Anadolu yollarında. KOBİ’lerin günümüz iş dünyasında rekabet avantajı sağlayabilmeleri için iş ortaklarıyla yeni nesil akıllı iş çözümleri geliştiren Medyasoft, Anadolu turuna başladı. KOBİ’lerin verimliliklerini artırarak dış dünyaya açılmaları için şehre özel program hazırlayan Medyasoft ilk olarak Eskişehir’e gitti. Medyasoft Genel Müdürü İhsan Taşer, düzenlenen etkinliklerle ilgili olarak günümüz iş dünyasının rekabetçi pazar koşullarında sektörde fark oluşturmak ve kârlılığı artırmak için hızlı ve doğru stratejilerin ancak yeni nesil iş teknolojileriyle gerçekleşebileceğine dikkat çekti.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 108641
    % 1.34
  • 3.4973
    % -0.53
  • 4.1258
    % -0.13
  • 4.5146
    % -0.19
  • 145.247
    % -0.01
 
 
 
 
 
KAPAT