BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > 35 yıl yöneticilik yaptı, çöpçatanlığa soyundu

35 yıl yöneticilik yaptı, çöpçatanlığa soyundu

Temsa Genel Müdürlüğü'nün ardından kendi işini kuran Mehmet Buldurgan, KOBİ'lerin çöpçatanı oldu. Birleşmek isteyen KOBİ'leri ve alıcıları bir portalda buluşturan Buldurgan'ın binden fazla üyesi bulunuyor



İş dünyasının duayenlerinden 35 yıldır büyük şirketlerde üst düzey yöneticilik yapan Mehmet Buldurgan kendini KOBİ'lere adadı. En son TEMSA'nın Genel Müdürlüğü'nü yürüten Buldurgan, kurduğu şirketle KOBİ'leri evlendiriyor. Kendini eski büyük şirketlerin yöneticisi şimdinin KOBİ girişimcisi olarak tanımlayan Buldurgan, "Büyük şirketlerde yapılan başarılı örneklerinin KOBİ'ler tarafından takip edildiğini gördüm. 3.4 milyon KOBİ var. İstihdamın yüzde 76'sını, ihracatın yüzde 60'ını yapıyorlar. KOBİ'lerde büyükler gibi profesyonel kadro oluşturmaya çalışıyor. Her gittiğim toplantıda KOBİ'leri gördüm. Kayseri'den gelip set üstü fırınını görüşme masasına koyan hacı amcayı gördüm. Bu KOBİ'ler 2001'den sonra ihracat yapmaya çalışıyor ama bu yetmiyor" dedi. Temsa Genel Müdürlüğü'ndan ayrıldıktan sonra elde ettiği birikim ve deneyimleri bir platformda değerlendirmeyi istediğini anlatan Buldurgan, "KOBİ'lerin yalnız olduğunu, kimselerin bunlarla ciddi olarak ilgilenmediğini farkettim. Ayrıca KOBİ'lerin en çok finansmana ulaşmakta zorlandıklarını gördüm. KOBİ'ler finans kaynağına ulaşsa bile bu onlar için pahalı oluyor. Finansmana ulaşmalarının en ucuz ve kolay yolu şirket birleşmelerinden geçiyor. Ayrıca not artırımı dolayısıyla fonlar Türkiye'ye gelmeye başladı. Şuan ilgi büyük şirketlerde ama sıra KOBİ'lere de gelecek" diye konuştu. KOBİ'ler ile profesyonel alıcıları sirketortagim.com'da buluşturduğunu belirten Buldurgan, üye sayısının bini aştığını söyledi. Üyelerinin ağırlıklı olarak gıda, bilişim, otomotiv yan sanayi ve turizm sektörlerinden oluştuğunu dile getiren Buldurgan şöyle devam etti: "Artık KOBİ'lerde özellikle genç nesil daha kurumsal ve daha modern düşünüyor. Profesyonel kadrolardan, şirket evliliklerine kadar bir çok konuya daha sıcak bakıyor. Gaziantepte ki biber salçası üreticisi de Edremit'ten zeytinyağcı da, Adana'dan şalgamcı da akide şekeri üreticisi de artık ortak bulmak büyümek istiyor." MEYVELERİNİ YENİ YILDA TOPLAYACAK Buldurgan, kurdukları portalın meyvelerinin yakında toplanacağını ve “evliliklerin” başlayacağını bildirerek, "Yılbaşı itibarıyla İngilizce versiyonumuz da devreye giriyor. Bu da ortaklıkların yabancı yatırımcılara da açılması demek. Buradaki KOBİ'ler yurt dışı şirket ve fonların radarına girecek" diye konuştu. Şirketten güçlü olmayın Şirket Ortağım'ın sahibi Mehmet Buldurgan, 35 yıllık profesyonel iş hayatı ve girişimciliğinden elde ettiği deneyimlerle KOBİ'lere bir takım tavsiyelerde bulundu. Buldurgan, "Tek defter ve tek bilançonuz olsun. Defterlerinizi denetlettirin, İngilizceye çevirin bir kenara koyun. Bunu yaptığınız zaman yurt dışından yatırım almak kolay olacak. Bunu yapmayan pişman olacak. Bir diğer problem de ortakla nasıl çalışacağının da fazla bilinmemesi. Kurucu patron buraları ben oluşturdum demeyecek, ortak almayı kabul edecek. Ortağınızın düşüncelerine de önem verin. Açık ve şeffaf olun. Hiç bir şey gizil saklı olmasın. Şirketin senden daha güçlü olsun bu daha önemli" dedi. ------------------------------ Seda Sayan'ın tasarladığı çay makinesinin üretimine başlandı. GoldMaster Seda Sayan ile gözünü ilk üçe dikti İki yıl önce küçük ev aletleri pazarına giren GoldMaster, ünlü sanatçı Seda Sayan'ın tasarladığı ürünlerle cirosunu yüzde 30 artıracak. Seda Sayan'la 2014 yılında pazarın ilk üç markasından biri olmayı hedeflediklerini belirten GoldMaster Genel Müdürü Sinan Bora, "Seda Sayan kadınları çok iyi tanıyor. Gözlemlerine dayanarak pratik ve kullanışlı ütüler, robotlar, çay makineleri gibi akıllı aletler tasarlamış. Biz de onları ürettik. 'Seda Serisi' ile ciromuzu yüzde 30 artırmayı hedefliyoruz" dedi. 2 milyar TL büyüklüğündeki küçük ev aletleri pazarında GoldMaster'ın payının yüzde 2 olduğunu ifade eden Bora, 2013 yılında 120 çeşit ürün ile 2 milyon adet ürün satışı yapmayı hedeflediklerini belirterek, “2014 hedefimiz yüzde 5-7 pay ve ilk 3 markadan biri olmak" diye konuştu. Öziş çifti Avrupa ülkelerinde de şube açma hazırlığında. İLK ŞUBE DUBAİ'YE Tarçınlı rulo tatlısını Araplara tattıracak 3 yıl gibi kısa bir süre içerisinde İstanbul, Ankara, İzmir, Kocaeli, Bodrum ile 10 şubeye ulaşan Türkiye'nin ilk tarçınlı rulo tatlısı markası Tarchy, Dubai ile yurt dışına açılıyor. Şimdiye kadar AVM'lerde kioks konseptiyle yer alan Tarchy "Tarchy Cafe"leri Dubai dışında Almanya, Hollanda, Azerbaycan, Rusya ve ABD gibi ülkelerden açmak için yatırımcılarla görüşmelerini sürdürüyor. Cafe konsept hazırlıklarını tamamlayarak projeyi hızlandırdıklarını açıklayan Tarchy kurucuları Can - Nurtaş Öziş çifti, "Dubai de 80 kişi kapasiteli 200 metrekarelik Tarchy Cafede, tarçınlı rulo tatlıların yanı sıra Türk tatlıları, simit, salata ve sandviç çeşitleri gibi geleneksel Türk yiyecekleri bulunuyor" dedi. HIZLA BÜYÜYECEK Türk hamburgerini ABD’ye götürüyor New York'ta gözleme, döner gibi Türk yiyeceklerinin satıldığı 'Eat&Go' adlı Türk fastfood restoranı açan Adanalı iş adamı Hasan Surözü, şimdi de Türk usulü ıslak hamburgeri ABD'ye taşımayı hedefliyor. ABD'ye ıslak hamburgeri sevdirme konusunda bir hayli iddialı olan Hasan Surözü, "Hamburgeri lezzetli yaparsanız sevdirirsiniz, bu hamburgeri sevdireceğiz. Şubelerde iki çeşit menü olacak. Uygun fiyatlarla pazara gireceğiz. Haziran 2013 itibariyle 5-10 arasında şube açmayı hedefliyoruz" dedi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 104904
    % -0.01
  • 3.4842
    % -0.25
  • 4.1813
    % -0.02
  • 4.7085
    % -0.09
  • 147.096
    % 0.04
 
 
 
 
 
KAPAT