İvad, Hamas ile İsrail arasındaki en önemli barış anlaşması maddesinin, İsrail'in, Gazze sahilinin 3 kilometre açıklarında Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ile direkt bağlantılı İsrail ve NATO'nun denetiminde bir "yüzer liman" inşa edilmesini kabul etmesi olduğunu söyledi.
İvad, anlaşma maddelerinin, Gazze'nin güneyindeki ticari Kerm Ebu Salim kapısı ve Gazze'nin kuzeyinde kişilerin geçişi için kullanılan Erez sınır kapılarının açılması, inşaat malzemeleri de dahil Gazze'ye her türlü malzemenin girişine izin verilmesini de kapsadığını belirtti.
Gazze'ye malzeme girişinin İsrail tarafından sıkı bir şekilde denetleneceğini kaydeden İvad, İsrail'in kesin bir şekilde reddetmesi nedeniyle Gazze'ye havaalanı inşa edilmesinin anlaşma maddelerini kapsamadığına işaret etti.
Uluslararası ve Avrupa tarafından Hamas ile İsrail arasında barış görüşmelerinin Filistin yönetiminden uzak bir şekilde gerçekleştirildiğini ifade eden İvad, bu durumun Filistinliler arasındaki bölünmüşlüğü güçlendirdiğini ve Filistin toprakları (Gazze ile Batı Şeria) arasında bölünmeyi ortaya koyduğunu vurguladı.
Öte yandan Hamas liderlerinden İsmail Rıdvan ise Gazze'de barış anlaşması için belirlenmiş hiçbir düşüncenin bulunmadığını söyledi.
Rıdvan, "Hamas'ın barış konusunda gizlediği hiçbir şey yok. Gazze'yi Batı Şeria'dan ayırmayı güçlendirecek hiçbir anlaşmaya katılması da mümkün değildir" dedi.
İsrail basını son zamanlarda, Hamas ile İsrail arasında uzun vadeli barış anlaşması konusunda Arap ve Avrupalı tarafların önderliğinde bir arabuluculuk yürütüldüğünü ve Hamas'ın anlaşma üzerinde "son rötuşlarını" koymak için çalıştığını yazmıştı.