¥ Sabah kahvaltı yapılmazsa beyin fonksiyonları için yeterince enerji oluşmaz. Yorgunluk, baş ağrısı, dikkat ve algılamada azalma görülebilir. Bu yüzden sınav günü, kahvaltının yeterli bir şekilde alınması şarttır.
¥ Sınavda kan şekerini dengelemek, konsantrasyonun uzun süre devamlılığını sağlamak adına içilen bütün çaylara hatta sularına dahi arzu edilirse 1 adet çubuk tarçın eklemelidir.
¥ Çoğu öğrenci kendini daha zinde hissetmek ve uykusunu açmak için sınavlara girmeden önce koyu çay tercih ediyor. Fakat bir bardak çayda 20-50 mg arası bulunan teanin ile algılamakta zorluk çekilebiliyor. Bu yüzden sınavlardan hemen önce koyu çay içilmemeli.
¥ Et yemekleri ve salatalara eklediğimiz baharat olan biberiyenin hızlı düşünme ve dikkat süresi uzunluğuyla ilişkisi bulunduğu ortaya çıkmıştır. Haftada 1 defa içilecek olan domates suyuna eklenen biberiyenin düşünme hızını belirgin şekilde arttırdığı düşünülürse özellikle sınava hazırlık döneminde adayların bunu tüketmesi faydalı olacaktır.
¥ Bir gün öncesinde gaz problemi oluşturacak kurubaklagil, lahana, pırasa, kereviz, bezelye, bulgur pilavı, kısır, mercimek köftesi gibi besinlerden uzak durulmalıdır.