Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB), özellikle internet üzerinden seyahat ve tatil ürünleri satın alan tüketicileri kaçak ve merdiven altı turizm firmalarından korumak için "Tatil Meleği" uygulamasını hayata geçirdi. Yeni uygulanmaya başlayan "TÜRSAB Tatil Meleği" sayesinde tatilci, işletme belgesine sahip yasal yükümlülüklerini yerine getiren seyahat acentalarından hizmeti satın alacak ve böylelikle sıkça yaşanılan mağduriyetlerin önüne geçilmiş olacak. Tüketici, "TÜRSAB Tatil Meleği" kullanımı ile kendisini koruduğu kadar seyahat acentalarına karşı haksız rekabet oluşturan kaçak faaliyetlerin engellenmesi yönünde de önemli bir adım atmış olacak.
TÜRSAB Genel Sekreteri Çetin Gürcün, acentaların uygulamanın logosunu ve kare kodunu internet sitelerine yavaş yavaş koymaya başladığını kaydetti. İnternet üzerinden hizmet satın almak isteyen tüketicinin acentanın internet sitesindeki "TÜRSAB Tatil Meleği" logosuna tıklamasının yeterli olacağını dile getiren Gürcün, logoyu tıklayan tüketicinin TÜRSAB sitesine yönlendirileceğini ve onaylı acenta sertifikasına erişeceğini, böylece yetkili seyahat acentasından hizmet satın aldığından emin olacağını anlattı. Uygulamayı değerlendiren Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, tatil sezonu sonunda bu konularda tüketicilerden yoğun şikâyet geldiğini belirterek, uygulamanın turizm sektöründe kayıt dışını azaltarak, tüketici mağduriyetini önlemeye yönelik olumlu bir adım olduğunu söyledi. Yaz mevsimi ve bayram nedeniyle tatil planları yapan çok sayıda insanın "erken rezervasyon" ve "Her Şey Dâhil" fiyatla anlaşma ve ödeme yaptıkları bazı acentelerin hayali olduğunu ileri süren Ağaoğlu, bundan sonra tatil mağduru olmak istemeyen tüketicilere iş düştüğünü kaydederek, "Tatil rezervasyonu yapacak tüketiciler, ilk tedbiri kendileri almalı ve kayıtlı olmayan, kare kodu bulunmayan acentelerden uzak durmalıdırlar. Aksi halde son pişmanlık fayda vermeyebilir" dedi.