Akbank, yılın ilk altı ayında kredilerini 179 milyar liraya yükseltirken, konsolide net kâr da 1 milyar 512 milyon TL olarak gerçekleşti. Sonuçları değerlendiren Akbank Genel Müdürü Hakan Binbaşgil, yılın ilk yarısında özellikle Avrupa Birliği'ndeki jeopolitik sıkıntılar, ülkemizde seçim ortamının öne çıkması gibi olumsuzluklara rağmen etkin risk yönetimiyle başarıya ulaştıklarını söyledi. Binbaşgil, Akbank'ın 'Türkiye'nin En Değerli Markası' olduğunu, bankanın marka değerinin 7 senede 4 kattan fazla artarak 2.5 milyar doların üzerine çıktığını ifade ettiği açıklamasında, "Zor piyasa şartlarına rağmen, geçtiğimiz yıl sonuna kıyasla aktiflerimizi yüzde 9 büyüterek 238 milyar TL'nin üstüne çıkardık. Aynı dönemde, nakdi ve gayri nakdi kredilerimizle ekonomimizin büyümesine sağladığımız desteği  aktif kalitemizi de sürdürerek 179 milyar TL'ye yükselttik" dedi. Reel sektöre verilen kredileri yüzde 13'ün üzerinde artışla 139 milyar liraya yükselttiklerini söyleyen Binbaşgil, tüketici kredilerinde de 40 milyar TL'nin üzerine çıktıklarını vurguladı. Mobil bankacılıkta ve müşteri memnuniyetinde öncü rol üstlendiklerini ifade eden Binbaşgil, "Son 5 yılda mobil teknolojilere ve bilgi teknolojilerine 500 milyon doların üzerinde yatırım yaptık. Akbank Direkt Mobil uygulamamız, Barcelona Mobil Dünya Kongresi'nde 'Dünyanın En İyi Akıllı Telefon Uygulaması' seçildi" diye konuştu.