Kıbrıslılar , Toroslar'ın suyunu ekimde içecek

Kıbrıslılar , Toroslar'ın suyunu ekimde içecek

Ekonomi Haberleri

"KKTC Su Temin Projesi" kapsamında yapılan 80 kilometrelik deniz hattının son parçası eklendi. Yavru vatana ilk su ekim sonunda ulaşacak.

Türkiye'den KKTC'ye boru hattıyla su götürecek ve dünyada ilk olan dev projede sona gelindi. 'KKTC Su Temin Projesi'ndeki isale hattının son 500 metrelik kısmı, Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu'nun katıldığı törenle monte edildi. Karadan 5 km açıkta gerçekleşen törene KKTC Doğal Kaynaklar Bakanı Önder Sennaroğlu, DSİ Genel Müdürü Ali Rıza Diniz ve hattın ihalesini üstlenen firmanın yetkilileri katıldı. Proje kapsamında bugüne kadar Mersin Alaköprü Barajı, KKTC Geçitköy Barajı, 24 kilometrelik Türkiye tarafı kara yapıları, 3.7 kilometrelik KKTC tarafı kara yapıları, 67 kilometrelik Geçitköy-Lefkoşa isale hattı işleri bitirildi. Girne, Gazimagusa ve Dipkarpaz bölgeleri içme suyu isale hatlarının yapımı ise sürdürülüyor. Projenin 1.6 milyar TL'ye malolduğunu belirten Bakan Eroğlu, "Kıyıdan kıyıya toplam boru uzunluğu 80 kilometre. İki baraj arası hesaba katıldığında 107 kilometreye çıkıyor. Bir aylık test çalışmasının ardından KKTC tarafında yapılacak arıtma tesisine su basılacak. İnşallah 29 Ekim tarihine kadar su tamamen KKTC'de musluktan akar hale gelecek. Toroslar'ın suyunu Kıbrıslılar içecek" diye konuştu.
RUMLARA DA VERİLEBİLİR
Hattın yılda 75 milyon metreküp su taşıyacağını anlatan Bakan Eroğlu, şöyle devam etti: "Bunun 38 milyon metreküpü içme suyu, 37 milyon metreküpü ise tarımsal faaliyetlerde kullanılacak. Bu kalkınma projesi, Kıbrıs'ı gıda ve üretim üssü haline getirecek. Adanın en verimli ovası Meserya'da 50 bin dekarlık tarım arazisi kuraklıktan kurtulacak. Rum tarafına da suyun verilmesine, Türkiye ve KKTC hükümetleri karar verecek. Biz hiçbir canlının susuz kalmasını istemeyiz. Uygun görülürse gereği yapılır."
BORULAR ASKILARLA DENİZE BATIRILDI
Deniz dibindeki basıncın su aktarımını imkânsız kılması sebebiyle projede özel teknik kullanıldı. Deniz geçişi dipten değil, yüzeyin 250 metre altında kurulan askılarla inşa edildi. Bakan Eroğlu, "1 metre 60 santim çapında bir boruyu altta ve üstte iki şamadıra tutuyor. Üstteki borular 8, alttakiler 16 ton ağırlığında. Robotlarla birbirine bağlanıyor. Yüksek teknoloji isteyen bir yöntemdi" sözleriyle projeyi anlattı.




UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...