Yeni kart almak isteyen yolcular bayilerden elleri boş dönmeye başladı. Sistemi Haziran ayından itibaren üstlenen firma "İzmirimkart" adı verilen yeni kartların yazılımını tamamlayana kadar sıkıntı sürecek.


İzmir'de ESHOT Genel Müdürlüğü'nün toplu ulaşım elektronik ücret toplama sisteminde Ocak ayında yapılan ve mahkemelik olan ihalenin uzantısı olan sıkıntıların bir kısmı henüz çözülemedi. Haziran ayında eski firma Kentkart'dan sistemi devralan Kartek firması, Haziran ve Temmuz aylarında mevcut kentkarların otobüs, metro ve vapura binişti okunmasında yaşanan problemleri çözdü. Ancak, bu süreç yeni elektronik kartların hazırlanmasını geciktirdi. İzmirimkart adı verilecek olan kartın yazılımı henüz tamamlanmadı.


ESHOT, Haziran ayından itibaren yaşanan sorunlar sırasında arızalı olan veya yeni sistemi olmayan kartları değiştirdi. Stoktaki kentkartlar bu süreçte tükendi. Bayilerde satacak kart kalmadı. Ayrıca yeni şirkette İzmirimkart hazırlarını sürdürdüğü için bu kartın piyasa sürülmesi beklendi. Ancak, bayilere yeni kart almaya giden yolcular elleri boş dönmeye başlayınca sıkıntı başgösterdi. Yeni kart talepleri arttı. ESHOT Genel Müdürlüğü yetkileleri Kartek'in kısa süre içinde yeni kartları hazırlamasını beklediklerini söyledi. Şirketin kartların yazılımı konusunda çalışmaları sürdürdüğü Eylül ayı sonuna kadar yeni kartların kullanılma sunulmasını beklediklerini belirtti.