Avrupa kıtasını fethetti şimdi Amerika'ya gidiyor
Ekonomi Haberleri
Bulgurlu, Amerikalılar, 'Beko bizde niye yok' diye soruyor. Global varlığımızı genişletirken, yeni yatırımlara odaklanacağız dedi...
Fikret ÇENGEL
Koç Topluluğu şirketlerinden Arçelik A.Ş'nin küresel markası Beko, yıl sonunda ABD pazarına giriyor. Arçelik'in Beko markasıyla solo ürünlerde Avrupa pazarında liderlik koltuğuna oturduğunu açıklayan Arçelik Genel Müdürü Hakan Bulgurlu, Türkiye ve Avrupa'daki başarı hikâyemizi dünyanın farklı coğrafyalarına taşıyoruz. Yatırımlarımıza devam ederken Asya, Pasifik ve Amerika gibi yeni pazarlarda faaliyetlerimizi genişleteceğiz. Ayrıca yeni marka ve satın alma fırsatlarını da değerlendireceğiz dedi. Hem tüketici elektroniği fuarı IFA, hem de sponsor oldukları Avrupa Basketbol Şampiyonası Eurobasket nedeniyle bulunduğu Berlin'de bir sohbet toplantısı düzenleyen Bulgurlu ABD'de en prestijli binaların mutfaklarına ankastre ürünler yapmaya başladık. Pazara yıl sonunda Beko markasıyla gireceğiz dedi.
BEKO NİYE YOK DİYE YAZDILAR
Ürettikleri bir kurutma makinesinin Avrupa'da yapılan testlerde 1'inci olduğunu, bunun üzerine ABD'li bir derginin Beko ABD'de niye yok? diye yazdığını anlatan Bulgurlu Amerika bizim sektör için ikinci büyük pazar ama çok da zor bir pazar. Ancak yaşlanan bir ABD nüfusu var. Daha küçük evlere taşınıyorlar. ABD'ye özel ürünler yapıyoruz. Bizim ürünleri tercih edecekler diye konuştu. Pazar payları hakkında da bilgi veren Bulgurlu, Almanya'da geçen yıl pazar payımızı 1 puan artırdık, yüzde 5.8'e ulaştık. İspanya'da 3. konuma geldik. İspanya pazarında payımız 2.8, İtalya'da 18 puan arttı. Polonya'da da bir numarayız. Rusya pazarında yüzde 4.5'ten 5.8'e geldik dedi.
24 AYRI KURLA ÇALIŞIYORUZ
Her yıl ortalama 150-220 milyon avro yatırım yaptıklarını söyleyen Bulgurlu, Çin'de fabrikamız var. Tayland'a da 100 milyon dolar yatırdık. Fabrika yıl sonu devreye girecek. Bu pazarda 3 yılda 300 milyon ciro hedefliyoruz. Eskişehir ve Çayırova tesislerimiz tam kapasite çalışıyor dedi. Cirolarının yüzde 62'sinin uluslararası satışlardan geldiğini de anlatan Bulgurlu 24 ayrı kurla çalışıyoruz. Dolarla alıp avro ile satıyoruz. TL'nin değer kaybı Türkiye pazarını etkiliyor. Ama toplamda az etkileniyoruz dedi. Bulgurlu, enerji tasarrufu çalışmaları sayesinde 'Avrupa'nın en yeşil şirketi' olduklarını söyledi.
Koç Topluluğu şirketlerinden Arçelik A.Ş'nin küresel markası Beko, yıl sonunda ABD pazarına giriyor. Arçelik'in Beko markasıyla solo ürünlerde Avrupa pazarında liderlik koltuğuna oturduğunu açıklayan Arçelik Genel Müdürü Hakan Bulgurlu, Türkiye ve Avrupa'daki başarı hikâyemizi dünyanın farklı coğrafyalarına taşıyoruz. Yatırımlarımıza devam ederken Asya, Pasifik ve Amerika gibi yeni pazarlarda faaliyetlerimizi genişleteceğiz. Ayrıca yeni marka ve satın alma fırsatlarını da değerlendireceğiz dedi. Hem tüketici elektroniği fuarı IFA, hem de sponsor oldukları Avrupa Basketbol Şampiyonası Eurobasket nedeniyle bulunduğu Berlin'de bir sohbet toplantısı düzenleyen Bulgurlu ABD'de en prestijli binaların mutfaklarına ankastre ürünler yapmaya başladık. Pazara yıl sonunda Beko markasıyla gireceğiz dedi.
BEKO NİYE YOK DİYE YAZDILAR
Ürettikleri bir kurutma makinesinin Avrupa'da yapılan testlerde 1'inci olduğunu, bunun üzerine ABD'li bir derginin Beko ABD'de niye yok? diye yazdığını anlatan Bulgurlu Amerika bizim sektör için ikinci büyük pazar ama çok da zor bir pazar. Ancak yaşlanan bir ABD nüfusu var. Daha küçük evlere taşınıyorlar. ABD'ye özel ürünler yapıyoruz. Bizim ürünleri tercih edecekler diye konuştu. Pazar payları hakkında da bilgi veren Bulgurlu, Almanya'da geçen yıl pazar payımızı 1 puan artırdık, yüzde 5.8'e ulaştık. İspanya'da 3. konuma geldik. İspanya pazarında payımız 2.8, İtalya'da 18 puan arttı. Polonya'da da bir numarayız. Rusya pazarında yüzde 4.5'ten 5.8'e geldik dedi.
24 AYRI KURLA ÇALIŞIYORUZ
Her yıl ortalama 150-220 milyon avro yatırım yaptıklarını söyleyen Bulgurlu, Çin'de fabrikamız var. Tayland'a da 100 milyon dolar yatırdık. Fabrika yıl sonu devreye girecek. Bu pazarda 3 yılda 300 milyon ciro hedefliyoruz. Eskişehir ve Çayırova tesislerimiz tam kapasite çalışıyor dedi. Cirolarının yüzde 62'sinin uluslararası satışlardan geldiğini de anlatan Bulgurlu 24 ayrı kurla çalışıyoruz. Dolarla alıp avro ile satıyoruz. TL'nin değer kaybı Türkiye pazarını etkiliyor. Ama toplamda az etkileniyoruz dedi. Bulgurlu, enerji tasarrufu çalışmaları sayesinde 'Avrupa'nın en yeşil şirketi' olduklarını söyledi.