Avrupa kıtasını fethetti şimdi Amerika'ya gidiyor

Avrupa kıtasını fethetti şimdi Amerika'ya gidiyor

Ekonomi Haberleri

Bulgurlu, “Amerikalılar, 'Beko bizde niye yok' diye soruyor. Global varlığımızı genişletirken, yeni yatırımlara odaklanacağız” dedi...

Fikret ÇENGEL
Koç Topluluğu şirketlerinden Arçelik A.Ş'nin küresel markası Beko, yıl sonunda ABD pazarına giriyor. Arçelik'in Beko markasıyla solo ürünlerde Avrupa pazarında liderlik koltuğuna oturduğunu açıklayan Arçelik Genel Müdürü Hakan Bulgurlu, “Türkiye ve Avrupa'daki başarı hikâyemizi dünyanın farklı coğrafyalarına taşıyoruz. Yatırımlarımıza devam ederken Asya, Pasifik ve Amerika gibi yeni pazarlarda faaliyetlerimizi genişleteceğiz. Ayrıca yeni marka ve satın alma fırsatlarını da değerlendireceğiz” dedi. Hem tüketici elektroniği fuarı IFA, hem de sponsor oldukları Avrupa Basketbol Şampiyonası Eurobasket nedeniyle bulunduğu Berlin'de bir sohbet toplantısı düzenleyen Bulgurlu “ABD'de en prestijli binaların mutfaklarına ankastre ürünler yapmaya başladık. Pazara yıl sonunda Beko markasıyla gireceğiz” dedi.
“BEKO NİYE YOK” DİYE YAZDILAR
Ürettikleri bir kurutma makinesinin Avrupa'da yapılan testlerde 1'inci olduğunu, bunun üzerine ABD'li bir derginin “Beko ABD'de niye yok?” diye yazdığını anlatan Bulgurlu “Amerika bizim sektör için ikinci büyük pazar ama çok da zor bir pazar. Ancak yaşlanan bir ABD nüfusu var. Daha küçük evlere taşınıyorlar. ABD'ye özel ürünler yapıyoruz. Bizim ürünleri tercih edecekler” diye konuştu. Pazar payları hakkında da bilgi veren Bulgurlu, “Almanya'da geçen yıl pazar payımızı 1 puan artırdık, yüzde 5.8'e ulaştık. İspanya'da 3. konuma geldik. İspanya pazarında payımız 2.8, İtalya'da 18 puan arttı. Polonya'da da bir numarayız. Rusya pazarında yüzde 4.5'ten 5.8'e geldik” dedi.
24 AYRI KURLA ÇALIŞIYORUZ
Her yıl ortalama 150-220 milyon avro yatırım yaptıklarını söyleyen Bulgurlu, “Çin'de fabrikamız var. Tayland'a da 100 milyon dolar yatırdık. Fabrika yıl sonu devreye girecek.  Bu pazarda 3 yılda 300 milyon ciro hedefliyoruz. Eskişehir ve Çayırova tesislerimiz tam kapasite çalışıyor” dedi. Cirolarının yüzde 62'sinin uluslararası satışlardan geldiğini de anlatan Bulgurlu “24 ayrı kurla çalışıyoruz. Dolarla alıp avro ile satıyoruz. TL'nin değer kaybı Türkiye pazarını etkiliyor. Ama toplamda az etkileniyoruz” dedi. Bulgurlu, enerji tasarrufu çalışmaları sayesinde 'Avrupa'nın en yeşil şirketi' olduklarını söyledi.
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...