10 milyon avro yatırıp keke 'kuş kondurdu'

10 milyon avro yatırıp keke 'kuş kondurdu'

Ekonomi Haberleri

Silivri fabrikasına 10 milyon avro yatırım yapan Şölen, keki buharda pişirip ezilmeyen ambalajla paketledi.

CANAN ERASLAN

Sufleyi endüstriyel olarak Türkiye'de ilk üreten firma olan Şölen, yeni teknolojisiyle iddialı bir döneme başlıyor. Şirket, buharda pişen kekini, Japonya'dan getirilen teknolojiyle paketledi ve 6 ay raf ömrüne ulaştı. Herhangi bir darbe aldığında dahi içindeki kekin zarar görmesini önleyen, oksijen emici parça bulunan paketi ile sektörde çok iddialı olduklarını söyleyen Şölen CEO'su Elif Çoban, “Global markalarımız Biskolata ve Ozmo ile 7 ülkede temsilciliğimiz var. Azerbaycan'da çocuk kategorisinin adı, bir Şölen markası olan Ozmo. Luppo Sufle ile de pazarda yeni bir segment oluşturuyoruz. İlk olalım dedik, farklı olalım dedik ve 10 milyon avroluk yatırımla nasıl 'kuş kondurabiliriz' ruhuyla hareket ettik. Buharda piştiği için evlerde bile ulaşılamayacak bir yumuşaklık elde ettik. Oksijen emici parça ile üründe zamanı durdurduk. Hem darbeye dayanıklı paket hem de oksijen emici parçayla maliyet yüzde 20 artsa da sektöre yenilik getirmekten, 'kuş kondurmaktan' mutluyuz” dedi.
AVRUPA'NIN SON TEKNOLOJİSİ
Şölen'in 2009 yılında 100 milyon lira yatırımla kurulan Silivri fabrikasında bir basın buluşması gerçekleştiren Çoban, Avrupa'nın en son teknolojilerini kullandıklarını belirterek şunları söyledi: “Nitekim bu fabrikadan çıkan ilk marka olan Biskolata ve peşinden gelen Ozmo ile kendi segmentlerinin lideri olan iki şampiyon marka çıkardık. Silivri'deki hat sayımız 6 yılda 14'e çıktı. Ardından 14 milyon TL yatırımla oluşturduğumuz akıllı depo yönetimimiz de otomasyon sisteminin bir parçası oldu. 10 milyon avro yatırım yaptığımız Luppo Sufle ile atıştırmalıktadaha iddialı bir işe başladık.”
Son teknoloji neredeyse işte biz onu bulup alıyoruz
Gaziantep'te 5, Silivri'de bir fabrikayla faaliyet gösteren, bu 6 tesiste 2 bin kişiye istihdam sağlayan Şölen'in?CEO'su Elif Çoban, “Ar-Ge'den hiç ödün vermiyoruz. Dinamik hareket ediyoruz. Herkes küçülürken biz yılı yüzde 15 gibi bir büyüme ile kapatıyoruz. 186-191 milyon dolar ihracat yaptık. 100 ülkeye ihracat yapıyoruz, 7 ülkede temsilcilik açtık. Kanada'ya ihraç edilen çikolata ve barın yüzde 60'ı bizden gidiyor. Şekerleme alanında dünyanın en önemli listelerinden olan Candy Industry Top 100 listesinde 2014'te 49'uncu sırada yer aldık. Hedef ilk aşamada 20'nci sıraya yükselmek” diye konuştu. 
HER GÜN DAHA İYİSİ İÇİN
Şölen CEO'su Elif Çoban, 1989 yılında kurulan şirketin yönetimini, 4'ü erkek 5 kardeşinin ortak kararıyla üstlenmiş. ODTÜ Ekonomi Bölümünü 'şeref' statüsüyle tamamlayan Elif Çoban, işinde her an “Daha iyisini nasıl yaparız” derdinde olduklarını söylüyor. 

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...