Ömer TEMÜR ERZURUM - Turkcell Global Bilgi tarafından Anadolu’daki genç nüfus işsizliğinin azaltılmasına katkı için 2005 yılında kurulan Erzurum’daki doğunun ilk çağrı merkezi, kent ekonomisine 1.1 milyar lira katkı sağladı. Turkcell Global Bilgi Erzurum Çağrı Merkezi’nin 10. kuruluş yıl dönümünde gelinen noktayı değerlendiren Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, 35 milyona yakın müşteriye hizmet veren şirketlerinin, Global Bilgi ile çok önemli bir altyapıya sahip olduğunu söyledi. Global Bilgi Erzurum Çağrı Merkezi’ni ilk kurduklarında 30 kişiyle hizmet vermeye başladıklarını, bugün bu sayının 1224’e ulaştığını dile getiren Terzioğlu, “Biz 10 yıl önce bir atılım başlattık. Anadolu’nun ilk çağrı merkezini Erzurum’da kurduk. 10 yıl önce 30 arkadaşımızla çıktığımız yolculuğumuzda bugün 1224 kişiye ulaştık. Bugüne kadar yaklaşık 6 bin kişiye istihdam ve Erzurum ekonomisine toplamda 1.1 milyar lira katkı sağladık” dedi. Erzurum Çağrı Merkezi kurulana kadar Ankara’nın doğusunda hiçbir çağrı merkezi olmadığının altını çizen Turkcell Genel Müdürü Terzioğlu, “Turkcell’den sonra bugün Anadolu’da 50’ye yakın ilde çağrı merkezi açıldı. Bugün çağrı merkezlerinin Türkiye ekonomisine katkısı 3.6 milyar lira. 83 binin üzerinde kişiye istihdam sağlıyor. İstihdamın yüzde 46’sı ise İstanbul, Ankara ve İzmir dışındaki Anadolu’daki çağrı merkezlerinde çalışıyor” diye konuştu.

GLOBAL BİLGİ’Yİ SATMIYORUZ
Terzioğlu. Erzurum’a bir de müjde verdi. 3 ilde 7 bin metrekare büyüklüğe sahip data merkezini 20 bin metrekarenin üzerine çıkarmayı hedeflediklerini ifade eden Terzioğlu dördüncüsünü de Erzurum’da kurabileceklerini söyledi. Kentin soğuk iklimiyle bu anlamda biçilmiş kaftan olduğunu belirten Terzioğlu, Turkcell Global Bilgi’nin satışıyla ilgili soruya ise, “Global Bilgi bizim ayrılmaz parçamız. Global Bilgi için verilen yetkilendirilme satışıyla ilgi değil” cevabını verdi.

12 bin çalışan 5 dilde hizmet
1999 yılında kurulan Turkcell Global Bilgi, Türkiye’de 20, Ukrayna’da 4 olmak üzere toplam 24 lokasyonda, 750’si yurt dışında olmak üzere 12 bin kişiye istihdam sağlıyor. Günde ortalama 550 bin çağrı karşılayan Turkcell Global Bilgi, 5 dilde hizmet veriyor. Çalışanlarının yüzde 67’si kadın olan firmada 210 kişi evden çalışıyor. Firmanın katkılarıyla Atatürk Üniversitesi bünyesinde açılan Çağrı Merkezi Yönetimi Meslek Yüksek Okulu ise bugüne kadar 500’ün üzerinde mezun verdi.

MÜŞTERİYE BÜTÜNLEŞİK HİZMETLER SUNACAĞIZ
Turkcell’le yeni bir yolculuğa çıktıkları ifade eden Kaan Terzioğlu, Türkiye’nin 10 uluslararası markasından bir tanesi olmak istediklerini söyledi. Terzioğlu, “Türkiye’nin lider operatörü olmak artık bize yetmiyor. Biz yeni bir yolculuğa çıkıyoruz, bu bütünleşik telekomünikasyon hizmetleri. Önümüzdeki dönemde bizi hem ses anlamında, hem mobil ve sabit internet anlamında, aynı zamanda 4.5G’nin 1 Nisan’da hayatımıza girmesiyle televizyon yayıncılığının mobil platforma taşınmasıyla televizyon alanında göreceksiniz” dedi.