Türkiye'deki aktif e-ticaret sitelerinin sayısı 11 bine ulaştı. Bunların bin 200'ü, e-ticaret pazarının yüzde 95'ninden fazlasını oluşturuyor. Toplam e-ticaret hacmi ise yıllık 20 milyar TL'ye yaklaşmış durumda. Hal böyle olunca sektöre yabancı yatırımcıların da ilgisi artıyor. Morhipo Genel Müdürü Şule Kuban Arditti, büyüyen hacmi sebebiyle yabancı yatırımcıların Türkiye'deki e-ticaret pazarıyla yakından ilgilendiğini söyledi. Arditti, Türkiye'de e-ticaretin halen gelişen bir sektör olduğuna işaret ederek, şunları kaydetti: "Sektör içerisinde halen hatalı veya hasarlı ürün teslimi, uzun kargo süresi, site altyapılarından kaynaklanan teknik sıkıntılar, iade ve değişim meseleleri, yetersiz bilgi ve görseller, elektronik ödemelerde ortaya çıkan aksaklıklar gibi birçok temel problem devam etmekte. E-ticaret şirketleri için kolaylaştırıcı ve teşvik edici düzenlemelerin yapılması, yeni açılımlar sağlayacak ve yatırımcı ilgisi de artacaktır." Online alışverişte güven unsurunun da önemine dikkati çeken Arditti, "E-ticarette yaşanan gelişmelere rağmen, online alışveriş ve bu doğrultuda kredi kartı bilgileri gibi önemli kişisel bilgileri şirketlere vermek, henüz Türk müşterisi için yeni uygulamalar ve alışkanlıklar olmaktan çıkabilmiş değil" ifadelerini kullandı.