Yunan adalarını geçen yıl ziyaret eden 25 bin Türk  yolcunun tercihi Celestyal Cruises, bu yıl sefer sayısını artırarak, 45 bin Türk  yolcu taşımayı hedefliyor. 

En son gemisi Celestyal Nefeli için ana limanını Türkiye olarak  belirleyen Celestyal Cruises'un Üst Yöneticisi Kyriakos Anastassiadis, Celestyal  Cruises Türkiye Temsilcisi Karavan Turizm'in Yönetim Kurulu Üyesi Gianluigi  Baltazzi ve Celestyal Cruises Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Pythagoras  Nagos, Çırağan Sarayı'nda basın toplantısı düzenledi.

Uluslararası Kruvaziyer Şirketleri Birliği Yönetim Kurulu Üyesi de  olan Anastassiadis, yaptığı konuşmada, kruvaziyer şirketlerinin tüm ülkelerdeki  amacının turizmi geliştirmek olduğunu söyledi.

Dünyada seyahate çıkan yaklaşık 1,6 milyar bireyin 24 milyonunun yolcu  gemilerini tercih ettiğini belirten Anastassiadis, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bu rakamlar arasında çok fazla uçurum var ama işin güzel tarafı şu  ki, son 5 yıldır yolcu gemileri endüstrisi diğer turizm alanlarına göre 4 kat  daha fazla büyümekte.  Eğer global ölçekte bakacak olursak, yolcu gemileriyle  seyahat etmek en fazla Karayipler'de gerçekleşiyor. İkinci en fazla seyahat  edilen alan ise Akdeniz. Akdeniz de kendi içinde batı ve doğu Akdeniz diye ikiye  ayrılıyor. Batı Akdeniz'de, doğu Akdeniz'e oranla 3 kat daha fazla yolcu  gemisiyle seyahat ediliyor.

Biz firma olarak önümüzdeki 10 yıl içinde bu endüstrinin geleceğini  değiştirmek istiyoruz. Bununla ne demek istiyorum? Eğer Karayipler ile Doğu  Akdeniz'i karşılaştıracak olursanız, Karayipler'in gerisinde kalmamızın hiç bir  nedeni yok aslında. Biz 5 bin yıllık bir tarihe sahibiz, aynı zamanda çok canlı  ekonomileri olan birçok şehrimiz, mükemmel bir mutfağımız var. Buna ekonomik  alandan bakacak olursak, Doğu Akdeniz'de bir günde birçok noktaya seyahat etme  imkanımız var. Bu da kısa bir alanda, çok fazla sayıda yer görme imkanı veriyor.  Maliyeti dünyanın diğer bölgelerine göre çok çok düşük."

Firma olarak bu bağlamda son iki yılda dünyanın bu bölgesini turizme  açma kararı aldıklarını anlatan Anastassiadis, son 3 yılda kruvaziyer  endüstrisine 20 yeni nokta eklediklerini belirtti.  

'TÜRKİYE HEDEF BÖLGEMİZİN BİR PARÇASI'  

Yolcu gemisiyle seyahat etmek hakkında hiç bir fikir sahibi olmayan  kişilere de 3-4 günlük geziler sunduklarını aktaran Anastassiadis, "Tabii ki  programımıza Türkiye'yi dahil ediyoruz çünkü Türkiye bizim hedef bölgemizin bir  parçası." dedi.

Anastassiadis, terör saldırılarına rağmen bu bölgede kalma kararlarına  ilişkin, "Hem yolcularımızın hem de mürettebatın güvenliği bizim için birinci  koşuldur. Liman güvenlik görevlilerinin ve polisin sunduğu iş birliği sayesinde  her anlamda güvenlik önlemi alıyoruz. Yolcularımıza ve mürettebatımıza güvenli  bir tur vadediyoruz. Bu bölgeyi hedefleyen bir şirket olarak, Türkiye'yi gözardı  etmemiz, tur noktalarımızın dışına çıkarmamız bizim için düşünülemez bir şey."  ifadelerini kullandı.

Celestyal Cruises'un Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Pythagoras  Nagos, bir müşteri bir ülkeyi ziyaret etmeye karar verdiğinde "Gerçekten o  ülkenin gerçek yüzünü görme fırsatım olacak mı?" sorusunu sorduğunu dile  getirerek, "özgünlüğün elçisi" olarak tanımladığı Celestyal Cruises'in,  Yunanistan'daki ve Türkiye'deki yolculara otantik bir deneyim yaşattığını  söyledi.

Nagos, bu otantik deneyimi "Gidilen limanlar", "kültür ve kültürel  miras", "eğlencenin çeşitli formları", "gastronomi" olarak 4 başlık altında  sıraladı.

Küresel ölçekte satış yaptıklarını vurgulayan Nagos, 140 farklı  ülkeden yolcularının bulunduğunu, tamamen dolu bir gemide, 35-40 civarında farklı  ülkeden yolcunun yer aldığını aktardı.

Ege Bölgesi'nde Yunanistan'a bağlı 3 bin adanın 140'ında yerleşim  bulunduğunu, firmaya bağlı gemilerin Ege Bölgesi'nde 15 farklı adaya uğradığını  söyledi.

Yolculara otantik bir deneyim yaşatmak istedikleri için küçük  limanlara uğramayı tercih ettiklerini dile getiren Nagos, her yıl gittikleri  limanlara 3-5 liman eklemeyi hedeflediklerini belirtti.

Türkiye'nin, bu yeni destinasyonlarda en çok başarı sağladıkları  bölgelerden biri olduğunu ifade eden Nagos, şu bilgileri verdi:
"Yapmaya çalıştığımız, bu sektöre katkıda bulunmak, yeni  destinasyonlar kazanmak. Türk pazarına canı gönülden inanıyoruz. Şu anda  Türkiye'de İstanbul, İzmir, Kuşadası ve Çeşme'de limanlarda yolcu gemilerimiz  var. Bu noktalara Ocak 2018'den itibaren Antalya'yı da ana liman olarak katmayı  hedefledik. 'Üç kıta' adlı bir tur gerçekleştireceğiz Antalya'dan çıkışla. Bu,  bizim gelecekteki gelişim stratejimizde Türkiye'nin ne kadar önemli bir noktada  olduğunun ispatıdır. Ürünlerimizi Türkiye pazarına uygun hale getirmeye devam  edeceğiz. Felsefemizin en önemli unsuru olan otantikliği her zaman göz önünde  bulundurarak genişlemeye devam edeceğiz."

HEDEF 45 BİN TÜRK YOLCU

Celestyal Cruises Türkiye Temsilcisi Karavan Turizm'in Yönetim Kurulu  Üyesi Gianluigi Baltazzi de firma olarak 2014'te 10 bin, 2015'te 25 bin olan  sayıyı bu yıl 45 bine çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.

Bölgesel şirketlerin, hem Türkiye ekonomisi hem de karşılıklı iki  komşu ülke arasındaki ilişkiler açısından diğer şirketlerden bir adım önde  olabildiğini belirten Baltazzi, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Turizmimiz bu yıl jeopolitik nedenlerle bir daralma yaşıyor fakat  bölgesel şirketler ayrılmıyorlar. Bölgesel şirketlerle çalışmanın bir kader  dostluğu da hem ülkeler hem de şirketler arasında oluyor. Türkiye firmamız için  çok önemli bir pazar. Önümüzdeki sene Türk yolcu sayısını, 55-60 bin civarına  çıkarmayı düşünüyoruz. Bir ilki yaptığımızı söyleyebilirim. Hiçbir firma, Türk  pazarına mayıs başından eylül sonuna kadar sefer düzenlemeyi planlamamıştır. Biz  bunu başarıyla gerçekleştireceğiz.  Türk pazarının yüzde 50'sini taşımak için  yola çıktık."

İLK SEFER 8 MAYIS'TA

Celestyal Nefeli ilk seferine 8 Mayıs'ta İzmir'den başlayacak. Mayıs  ve haziran boyunca İzmir'den kalkan 7 ve 4 günlük seferlerin yanı sıra Çeşme'den  kalkan 3 günlük seferler de olacak.

Yedi günlük seyahat programı Chios, Milos ve Syros gibi bakir adaları,  Girit'teki Chania ve Peloponese'deki Nafplion gibi heyecan verici  destinasyonları, dünyada popüler olan Çeşme, Rodos, Santorini ve Mikonos ile  birlikte ikonik Atina'yı (Lavrion) da kapsıyor .

Temmuz, ağustos ve eylül başı gibi yüksek sezonda Çeşme, İzmir ve  Kuşadası'ndan 3 ve 4 günlük seferler düzenlenecek. Eylül-ekim aylarında ise 3 ve  4 günlük ikonik Ege seferlerinin ana limanı Kuşadası olacak.