Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, 'Türkiye'nin En Değerli Markaları-Turkey 100' çalışmasının 9'uncusunu tamamladı. Listede ilk sırayı, 2 milyar 452 milyon dolarlık marka değeriyle Türk Hava Yolları aldı. Türk Telekom, 2 milyar 353 milyon dolarla ikinci, 1 milyar 983 milyon dolarla da Arçelik üçüncü sırayı aldı. Geçen senenin şampiyonu Akbank 1.5 milyar dolarla bu sene listenin dördüncü sırasına gerilerken, Garanti 1 milyar 529 milyon dolar marka değeriyle beşinci oldu. İlk 5'in ardından Turkcell, İş Bankası, Anadolu Efes, Yapı Kredi, Halkbank, Ziraat Bankası, Vakıfbank ve BİM sıralandı.
GALATASARAY LİDER
İlk 100 arasında Finansbank (17), Denizbank (24), TEB (26) Şekerbank (41) gibi bankalar sıralanerken, spor kulüpleri içerisinde Galatasaray, 38'inci sırada ve marka değeri en yüksek kulüp olarak yer aldı. Fenerbahçe 48, Beşiktaş 59 ve Trabzonspor 95'inci sırada yer buldu. LC Waikiki (14), Sütaş (29), Ak Gıda (İçim) (58), Uğur Soğutma (70), Ekol Lojistik (75), Şahin Gıda (85) ve Aras Kargo (88) gibi kuruluşlar da listeye girdi. Borsa İstanbul ise 98'inci sırada yer buldu. Öte yandan Brand Finance'in geçen seneki sıralamasında ilk sırada Akbank, ikinci sırada Türk Telekom, üçüncü sırada ise İş Bankası yer alıyordu. Listenin birinci sırasında yer alan THY’nin Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı, 324 uçaklık filosu, 240 uluslararası olmak üzere 289 noktaya uçtuklarını söyledi. Aycı, “Bu birincilik, Türkiye’nin global markası olarak hedeflerimize ulaşma yolunda güçlü bir motivasyon kaynağı oldu” dedi.
İLK 100 29.3 MİLYAR DOLAR
Çalışmaya göre, kur farkının önemle hissedildiği listede Türkiye’nin en değerli 100 markasının toplam değeri 29.3 milyar dolar oldu ve toplam değer, bir önceki yıla göre 5 milyar dolar azaldı.
Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, bu markaların küresel ölçekte Türkiye’nin algısına olumlu katkıda bulunacağını belirtti. İlgüner, değerli Türk markalarının çoğunun Türkiye'de faaliyet gösteren hizmet markalarının oluşturduğunu, reel sektör markalarının geride kaldığını ifade etti. Brand Finance genel tabloları hazırlarken, markalı faaliyete ait son 3 yıllık geçmiş finansal veriler yorumlanıp gelecek 5 yıla ait projeksiyon yapıyor. Marka değeri için satışlar içerisinde markaya ait pay değerlendirilirken, gelecek yıllarda beklenti ne kadar yüksek olursa marka değeri o denli artıyor.