Elvan Grubu CEO’su Özmen Genç, ikramlık çikolata-şeker satışlarının yüzde 90’ının bayramlarda gerçekleştiğini, Ramazan Bayramı’nın ise temel sezon olup satışların yüzde 80’e yakın bölümünün bu dönemde yapıldığını söyledi. Şölen CEO’su Elif Çoban da, çikolata alırken öncelikle ürünün markasına, güvenilirliğine dikkat edilmesi gerektiğini kaydederek, “Çok ucuz ve merdiven altı çikolataları gerçek çikolata sanmayın. Bu ürünler gerçek çikolata değildir” uyarısında bulundu. Pladis Türkiye Başkanı Mete Buyurgan ise, “Türkiye’de şekerleme tüketimi, özellikle Ramazan ve Kurban bayramlarında artış gösteriyor. Bayram dönemlerinde, aylık şekerleme satışları ortalama 6 kat artıyor. İkramlık şekerlemenin yüzde 48’i Ramazan Bayramı döneminde tüketiliyor. En fazla şekerleme tüketimi, yüzde 41’lik payla Doğu ve Güneydoğu Anadolu'da” diye konuştu.