Kanal İstanbul’a başlıyoruz

Kanal İstanbul’a başlıyoruz

EKONOMİ Haberleri

Ulaştırma Bakanı Turhan “İhaleler, 2019’un başında yapılacak. İnşaatın başlaması da 2020’ye kalmayacak. On köprülü projenin çevresi için, 1/100.000’lik imar planlarında da son noktaya geldik” dedi

Türkiye’nin vizyonuyla alakalı dev projeler hız kesmeden devam ediyor. Bunlardan biri olan Kanal İstanbul’da geri sayım başladı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan “Kanal İstanbul marka değerimizi artıracak, İstanbul Boğazı’nın deniz trafiğinde giderek artan problemlerine çözüm olacak. Mevcut yapıların, Kanal İstanbul’a uyarlanmasıyla ilgili ihalelere 2019’un başında başlamayı düşünüyoruz. İnşaatının 2020’ye kalmaması lazım” diye konuştu. AA Editör Masası’na konuk olan Bakan Turhan, Kanal İstanbul kapsamında on köprünün yapılmasının planlandığını belirterek “Kanalın inşaatına mevcut ulaşım, iletişim, enerji, su ve doğalgaz gibi hatların deplasmanı yapıldıktan sonra başlanabilecek. Projenin isteklileri sadece Çinliler değil, dünyanın değişik bölgesinden yatırımcılar gelip bilgi alıyor. Bir kanal ihtiyacı varken ‘şehre katkı sağlayacak şekilde bir proje yapalım’ düşüncesi de öne çıktı. Böylece Kanal İstanbul, dünyada şehirciliğe de yeni bir vizyon getirecek anlayışla dizayn edildi. Projede, 1/100.000’lik imar planlarında son noktaya gelindi. İstanbul Boğazı, İstanbul’un en kıymetli yeri. Boğaziçi İmar Kanunu gereği burada artık yapılaşma sınırlı, yok denecek kadar az. Özellikle Marmara sahili kenarındaki yerleşimler risk altında. Bu bölgeleri rahatlatmak lazım” dedi.

Yeni ‘slot’larla havadan para yağacak
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, İstanbul Havalimanı gibi büyük operasyonlarda birden bire tüm sistemin yüklenmesinin doğru olmadığını, bu sebeple şimdilik günde 10 sefer düzenlendiğini belirtti. 31 Aralık itibarıyla Atatürk Havalimanındaki bütün iniş kalkışları yeni havalimanına taşımayı planladıklarını hatırlatan Bakan Turhan, şunları söyledi: Oraya günde bin 500 uçak iniş-kalkış yapıyor. Normalde uçakların arasında olması gereken mesafe 10 kilometreyse, bunu, hava trafik kontrolörlerimiz azami dikkat göstererek yedi sekiz kilometreye düşürüyor. Havada atılan turlar, önemli yakıt israfı. Şehrin içinde, civardakiler gürültüden de etkileniyor. Ticari ve siyasi ilişkilerimizin geliştiği, açılım sağladığımız Afrika ve Asya ülkeleri de ‘slot’ istiyorlardı, uçuş izni veremiyorduk. Şimdi bunu sağladığımız ülkeler de olacak. Çin ve Güney Amerika’dan gelenler de İstanbul üzerinden uçacak. Nemayı, İstanbul Havalimanı toplayacak.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...