HAYIRLI RAMAZANLAR

__:__:__

Türk markaları dışarıda 500 mağaza açacak

Düzenleyen:
Türk markaları dışarıda 500 mağaza açacak
Sinan Öncel, Haber

EKONOMİ Haberleri

BMD Başkanı Sinan Öncel “Bazı ülkelerde pazar lideri konumunda bulunan markalarımızın yurt dışı mağaza sayısı 2018 sonu itibarıyla 4 bine ulaşacak. 2019’da en az 500 yeni mağaza açarak sayıyı 4 bin 500’ün üzerine çıkarmayı hedefliyoruz” dedi

Yurt dışında mağaza sayısını hızlı artıran Türk markaları, 2019 için de iddialı. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, “Bazı ülkelerde pazar lideri konumunda bulunan markalarımızın yurt dışı mağaza sayısı 2018 sonu itibarıyla 4 bine ulaşacak. 2019’da en az 500 yeni mağaza açarak sayıyı 4 bin 500’ün üzerine çıkarmayı hedefliyoruz” dedi. Öncel, 12 Aralık Mağazacılar Günü dolayısıyla yaptığı yazılı açıklamada, BMD üyesi 407 markanın yurt içinde 70 bin, yurt dışında ise yaklaşık 4 bin mağazada 400 bin kişiyi istihdam ettiğini bildirdi. Öncel “Biz 400 bin çalışanımızla çok büyük bir aileyiz. Onları, markalarımızın gerçek yüzleri olarak görüyor ve kendileri ile her zaman gurur duyuyoruz” ifadelerini kullandı. Öncel, BMD üyelerinin 2018 cirolarında önceki yıla göre yüzde 15 ila yüzde 30 arasında büyüme gözlemlediklerini belirterek, şunları kaydetti: 

“Reel büyümenin ise yüzde 5-10 civarında olduğunu söyleyebiliriz. İç pazarda belli bir noktaya ulaşan doygunluk ve karlılığın çok düşmesi nedeniyle 2019’da da yurt dışı ağırlıklı büyüme stratejisine devam edeceğiz. Markalarımız bünyelerindeki yetişmiş insan gücünün bir bölümünü yurt dışı operasyonlarda değerlendirecekler. Hâlen BMD üyesi 106 markanın 117 ülkede mağazaları ve satış noktaları bulunuyor. Bazı ülkelerde pazar lideri konumunda bulunan markalarımızın yurt dışı mağaza sayısı 2018 sonu itibarıyla 4 bine ulaşacak. 2019’da en az 500 yeni mağaza açarak sayıyı 4 bin 500’ün üzerine çıkarmayı hedefliyoruz.”

ÜLKEYE GÖRE MODEL

Türkiye’nin hazır giyim markaları, Rusya’dan Almanya’ya, Dubai’den Suudi Arabistan ve Afrika ülkelerine kadar birçok ülkede mağaza sayısını artırıyor. Türk markalar, ülkenin ihtiyacına ve mevsimine göre üretim yaparken o yerlere özgü koleksiyonlar da hazırlıyor.

 

 

Düzenleyen:  - EKONOMİ
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...