ÖMER TEMUR
Türkiye'deki internet kullanıcılarının alışkanlıklarını analiz eden DigitalSCOPE 2014 Raporu'na göre, Türkiye'de internet kullanıcılarının yüzde 73'ü TV izlerken aynı anda internete bağlanıyor. Aynı anda iki ekranı kullananların yüzde 47'si TV karşısında sosyal medyada geziniyor, yüzde 21'i TV'de gördüğü insanları ve yüzde19'u da TV'de gördüğü markaları internette araştırıyor. Online olarak yapılan aktiviteler arasında arama motoru kullanımı tüm platformlarda ön plana çıkarken, bilgisayardan internete bağlananların yaklaşık yüzde 70'i e-postalarını kontrol etmek ve markalar hakkında bilgi toplamak için bilgisayarlarını kullanıyor. Cep telefonlarında en fazla harita gibi lokasyonbazlı hizmetlerle (%64) sosyal medya (%64) kullanılırken, tabletlerde ise daha sıklıkla makale takibi (%39)ve video izleme (%38) ön plana çıkıyor.
İNTERNETTE 2 SAATTEN FAZLA KALIYORUZ
Rapora göre, internet kullanıcılarının yüzde 63'ü her gün online oluyor, yüzde 60'a yakını ortalama bir günde 2 saatten daha fazla süresini internette geçirirken yüzde 21'i için ise bu süre 5 saatten daha fazla. İnternette günde 30 dakikadan az vakit geçirenlerin oranı ise yüzde 8'de kalıyor. İnternet kullanıcılarının TV izleme alışkanlıkları incelendiğinde 2 saatten fazla TV izleyenlerin oranı yüzde 39'da kalırken sadece yüzde 7'si 5 saatten fazla televizyon izlediğini belirtiyor. Günde 2 saatten fazla radyo dinleyenlerin oranı yüzde 14 olurken bu oran basılı gazete için yüzde 10.
Akıllı telefonu olan her gün online

Araştırmada internet kullanıcılarının cihaz tercihlerine dair de ilginç bulgular var. Türkiye'de yaşayan akıllı telefon sahiplerinin %82'si her gün akıllı telefon aracılığıyla online olurken, Doğu ve Orta Avrupa (DOA) ülkelerindeki akıllı telefon sahipleri için bu oran %75'de kalıyor. DOA ülkeleri ortalamasına paralel olarak Türkiye'de bilgisayar sahiplerinin yaklaşık yüzde 70'ibilgisayarlarından her gün internete bağlanıyor. Türkiye'deki tablet sahiplerinin ise %57'si her gün internete bağlanırken, DOA ülke ortalaması %54'de kalıyor.